וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "חייבים לתת לקים ג'ונג און קרדיט על חיסול הדוד שלו"

המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית טען כי מנהיג קוריאה הצפונית "משוגע", אך שיבח את התנהלותו "המדהימה". לדבריו, "אם סין לא תתמודד עם האיום של קוריאה" המסחר עם בייג'ינג ייפגע, "אבל אני לא מאיים על אף אחד"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמד המוביל במרוץ הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען אתמול (ראשון) במהלך עצרת בחירות במדינת המפתח איווה כי מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און "משוגע, אבל חייבים לתת לו קרדיט" על ההוצאה להורג של דודו, בכיר הממשל בפיונגיאנג, ועל פיתוח נשק אסטרטגי. לדברי טראמפ, "כמה צעירים – הוא היה בן 25 או 26 כשאביו מת – מקבלים שליטה על גנרלים קשוחים כאלה? זה די מדהים כשחושבים על זה. הוא חיסל את הדוד שלו. הוא חיסל את זה ואת ההוא. באמת יש לו טילים, באמת יש לו נשק גרעיני".

ארסנל הנשק האסטרטגי של קוריאה הצפונית עלה במהלך השבוע שעבר לכותרות, לאחר שהממשל בפיונגיאנג הכריז בכלי התקשורת הממלכתיים כי נערך בהצלחה ניסוי בפצצת מימן, העוצמתית בהרבה מפצצת אטום רגילה. ההודעה גררה גינוי נרחב ממדינות האזור וממדינות נוספות, כמו גם הערכה של גופי המודיעין בקוריאה הדרומית ושל ארצות הברית כי מדובר בפצצת אטום משודרגת, ולא בפצצת מימן כפי שטענו הצפון קוריאנים.

עוד בוואלה! NEWS:
"מפיץ שנאה": מוסלמית שמחתה נגד טראמפ הוצאה מכנס בחירות
בתגובה לניסוי של הצפון: מפציץ גרעיני אמריקני חג בשמי דרום קוריאה
מלכסנים מבט אל העולם: ההתעצמות הצבאית של סין מלחיצה את המערב

דונלד טראמפ באירוע בחירות באוטומווה, איווה, 10 בינואר 2016. רויטרס
"סין יכולה להתמודד עם זה". טראמפ, אתמול/רויטרס

טראמפ הוסיף בדבריו כי סין חייבת להוביל את המאמצים נגד קוריאה הצפונית. "סין יכולה להתמודד עם זה", טען. "אני רוצה שהם יתמודדו עם זה. אנחנו לא חייבים לעשות הכול; כיום אנחנו מתמודדים עם הרבה דברים שאנחנו לא חייבים. אני אגרום לסין להתמודד עם זה".

"אם הם לא יתמודדו עם הבעיה, נצטרך להתמודד עם זה באמצעות מסחר, וזה הולך לעלות להם ביוקר", הוסיף טראמפ, אך מיד סייג: "לא הייתי אומר דבר כזה כי אני לא רוצה לאיים על אף אחד. לעולם לא, באף נסיבות אני לא מעוניין לאיים על אף אחד. אז אני לא אאיים עליהם. אני רק אומר שהם יעשו את זה, וכדאי להם לעשות את זה".

הממשלה בבייג'ינג הייתה בין הראשונות לגנות את הניסוי הגרעיני של קוריאה הצפונית, שגרם לרעידת אדמה בעוצמה של 5.1. היום הכריזה הממשלה הסינית כי כ-500 אנשי מודיעין נפרסו באזור הגבול, על מנת לבחון את רמות הקרינה מאז הניסוי. עם זאת, לא נמצאו רמות חריגות של קרינה גרעינית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במשרד הביטחון לרגל השנה החדשה, 10 בינואר 2016. רויטרס
"די מדהים כשחושבים על זה". קים ג'ונג און, אתמול/רויטרס

בצל המתיחות הגואה בין שתי הקוריאות, חיל האוויר של ארצות הברית הזניק שני מפציצים מסוג B-52 שטסו אתמול בשמי קוריאה הדרומית, במפגן של כוח ושל תמיכה בבעלת בריתה של וושינגטון. לאחר הניסוי הקודם של קוריאה הצפונית בשנת 2013, ארצות הברית ערכה מטס דומה של מפציצים בעלי יכולות גרעיניות, ובתגובה זכתה לאיום מצד קוריאה הצפונית במתקפה גרעינית.

אתמול אמר מנהיג קוריאה הצפונית כי הניסוי הגרעיני היה "לשם הגנה עצמית, כדי לשמור על השלום בחצי האי הקוריאני, וכדי להגן על הביטחון האזורי מפני מלחמה גרעינית שתונהג בידי ארצות הברית". בדברים שנשא בעת ביקור רשמי במטה משרד הביטחון לרגל השנה החדשה, הביע קים את תקוותו כי המדענים המעורבים בפיתוח פצצת המימן לכאורה "ימשיכו להתקדם ללא הפרעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully