וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות חרדים הפגינו נגד ניתוח גופת התינוק; 13 נעצרו

המפגינים שהתכנסו בירושלים ובבית שמש חסמו כבישים ויידו אבנים במחאה על החלטת בית משפט השלום בעיר לנתח את גופת נכדו של ראש עיריית בית שמש, שמת הלילה לאחר שעל פי החשד טולטל על ידי המטפלת. המשפחה הודיעה שתערער על ההחלטה והבהירה שאין לה קשר להפגנות

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

עשרות חרדים הפגינו היום (חמישי) בכיכר השבת בירושלים וכמאה הפגינו בבית שמש, במחאה על החלטת בית משפט השלום בבית שמש להורות על נתיחת גופתו של התינוק בן הארבעה חודשים תושב העיר, נכדו של ראש העיר משה אבוטבול, שמת הלילה לאחר שעל פי החשד טולטל על ידי המטפלת בגן. בשתי הערים נעצרו 13 מפגינים - עשרה בירושלים ושלושה בבית שמש.

בירושלים המפגינים חסמו את הכבישים המובילים לכיכר השבת, הבעירו פחים ויידו אבנים וחפצים אחרים לעבר השוטרים. בבית שמש, המוחים התעמתו עם כוחות המשטרה במקום, יידו לעברם אבנים וחפצים ונהדפו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

מקורב למשפחת התינוק מסר: "למשפחה אין קשר להפגנות, אף אחד מבני המשפחה לא רוצה להתסיס את האווירה. כרגע הם אבלים וכואבים ומבקשים רק להביא את בנם לקבורה במהירות האפשרית".

לקריאה נוספת:
למרות שלא הביע חרטה: ועדת השחרורים תדון בבקשת קצב לקצר מאסרו
סופ"ש סוער בפתח: החל מהלילה גשמים, סופות רעמים וחשש משיטפונות
אחרי שתקפה שוטרים ערבים - ח"כ חנין זועבי מואשמת בהעלבת עובד ציבור

הפגנה נגד החלטת בית המשפט לנתח את גופת התינוק, כיכר השבת, ירושלים. 7 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
הפגנה בירושלים נגד החלטת בית המשפט לנתח את גופת התינוק, היום/נועם מושקוביץ
הפגנה נגד החלטת בית המשפט לנתח את גופת התינוק, כיכר השבת, ירושלים. 7 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
שלושה מפגינים נעצרו. ההפגנה בכיכר השבת בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

המטפלת של התינוק חשודה בגרימת מוות ברשלנות. היא הגיעה היום לחקירה נוספת ובה הכחישה כל קשר למקרה הטראגי. "הוא התקבל לפני חודש וחצי לגן, היה ילד מקסים. ביום של המקרה היה לו חום קל ואביו לקח אותו מהגן לרופא, שהחליט להחזירו לגן. הוא הלך לישון והתעורר מטושטש", סיפרה בחקירתה במרחב מוריה.

בית משפט השלום בירושלים הורה על נתיחת הגופה לבירור נסיבות מותו של התינוק, אולם המשפחה מתנגדת. "אנחנו עטופים בצער וביגון ועסוקים בדבר אחד, להביא את התינוק לקבר ישראל עם מינימום צער", אמר אבוטבול בשיחה עם וואלה! NEWS, שביקש מהשופטים את רחמיהם, שכן מדובר בהליך המנוגד לאמונתם ולהלכה היהודית.

לאחר דחיית בקשתו אמר אבוטבול: "ההתעללות האמתית נעשית כעת והיא ברגשות המשפחה האבלה". המשפחה הודיעה שתערער על ההחלטה לבית המשפט העליון. גופת התינוק נשלחה לבדיקת MRI, ורק לאחרי שיתקבלו תוצאותיה יוכל בג"ץ להכריע בעניין.

הפגנה נגד החלטת בית המשפט לנתח את גופת התינוק, כיכר השבת, ירושלים. 7 בינואר 2016. נועם מושקוביץ
ההפגנה בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

פרקליטה של המטפלת, עורך הדין יהודה שושן, סיפר כי אהבה אותו מאוד והייתה קרובה אליו. "אנחנו משתתפים בצערה של המשפחה. זה אירוע מאוד מצער. אין ספק שכמטפלת, כמו כל מטפלת, היא נקשרת לילד עד רמת טיפול של שמונה שעות ביום. זה אינטנסיבי לחלוטין", אמר.

לדבריו, היא מכחישה כל קשר להתעללות. "מבחינתה הילד הגיע בבוקר כשהוא כבר תשוש. לאחר שעתיים הופנה לרופא, האבא הגיע ולקח אותו. הוא נבדק על ידי רופא משפחה שקבע שהילד יכול לחזור לגן. הילד הגיע רדום וכשהתעורר היה על סף אפיסת כוחות, עיניו היו שמוטות, הוא לא תקשר עם הסביבה. המטפלת עשתה ככל שביכולתה כדי לקבל תגובה ממנו, כמו שמנסים לקבל תגובה מאדם שמאבד הכרה או מתעלף, וכשהיא ראתה שהיא חסרת אונים ואין מענה מהילד ולא תגובה כמובן, הזעיקה את מד"א.

"ללא ספק קיים חשד שהנזק נגרם על ידי טלטול או כל פעולה אחרת של המטפלת. עם זאת, אני בטוח שככל שנוקפות השעות והימים חולפים, ולאחר שיערכו בדיקת הרקע ההיסטורי של הילד ושל הפעולות שנקטה המטופלת, יתברר באופן חד משמעי שאין כל רשלנות מבחינתה. היא פעלה כדין וללא כל רבב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חשודה בגרימת מוות ברשלנות. המטפלת, היום/מערכת וואלה, צילום מסך

היא מכחישה שהיא טלטלה אותו?
"אין פה הכחשה שלה שהיא הרימה את התינוק וניסתה לקבל את תגובתו. לא מדובר פה בטלטול כי הילד בכה והיא ניסתה להשתיק אותו באמצעות טלטול, זו לא הסיטואציה".

יכול להיות שזה מה שהביא למותו?
"ממש לא. אני חושב שמשטרת ישראל מבינה את הבעיה. קשר בין הפעולה שלה למוות של הילד רחוק מלהיות מוכח. נהפוך הוא - כרגע מסקנות החקירה נוטות לכך שהילד הגיע במצב לא טוב רפואית. ככל הנראה הוא נולד עם מום כלשהו, או חלה במחלה כפי שקורה לנו ביום-יום, ובסופו של דבר נפטר".

לגבי נתיחת הגופה אמר: "כמובן שלאחר שאני שומע את מרשתי אנחנו נשמח אם תהיה נתיחת גופה כדי להוכיח מעל כל צל של ספק שהיא לא גרמה למוות. עם זאת, אני מבין שמדובר במשפחה דתייה והדברים האלה הם בניגוד לדת. זה עלול ליצור אנטגוניזם רב בקרב המשפחה ובקרב הקהילה וגם בקרב המטפלת. גם היא אישה דתייה, היא הייתה מעדיפה כמובן שזה לא יקרה, אבל כנראה שהנסיבות מחייבות את הפעולה הזאת".

(עדכון ראשון: 14:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully