וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הואשם בנהיגה בשכרות - אך בדיקת די-אן-איי חשפה שהתחזו אליו

2.12.2015 / 10:55

מועאד אדריס גילה לתדהמתו בבית המשפט כי נעצר בעבר בגין נהיגה בשכרות וכי רישיונו עתיד להישלל לשנתיים. לאחר שהתעקש, בוצעה בדיקת די-אן-איי שמצאה אי התאמה בין זהות הנהג השיכור לבינו - והאישום בוטל. דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

כתב אישום נגד אזרח שנהג בשכרות הוגש לבית משפט השלום לענייני תעבורה בתל אביב - אך בדיקת די-אן-איי גילתה שהתחזו לו, והשופט הורה לחזור בו מכתב האישום. בחודש דצמבר 2014 קיבל מועאד אדריס, תושב ירושלים, הזמנה לבית המשפט, אך לא הבין במה מדובר. הוא הגיע לדיון והופתע לגלות שמוגש נגדו כתב אישום בגין נהיגה בשכרות.

"בהיותו הנאשם נהג חדש נהג ברכב בהיותו שיכור ונתון תחת השפעת משקאות משכרים, ריח אלכוהול חזק נדף מפיו, הוא התנדנד בעמידה, נכשל במבחן הבאת אצבע לאף ובבדיקת הדם נמצא 45 מ"ג אלכוהול ל-100 מ"ל", נכתב בכתב האישום. אדריס המופתע כפר באשמה והסביר שהוא כלל לא נהג ברחוב קיבוץ גלויות בתל אביב בתאריך המיוחס לו, ובטח שלא בשכרות - אך במשטרה ובבית המשפט לא היו מוכנים לקבל את ההסבר.

"בדצמבר האחרון קיבלתי הזמנה לבית משפט, לא הבנתי מה הסיפור ולמה אני צריך להגיע", סיפר אדריס. "כשהגעתי הסבירו לי שעצרו אותי בתל אביב. אני לא הייתי בתל אביב בזמן הזה, אני בן אדם עובד, יש לי משפחה וילדים ואני בכלל לא שותה אלכוהול. אני לא יודע מי התחזה ומי נתן את הרישיון שלי".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
דוח חמור נגד הפרקליטות: "מסתירה מנפגעים מידע על זכויותיהם"
גניקולוג בכיר נעצר בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת
היועמ"ש נגד הפרסומת לפרויקט דיור ללא מזרחים: "חשש לאפליה אסורה"

ניידת משטרת התנועה הארצית בפעילות אכיפה נהיגה בשכרות. אגף התנועה משטרת ישראל,
בדיקת שכרות באמצעות ינשוף. למצולם אין קשר לכתבה/אגף התנועה משטרת ישראל

שגית פנחס, עו"ד לענייני תעבורה שייצגה את אדריס סיפרה כי "הגיעו אליו שוטרים, דפקו לו בדלת והביאו לו כתב אישום חמור. הם טענו שהוא נהג בשכרות ולא האמינו לו כשהוא הכחיש. צילמנו את חומרי החקירה. היו כמה שוטרים שאמרו שזיהו אותו לפי רישיון נהיגה של נייר ותמונה של המסוף".

לאחר דיונים שארכו יותר מחצי שנה הסכימו שופט בית המשפט והסניגוריה הציבורית לבצע בדיקת די-אן-איי, עקב התעקשותו של אדריס שטען כי הוא איננו הנהג שהואשם. "היום הוגשה בפני חוות דעת מעבדה, שלפיה דגימת הדם אינה זהה לדגימה שניטלה מהנאשם" - קבע ביום שלישי האחרון שופט בית הדין לתעבורה. הוא הסכים לביטול כתב האישום לאחר שהתרצה כי האדם שנהג בשכרות איננו אדריס. ואולם, אדריס אמנם יקבל החזר הוצאות על בדיקת הדי-אן-איי, אך עדיין יישא בכל הוצאות המשפט.

"אני שמח, בטח שכן, אני לא עשיתי את העבירה הזאת והאמת יצאה לאור", סיפר אדריס והוסיף: "זה לא הייתי אני ובית המשפט זיכה אותי. יכלו לשלול לי את הרישיון לשנתיים בגלל שמישהו התחזה לי. כל החודשים הללו שהייתי בדיונים בבתי משפט, בזבזתי כל כך הרבה כסף ולא הלכתי לעבודה, בפעם הבאה השוטרים צריכים לבדוק טוב יותר לפני שהם שולחים הזמנה לבית משפט ועוצרים בן אדם. לא ייתכן שחפים מפשע יצטרכו לשלם כזה מחיר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עו"ד שגית פנחס. באדיבות המצולמים
"אם לא היינו מתעקשים הוא היה מקבל פסילה לשנתיים בפועל". עו"ד שגית פנחס/באדיבות המצולמים

עו"ד פנחס סיפרה כי "דיברתי עם השוטרים כדי להגיע להסדר טיעון ולבטל את כתב האישום אך הם לא היו מוכנים לוותר, הרי כל אחד יאמר שזה לא היה הוא. אם לא היינו מתעקשים על הבדיקה הזאת, הוא היה מקבל פסילה לשנתיים בפועל, כי לפי ההוכחות ותיק המשטרה הוא אשם. המשטרה טעתה בזיהוי, מישהו התחזה לו והיא לא עשתה בדיקה נכונה, היא פשוט האשימה אדם חף מפשע".

המשטרה: "המקרה נמצא בבדיקה"

לדבריה של עו"ד פנחס, "זהו תיק תקדימי, לא היה לפני כן דבר כזה. השופטים חיכו בקוצר רוח לדגימת הדי-אן-איי. הבן אדם נאלץ לעשות בדיקה שעלתה לו 2,300 שקלים מכיסו הפרטי. הוא חסך שקל לשקל, לא היה לו את הכסף הזה, אך למרות זאת זה השתלם לו כי הבדיקה הוכיחה שאין זהות בין הדגימות. המסקנה חד-משמעית - זה לא הבן אדם".

עו"ד פנחס המשיכה ותקפה את המשטרה: "מדובר פה ברשלנות של המשטרה שלא זיהתה נכון את הבן אדם שעבר את העבירה החמורה. לא ייתכן שמאשימים אדם חף מפשע שהיה בביתו, הוא בכלל לא היה בתל אביב, לא היה מדובר ברכב שלו, אם לא היינו חושבים על בדיקת די-אן-איי הלקוח שלי היה מואשם במאת האחוזים, ובית המשפט היה יוצא בהרשעה, אין הרבה זיכויים. על המשטרה לבדוק ביתר שאת את הנהגים כאשר הם נתפסים שותים לשכורה. לא ייתכן שאדם תמים יעבור שבעת מדורי גיהינום במשך שנה כדי להוכיח את חפותו".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "המקרה נמצא בבדיקת מחלקת תביעות תעבורה של המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully