וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור משתולל בירושלים - והעסקים נסגרים אחד אחרי השני

2.12.2015 / 9:15

חודשיים של פיגועים הביאו לסגירת "סאקורה" אחרי 21 שנה. על הדלת של חומוס "אבו יויו" תלו הבעלים: "לא הייתה ברירה, נקלענו לחובות בגלל המצב". יו"ר ועד הסוחרים במרכז העיר: "צמרמורת בגוף עם כל עסק שנסגר". הקורבנות הכלכליים של גל הטרור - דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

חודשיים חלפו מאז החל גל הטרור ונראה כי המצב הביטחוני נותן את אותותיו בירושלים: חמישה בתי עסק נסגרו השבוע בעיר הבירה, בהם שני ברים פופולריים, שתי מסעדות במרכז העיר ופאב נוסף בשוק מחנה יהודה. רוב בעלי המקומות – בר ה"רדיו" ברחוב הלני המלכה, בר ה"אוגנדה" הסמוך, הבר היווני "סירטאקי" בשוק מחנה יהודה, המסעדה הוותיקה "סאקורה" וחומוס "אבו יויו" בנחלת שבעה – ייחסו את החובות הכספיים שנקלעו אליהם ואת מצבם העגום של עסקיהם למצב הביטחוני.

"עם כל עסק שנסגר, אנחנו מקבלים צמרמורת בגוף", הסביר יו"ר ועד הסוחרים במרכז, אלי לוי. לדבריו, סגירת בתי העסק מהווה סמל לחולשה עבור העיר שמתנהל בה חלק גדול מהמאבק בטרור בחודשיים האחרונים. "זה לא טוב לנו. לא טוב שהעיר תיראה ככה, חלשה. היא צריכה לשדר חוזק, וכמובן צריך פרגון של הירושלמים ושל התל אביבים, לחזק את המסחר, שהוא לב ליבה של ירושלים", אמר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
האיש של אובמה למאבק בדאעש: מומחה לסכסוך הישראלי-פלסטיני
דוח חמור נגד הפרקליטות: "מסתירה מנפגעים מידע על זכויותיהם"
חוסיין דוואבשה: "מחכה כבר להסתכל בפני החיות ששרפו את ביתנו"

מסעדת סאקורה בירושלים נסגרת. דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
אחרי יותר משני עשורים - המצב הביטחוני הכניע את "סאקורה"/נועם מושקוביץ

בעל העסק השכן למסעדת "סאקורה", חרץ כי המסעדה הוותיקה נסגרה "בגלל המצב". "זה עסק של 25 שנה, לא מאתמול", הסביר. רק לפני כמה שבועות, במרחק לא רב ממנו, נסגרה גם המסעדה "גבריאלה" בעקבות המצב. "זה כדור שלג", הוסיף.

"לא הייתה לנו ברירה אלא לסגור את החומוס לצמיתות", כתבו בעלי חומוס "אבו יויו" על דלת המסעדה, בניסיון להסביר לעובדים מדוע המקום לא ייפתח יותר. "בעקבות המצב הביטחוני הקשה שפוקד את עירנו וההשפעה שלו על שגרת החיים ומצב העסקים, נקלענו לחובות כספיים", הוסיפו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חומוס אבו יויו בירושלים נסגר. דצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"לא הייתה לנו ברירה". חומוס "אבו יויו"/נועם מושקוביץ

בעלי ה"רדיו", אבי גולדברגר, דווקא לא משייך את היחלשות המקום למצב הביטחוני. "אני לא יודע אם זה תוצר של הסיטואציה. זה התגבש אצלנו כבר כמה חודשים, אז אני לא משייך את זה למצב", אמר. "הרגשנו שהמקום מיצה את הרעיון שלו, הקונספט של פאב עם תחנת רדיו אינטרנטית לא מספיק אטרקטיבי למבקרים כרגע. זה אולי נתפס קצת כמיושן, ואנחנו חושבים על רעיונות חדשים, כמו תמיד".

בניגוד לקולגות, גולדברגר דווקא אופטימי לגבי מצב חיי הלילה בבירה. "אני מאמין שלמקומות האלה יהיה תחליף. זה לא שלאנשים לא יהיה לאן לצאת יותר", אמר. "מההיכרות שלי, 15 שנים בביזנס הזה, נכסים לא עומדים הרבה זמן ריקים. כשנסגר מקום, נפתח חדש ובדרך כלל אותו סוג של עסק".

יונתן הירשפלד, בעלי ה"סירטאקי", סיפר כי הוא חושב כבר זמן מה לסגור את המקום, אולם המצב הביטחוני היה זרז משמעותי לסגירה עצמה. "המצב זירז את זה. העבודה לא עבודה, התחלנו לפתוח את המקום בשביל הנוף, בשביל ההרגל. המצב חיזק את זה והקדים את הסגירה", סיפר. הירשפלד אמנם מנסה לראות את סיום התקופה הזאת מגיע, אולם הבהיר כי ברור לו שבית העסק שלו, הוא לא האחרון שיסגור. "קשה לי להאמין שהעיר, במתכונת הנוכחית, תתאושש מזה. זה יקרה לעוד כמה עשרות עסקים אם לא יהיה שינוי רציני במצב", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully