וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לניסוי של הצפון: מפציץ גרעיני אמריקני חג בשמי דרום קוריאה

10.1.2016 / 8:25

מפציץ מסוג בואינג B-52 טס בגובה נמוך מעל בסיס צבאי מדרום לבירה סיאול, בעקבות הניסוי הגרעיני שערכה צפון קוריאה. קים: "הניסוי היה למטרות הגנה עצמית וכדי לשמור על השלום"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפציץ מסוג בואינג B-52 של ארצות הברית, המסוגל לירות נשק גרעיני, חג הלילה (ראשון) בגובה נמוך בשמי קוריאה הדרומית, מעל בסיס צבאי שמדרום לבירה סיאול. זאת, בתגובה לניסוי הגרעיני שערכה קוריאה הצפונית בשבוע שעבר. במהלך הטיסה הצטרפו למפציץ מטוס קרב אמריקני ומטוס קרב דרום-קוריאני. גנרל קרטיס סקפארוטי, מפקד הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית, אמר כי "הטיסה היום מדגימה את הכוח ואת יכולותיה של הברית" בין שתי המדינות.

בתוך כך, סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" דיווחה היום כי ארצות הברית שוקלת לשלוח נושאת מטוסים לחצי האי הקוריאני בחודש הבא. הכוחות האמריקניים באזור העידו כי אינם מכירים את הדיווח.

מוקדם יותר אמר מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, כי הניסוי הגרעיני שערכה מדינתו היה "לשם הגנה עצמית, כדי לשמור על השלום בחצי האי הקוריאני וכדי להגן על הביטחון האזורי מפני מלחמה גרעינית שתונהג בידי ארצות הברית". המדינה ערכה את הניסוי ביום רביעי וטענה כי מדובר בניסוי בפצצת מימן, אולם להערכת גופי מודיעין רבים, מדובר רק בפצצת אטום משודרגת. המהלך גרר גינויים רבים ממדינות שונות בעולם, וכן ממועצת הביטחון של האו"ם.

לקריאה נוספת:
בשל הניסוי: מועצת הביטחון תטיל סנקציות חדשות על צפון קוריאה
סוכנות הביון של דרום קוריאה: הניסוי של הצפון - לא בפצצת מימן

מטוס קרב אמריקני חג מעל בסיס צבאי בקוריאה הדרומית,  10 בינואר 2016. רויטרס
שני מטוסי קרב ליוו את המפציץ. המפציץ האמריקני בשמי קוריאה הדרומית/רויטרס

לאחר הניסוי העלתה קוריאה הדרומית את רמת הכוננות באזור הגבול עם קוריאה הצפונית לדרגה הגבוהה ביותר, ואף חידשה את שידורי התעמולה ברמקולים שהוצבו בגבול בין המדינות. מלשכת הנשיא נמסר כי השידורים חודשו בתגובה לניסוי הגרעיני, שהפר את ההסכם שנחתם באוגוסט בין הדרום לצפון.

בעקבות כך, החלה גם פיונגיאנג לשדר שידורי תעמולה נגד שכנתה מדרום בגבול המשותף. בסוף השבוע אמר בכיר במפלגת השלטון בקוריאה הצפונית כי שידורי התעמולה של סיאול מקרבים את שתי המדינות "לעבר סף מלחמה". מזכ"ל מפלגת הפועלים במדינה הוסיף כי יריבותיה של המדינה "מקנאות" בניסוי המוצלח שערכה.

עוד באותו נושא

בהיגיון המעוות של קים, ניסוי גרעיני הוא הדרך הטובה לשלום

לכתבה המלאה
מטוס קרב אמריקני חג מעל בסיס צבאי בקוריאה הדרומית,  10 בינואר 2016. רויטרס
מטוס קרב אמריקני חג מעל בסיס צבאי בקוריאה הדרומית, 10 בינואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully