וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפיץ שנאה": מוסלמית שמחתה נגד טראמפ הוצאה מכנס בחירות

10.1.2016 / 12:16

רוז חמיד נעמדה בעצרת של המועמד הרפובליקני המוביל בשל דבריו נגד המוסלמים. היא נלקחה על ידי מאבטחים והסבירה כי רצתה שתומכיו יפגשו מוסלמי בחיים האמיתיים. "דבריו לא מייצגים את אמריקה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אישה מוסלמית נזרקה מעצרת בחירות של דונלד טראמפ בקרוליינה הדרומית בסוף השבוע. אתמול (שבת) היא אמרה כי במחאה שערכה במהלך הכינוס היא רצתה לגרום לתומכיו של המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית להבין שהם תומכים ב"רטוריקה של שנאה".

רוז חמיד בת ה-56 שהגיעה מקרוליינה הצפונית, נעמדה בדממה מאחורי איש העסקים במהלך העצרת שהתקיימה ביום שישי בערב, שבה טען כי הפליטים שבורחים מהמלחמה בסוריה מזוהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). טראמפ עוצר סערה בינלאומית כשקרא לאסור על כניסתם של מוסלמים לארצות הברית בעקבות מתקפת הטרור בפריז והטבח בקליפורניה.

"הבנתי למה הוא פופולרי – הוא בדרן ויש כמה דברים בו שמוצאים חן בעיני חלקים מהחברה והוא אף צודק בכמה דברים", אמרה חמיד בשיחה מביתה בשארלוט. "ואולם, הם צריכים להבין במה הם תומכים", התכוונה חמיד בדבריה לתומכיו של המיליארדר. "דברי השנאה שלו לא מייצגים את אמריקה והם לא מה שאנחנו כמדינה".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"
טראמפ נגד קלינטון: "בעלה פגע בנשים והיא תוקפת אותי על סקסיזם?"

מפגין נגד דונלד טראמפ מוצא מעצרת בחירות בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 8 בינואר 2016. רויטרס
מפגין מוצא מכנס הבחירות של טראמפ בקרוליינה הדרומית, שישי/רויטרס

במהלך האירוע, חמיד לבשה כיסוי ראש לבן וחולצה כחולה שבה נכתב: "סלאם, באתי לשלום". לדבריה, היא רצתה שתומכיו של טראמפ יפגשו מוסלמי בחיים האמתיים וכי היא אמרה לעצמה שהיא תעמוד בשקט אם המועמד הרפובליקני המוביל יגיד דברי הסתה נגד כל מגזר שהוא, לא רק כלפי מוסלמים. כשהיא נעמדה, הקהל קרא "טראמפ, טראמפ", כפי שהונחה לעשות.

זמן קצר לאחר מכן, המאבטחים ניגשו אליה ואל חבר שהיה עמה וביקשו מהם לעזוב את האולם. "הם אפילו לא אמרו לנו שאנחנו מפריעים, הם פשוט אמרו: 'בואו איתנו, בואו איתנו", סיפרה. בהמשך, אמרה, מסרו לי כי היא נכנסה ללא רשות לאירוע פרטי.

המועצה ליחסים אמריקניים-מוסלמיים, ארגון המייצג את הקהילה בארצות הברית, קרא אתמול לטראמפ להתנצל על התקרית, שעוררה סערה ברשתות החברתיות ואף הובילה לביקורת מצד אחד מיריביו של המיליארד, מושל אוהיו ג'ון קסיג. "אנחנו לא צריכים לצעוק ולשרוק בוז למישהו שמחליט למחות בצורה שקטה", אמר אתמול לכתבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דונלד טראמפ בעצרת בחירות בקרוליינה הדרומית, ארצות הברית, 8 בינואר 2016. רויטרס
יתנצל? טראמפ בעצרת הבחירות בקרוליינה הדרומית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully