וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש נגד הפרסומת לפרויקט דיור ללא מזרחים: "חשש לאפליה אסורה"

2.12.2015 / 0:29

במשרדו של וינשטיין בדקו את הסרטון של חברת הנדל"ן "באמונה", שנחשף בוואלה! NEWS ומציג באופן נלעג דמויות בעלות חזות מזרחית - ומצאו כי עולה ממנו חשש לאפליה אסורה העומדת בניגוד לתנאי המכרז. "אפליה כזו עשויה להביא לביטול הזכייה במכרז"

ספק 500

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, הודיע אמש (שלישי) כי קיים "חשש לאפליה אסורה בשיווק הדירות במתחם 'כרמי גת'". קמינץ התייחס לסרטון של חברת הנדל"ן "באמונה", המפרסם פרויקט מגורים למגזר הדתי-לאומי בקריית גת אשר עולים ממנו לכאורה מסרים גזעניים.

במכתב שכתב קמינץ לרשות מקרקעי ישראל, כנציג משרדו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בתגובה לסערה שהתחוללה ביממה האחרונה מאז פורסם הסרטון לראשונה בוואלה! NEWS, נכתב כי "כידוע, אפליה כזו עשויה לעמוד בניגוד לתנאי המכרז ולחוזה שנחתם עם היזם ולהביא לנקיטת סנקציות שונות עד כדי ביטול הזכייה". לדברי קמינץ בדיקת הנושא טרם הסתיימה. "על דעת היועץ המשפטי לממשלה להידרש לבירור העניין בהקדם ולעדכנו בתוצאות הבדיקה", כתב.

עוד בוואלה! NEWS:
ח"כ איימן עודה ברשימת "מאה ההוגים החשובים בעולם"
דיווח בלבנון: שני פצועים בפיצוץ מכשיר האזנה ישראלי
כנופיית משכפלי אשראי ממזרח אירופה נתפסה בישראל

קמפיין של חברת בניה למגזר הדתי-לאומי לועג ליוצאי עדות המזרח. ספק 500
השכן בעל החזות המזרחית מציץ בדלתה של המשפחה הדתית/ספק 500

חברת הנדלן "באמונה" המשווקת את הדירות למגזר הדתי לאומי עוררה סערה לאחר שהעלתה סרטון פרסומי המציג באופן נלעג ישראלים ממוצא מזרחי. הסרטון הוסר מעמוד היוטיוב של החברה, אך כמה גולשים הספיקו להעלות אותו לעמודיהם הפרטיים.

בסרטון מופיעה משפחה דתית-לאומית, בהירת עור, מדליקה נרות חנוכה בצוותא. בזמן שההורים והילדים שרים את שיר החנוכה המפורסם, "מעוז צור ישועתי", נשמעות דפיקות על הדלת. בני המשפחה נראים מפוחדים לשמע הנקישות, וכשהדלת נפתחת, נכנס בה שכן בעל חזות מזרחית, חבוש בכובע מסורתי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
היועץ המשפטי יהודה וינשטיין, השבעת שרת המשפטים איילת שקד, מאי 2015. נועם מושקוביץ
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין/נועם מושקוביץ

השכן שואל במבטא מזרחי כבד אם הוא יכול להלוות סוכרזית, אך כשהוא מבחין בהדלקת נרות החנוכה הוא קורא לחברו להגיע. "אברג'ל, אברג'ל, בוא תראה. עשה מנגל בתוך הבית", הוא אומר לו. בהמשך מציע השכן: "נעשה איזה נפנוף, נביא כנפיים, נביא נקניקיות".

בהמשך הסרטון נראית המשפחה הדתית חולמת על הדלקת נרות לבדה ללא הפרעות מיותרות. "גם אתם חולמים על בית משלכם?", מוסיף הקריין ומדגיש, "רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש! הצטרפו עוד היום לקהילת הציונות הדתית כרמי גת".

"באמונה": 40% מרוכשי הדירות בפרויקט - בני עדות המזרח"

עו"ד אורי ישראל פז , המייצג את חברת "באמונה" שיגר הערב מכתב לשר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ובו דחה את טענותיו על כך שהחברה מדירה ציבורים על בסיס הסרטון: "צר לנו על קביעותיך נטולות כל בסיס עובדתי ביחס לחברה כביכול", כתב עו"ד פז. לדבריו, "מבדיקה ראשונית שערכה החברה היום עולה כי כ 40% מרוכשי הדירות בפרויקט מבני עדות המזרח כך שאין לטענות על אפליית ציבורים שום בסיס. חברת באמונה ממשיכה ומתנצלת בפני כלל הציבור".

(עדכון ראשון: 19:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully