וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: "הפיגוע בתל אביב בוצע בנשק חוקי, לא של המגזר הערבי"

דב גיל-הר

6.1.2016 / 17:03

חבר הכנסת התייחס לדיון בוועדת הפנים בנוגע לכלי הנשק בחברה הערבית, ואמר: "כשהנשק מופנה כלפי יהודים ולא כלפי ערבים, פתאום קמים ונרעשים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ניר כנפו; עריכה: ניר חן

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לדברים שנאמרו היום (רביעי) בדיון בוועדת הפנים בכנסת, בנוגע לכלי הנשק שמועברים מיד ליד במגזר הערבי. לדבריו, התוצאה של הקלות ברכישת כלי נשק אינה אלא אירועים כמו הפיגוע בתל אביב ביום שישי, שבו נרצחו שלושה בני אדם.

"הפיגוע הנורא בוצע על ידי נשק ברישיון, נשק חוקי, נשק של נתניהו, לא שלנו", הבהיר טיבי בריאיון, "ולכן, אין קשר להסתת הדיון להתקפה על הציבור הערבי". הוא הוסיף: "הקריאה לפזר נשק לציבור, היא שהביאה בסופו של דבר לכך שנשק חוקי שימש לפיגוע הנורא הזה. לכך שמאבטחים הרגו אנשים באמצעות הנשק שלהם. הפגיעה של הקלות במתן נשק היא יותר ביהודים מאשר בערבים".

בהתייחס לדברים שנאמרו בוועדה ולפיהם על מנהיגי המגזר לתת יד מעשית בכל הנוגע לבקרה על כלי הנשק שעוברים בין ידיים בין אזרחים, אמר: "ממתי מנהיגים פוליטים מצטרפים לחוליות?". לדבריו, "אנחנו קוראים לאסוף את הנשק, אבל אנחנו לא רשויות החוק. מישהו תובע ממנהיגים יהודים להצטרף לחוליות משטרה בחיפוש?".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחיו של המחבל שוחרר למעצר בית ובכה: "תתחשב בנו ותסגיר את עצמך"
ח"כ מיקי זוהר: "גם תל אביב צריכה להיות יהודית ודמוקרטית"
מכוניות ללא נהג וטילים משודרגים: כך מתכנן דאעש את הפיגוע הבא באירופה

אחמד טיבי בועידת הכנסת. עומר מירון
"אנחנו קוראים לאסוף את הנשק, אבל אנחנו לא רשויות החוק". טיבי/עומר מירון

מוקדם יותר, בדיון, הביע טיבי את כעסו על ההתעוררות המאוחרת של הממשלה בנושא. "כשהנשק של ואדי ערה הופנה לתושבי ואדי ערה זה לא הפריע לאף אחד. כאשר זה הופנה נגד יהודים - כל המדינה קמה, בצדק, אבל היה צריך לקום מוקדם יותר", אמר אז.

"הפשיעה והנשק הם סרטן שמאיים לכלות את הגוף של כולנו. מאז שנת 2000 נפלו 1,150 קורבנות כתוצאה מאלימות פנימית. האינטרס שלנו הוא לאסוף את הנשק", אמר בריאיון. "כשהנשק מופנה כלפי ערבים, זה לא נושא ציבורי לאומי. כאשר הוא מופנה כלפי יהודים, פתאום קמים ונרעשים. בטייבה היו עשרות רציחות שלא פוענחו. הנשק אמנם סלוק ומוסתר, אבל בשביל זה יש משטרה ולכן הם הכתובות של הבקשות שלנו ושל ועדת המעקב. בפברואר 2012 קיימתי דיון עם ראש הממשלה ושם העלנו את הדרישה ולא קרה כלום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שיפוץ פאב הסימטא בדיזינגוף לקראת פתיחתו מחדש לאחר הפיגוע. ינואר 2016. יותם רונן
"הקריאה לפזר נשק לציבור, היא שהביאה בסופו של דבר לכך שנשק חוקי שימש לפיגוע הנורא הזה". זירת הפיגוע בתל אביב/יותם רונן

במסגרת המאבק של משטרת ישראל בהחזקה ושימוש בלתי חוקי באמל"ח, נערכו היום חיפושים בנצרת שבהם נתפס נשק מסוג "קרל גוסטב". צעיר בן 22 נעצר בחשד להחזקת הנשק, והוא יובא להארכת מעצרו מחר בבוקר בבית משפט השלום בעיר. כמו כן, המשטרה עצרה חשוד בן 22 בביצוע שוד בעיר, ובחיפוש בביתו נמצא אקדח ששימש ככל הנראה לביצוע השוד.

הפעולות מצטרפות לשורת פעילויות שביצעה המשטרה השנה ברחבי הארץ במסגרת המאבק בהחזקת כלי נשק בלתי חוקיים. רק בשנת 2015 נעצרו יותר מאלף חשודים בעבירות אלו, והוגשו יותר מ-1,250 כתבי אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully