וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות צבא ומשטרה הרסו בית מחבל בשועפאט

2.12.2015 / 11:32

המחבל, אבראהים אל-עכארי, ביצע פיגוע דריסה בנובמבר בשנה שעברה שבו נרצחו שני בני אדם, בהם שוטר מג"ב, ונפצעו 11 נוספים. לפי דיווח פלסטיני, הכוחות הטילו עוצר על הבתים השכנים ואיימו על מי שניסה להתקרב. צפו בתיעוד פיצוץ הבית

ספק 500

כוחות צבא ומשטרה גדולים הרסו היום (רביעי) את ביתו של המחבל אבראהים אל-עכארי במחנה הפליטים שועפאט שבאזור ירושלים. אל-עכארי ביצע את פיגוע הדריסה ב-5 בנובמבר בשנה שעברה, שבו נרצחו שני בני אדם.

כוחות של מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב ויחידות תגבור ממחוזות ויחידות משטרת ישראל איפשרו את ביצוע הצו והריסת בית המחבל ללא הפרעות. הכוחות נשארו במקום לשם שמירת הסדר והביטחון, ומניעת הפרות סדר בשועפאט. במסגרת הפעילות, הכוחות תפסו רובה מסוג M-16 ומחסניות תחמושת.

"שוטרי מחוז ירושלים, לוחמי מג"ב וכוחות התגבור ביצעו באחריות ובמקצועיות את משימתם ואיפשרו לצה"ל לממש את הצו וההריסה בביטחון מלא וללא הפרעות", אמר מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי. "אנו ערוכים עם כוחות גדולים במחנה הפליטים ובעיר ירושלים ונמשיך לפעול במלוא הכוח למען ביטחון התושבים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הטרור משתולל בירושלים - והעסקים נסגרים אחד אחרי השני
האיש של אובמה למאבק בדאעש: מומחה לסכסוך הישראלי-פלסטיני
ברקע המתקפה: החל בפריז משפט של תומכי דאעש שגייסו לוחמים זרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוחות גדולים הגיעו לשם הריסת הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרקליטם של משפחת אל-עכארי, מדחת דייבה, אמר מוקדם יותר היום לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען, שכוחות מיוחדים עקרו את דלת הבית, שניצב ריק מאדם, ונכנסו אליו לקראת ההריסה. הוא הוסיף כי הכוחות הטילו עוצר על הבתים השכנים, ואיימו בנשק על מי שמתקרב לאזור.

על פי דיווח פלסטיני נוסף, מאות חיילים ושוטרים נפרסו במחנה וחסמו את התנועה. כמו כן, הם כיתרו את בית המחבל. בפיגוע נרצחו פקד ג'דעאן אסעד, בן 39 מהכפר הדרוזי בית ג'ן שבגליל העליון ששירת במג"ב ירושלים, ושלמה אהרון בעדני. בפיגוע נפצעו 11 בני אדם נוספים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תיעוד: פיצוץ בית המחבל בשועפאט. ספק 500
תיעוד פיצוץ בית המחבל/ספק 500

הפיגוע התרחש כאשר אל-עכארי פגע עם כלי רכב מסחרי בלוחמי מג"ב שהמתינו לחצות את הכביש בכביש 1. לאחר מכן, הוא המשיך בנסיעה פרועה לעבר תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק, ואז ברח על פסי הרכבת. בזירה נוספת ברחוב זקס הוא פגע בעוד כמה הולכי רגל ובכלי רכב. לאחר שנעצר, הוא יצא מהרכב ותקף עוברים ושבים באמצעות מוט ברזל. שוטרים שהגיעו לזירה פתחו לעברו באש והרגו אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכוחות בדרכם למקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול ביטל בג"ץ את צו הריסת ביתו של המחבל נור א-דין אבו חאשיה במחנה הפליטים "עסכר החדש" שבשכם, אשר דקר למוות את החייל אלמוג שילוני בפיגוע בסמוך לתחנת רכבת "ההגנה" בתל אביב לפני כשנה. זאת, בשל שיהוי של 11חודשים מאז הפיגוע ועד קבלת ההחלטה להרוס את הבית.

לאחר שהתקבלה ההחלטה להרוס את הבית הגישו הוריו של אבו חאשיה, המתגוררים בבית עם חמישה מילדיהם, עתירה. הרכב השופטים שדן בעתירה - מני מזוז, צבי זילברטל ואליקים רובינשטיין - ציין כי אמנם המועד המדויק לביצוע ההריסה נתון לשיקול דעתם של כוחות הביטחון, אולם ככל שמתרחקים ממועד הפיגוע, עלולה להיווצר מראית העין – אשר יש הטוענים כי אכן נוצרת – כי ההריסה נועדה למטרת ענישה ולא למטרת הרתעה.

(עדכון ראשון: 10:01)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צופים הפרות סדר אלימות. הכוחות בשועפאט/מערכת וואלה!, צילום מסך
D9 במחנה הפליטים שועפאט לקראת הריסת בתי המחבלים: אבראהים אל-עכארי, מוחמד עלי ואחמד סלאח, נובמבר 2015. מען, אתר רשמי
D-9 שהגיע לקראת הריסת הבית/אתר רשמי, מען

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully