וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב הטענות להטרדה מינית: ח"כ ינון מגל הודיע על פרישה מהכנסת

30.11.2015 / 10:16

חבר הכנסת מהבית היהודי הודיע ליו"ר המפלגה על החלטתו שבאה בעקבות הצטברות הטענות נגדו על הטרדה מינית מצד נשים שעבדו עמו. מגל מסר לשר החינוך כי הוא בטוח שאין במעשיו היבט פלילי, אך מבין שיש מי שנפגעו מהתנהלותו. בנט: "מעשה ראוי"

צילום: ערוץ הכנסת, עומר מירון, שי מכלוף, יותם רונן; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ח"כ ינון מגל הודיע היום (שני) ליו"ר המפלגה נפתלי בנט כי הוא מבקש לסיים את תפקידו כחבר כנסת. מגל מסר לבנט שהוא בטוח כי אין במעשיו היבט פלילי, אולם הוא מבין שיש שנפגעו מהתנהלותו בעבר ולכן הוא מבקש לפרוש מהכנסת. הודעתו של מגל באה בעקבות הצטברות הטענות על הטרדה מינית מצד נשים שעמן עבד. התפטרותו של מגל תוביל לכניסתו של חבר הבית היהודי אבי וורצמן לכנסת, ששימש סגן שר החינוך בקדנציה הקודמת.

שר החינוך בנט, השוהה במסע הסברה בארצות הברית, עודכן על ההחלטה, ומסר: "קיבלתי את הודעת ההתפטרות של ינון, זהו מעשה ראוי. אני מקווה שההליך שבו הוא נמצא יסתיים מהר ככל האפשר ויוכל להתמסר למשפחתו ולהמשך דרכו".

אתמול נחשף במהדורת החדשות בערוץ 2 כי ישנה מתלוננת רביעית נגד מגל. לפי הדיווח, מדובר באישה שעבדה בעבר עם מגל במקום עבודה שאינו אתר וואלה! NEWS ופנתה למערכת חדשות 2 לאחר שראתה את ההתקפות על הנשים האחרות שפרסמו פוסטים נגדו. היא סיפרה כי לפני כשנתיים, היא נתקלה בו באופן אקראי לגמרי במקום ציבורי, וטענה כי הוא נישק אותה נשיקה פולשנית בניגוד לרצונה והותיר אותה המומה.

אישה זו מצטרפת לשלוש עובדות נוספות, שעבדו באתר וואלה! NEWS וטענו כי מגל הטריד אותן. הראשונה בהן הייתה העיתונאית רחלי רוטנר שפרסמה את טענתה בעמוד הפייסבוק שלה. אחריה הגיבה א', עובדת נוספת, שטענה כי מגל חפן את ישבנה. מתלוננת שלישית אמרה כי מגל כינה אותה "כוסית". כל ארבע העובדות טרם הגישה תלונה רשמית נגד מגל.

לקריאה נוספת:
"גב האומה": לומר שביקשנו מרחלי רוטנר להתלונן נגד ינון מגל זו טענה לא חכמה
לקרבן את הקורבן: השיימינג השקרי שעוברת רחלי רוטנר ברשת
המשטרה החלה בבדיקת פרשת ההטרדות המיניות של ח"כ מגל

ח"כ ינון מגל, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ארבע נשים טענו כי הטרידן. מגל/נועם מושקוביץ

חוקרי משטרה גבו בימים האחרונים עדויות בפרשה. זאת לאחר שביום רביעי האחרון הודיעה המשטרה כי החלה בבדיקת הטענות נגד מגל, שתנוהל בראשות אגף המודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. בנט הודיע בשבוע שעבר כי החליט להדיח את ח"כ מגל מתפקידו כיו"ר הסיעה בכנסת בתום שיחה לילית, שלפיה גורמים במפלגה התנהל "באווירה קשה". בנט אף הטיח בח"כ מגל כי התנהלותו "לא משקפת את ערכי המפלגה".

בנט אמר אז על עמיתו לסיעה: "הוא חבר אמת שלי. אני אוהב אותו ואת משפחתו. אבל הדברים שהוא אמר אינם צריכים להיאמר בשום צורה ואין להם מקום, בטח ובטח לא על ידי שליח ציבור". עם זאת, הוא אמר כי "תהיה לי אפס סובלנות להתנהגות בלתי נאותה. ישראל היא מדינת חוק ולא חורצים גורלו של אדם בכיכר הפייסבוק, במיוחד כשמדובר בדיני נפשות. מגל בטוח בחפותו ואתן לרשויות לעשות עבודתן ואנו נפעל בהתאם. מגל ביקש ממני אמש להשתחרר מתפקידו כיו"ר הסיעה ונעניתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully