וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של המחבל שוחרר למעצר בית ובכה: "תתחשב בנו ותסגיר את עצמך"

שלומי גבאי, אבי אשכנזי ואלי אשכנזי

6.1.2016 / 16:15

ג'אודת מלחם, ששוחרר על אף בקשת שב"כ להאריך את מעצרו, טען כי למשפחתו אין כל מידע על מקום הימצאו של המחבל ואמר: "מספיק עם הבלאגן, צריך לחיות בשקט". במשטרה טוענים כי "הושגה התקדמות בחקירה"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל נשאת מלחם, שוחרר היום (רביעי) לביתו והכחיש כל מעורבות בפיגוע ביום שישי בתל אביב, שבו נרצחו שני בני אדם ולאחר מכן נהג מונית. "אין לי קשר למה שקרה בתל אביב. גם לכל אלו שעצורים אין שום קשר למקרה. אף אחד מאצלנו לא ידע איפה נשאת", אמר לוואלה! NEWS.

בפתח ביתו, סיפר כי עבר שעות רבות של חקירה קשה תוך שהוא ממרר בבכי. הוא קרא לאחיו להתחשב במצב המשפחה, בהורים ובאחים - ולהסגיר את עצמו. "מספיק, די מספיק עם כל הבלגנים האלה. צריך לחיות בטוב ובשקט", אמר. ג'אודת שוחרר היום למעצר בית לאחר שבית משפט השלום בחיפה הורה לשחררו אתמול, על אף בקשת שב"כ להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים.

על אף השחרור של אח המחבל, במשטרה טוענים כי חלה התקדמות בחקירה וכי יש בידיהם קצה חוט. במסגרת המצוד המתהדק, הנמשך מזה שישה ימים, נכנסו כוחות משטרה לוואדי ערה. תושבים מקומיים דיווחו כי חלק מהשוטרים היו רעולי פנים ואף חסמו את היציאות מהעיר. בשעות הבוקר הוקפצו גם כוחות גדולים של צה"ל למעבר ג'בארה, המפריד בין טול כרם לטייבה.

לקריאה נוספת:
תושבים בצפון תל אביב עדיין חוששים: "הצהרת המפכ"ל חסרת אחריות"
דודו של המחבל מתל אביב: "במשפחה חוששים שהוא לא בין החיים"
מעצר אביו של המחבל מתל אביב הוארך ביומיים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין לנו קשר". ג'אודת מלחם, אחיו של המחבל, היום עם שחרורו למעצר בית/מערכת וואלה!, צילום מסך

על אף שבית המשפט סירב להארכות המעצר שביקשו כוחות הביטחון, גוברת ההערכה במשטרה כי מלחם קיבל סיוע שאפשר לו להסתתר לאחר מסע הרצח. נקודת המוצא היא שהמחבל עדיין חמוש, ולכן הפעילות המבצעית נעשית על ידי יחידות מיוחדות, שאנשיהן מחזיקים בנשקים שלופים ומוכנים להשיב אש במקרה הצורך.

גורם ביטחוני התייחס אמש לחיפושים האינטנסיביים. "האדמה לא בלעה אותו, אנחנו פשוט מחפשים מחבל שהוא חתול רחוב. הקושי העיקרי לאתר אותו נובע מהעובדה שיש לו אישיות מאוד מורכבת. אין לו דפוסי התנהגות קבועים, הוא יודע להסתגל לחיים רחוק מהכפר ונוהג להיעדר מהבית ולישון במקומות אחרים", אמר על הקושי באיתור מלחם בן ה-29.

באזור ואדי ערה תוהים מהם הגורמים שהובילו את מלחם לבצע את הפיגוע. יש המעלים השערה כי ביצע משימה פלילית בשם ארגון פשע וזו השתבשה. גורמי ביטחון לא פוסלים את האפשרות שהחליט לבצע פיגוע כדי "לטהר את שמו", בדומה למעשי מחבלים ביהודה ושומרון שסבלו מבעיות חברתיות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
חיפושים ברמת אביב אחרי נשאת מלחם. ראובן קסטרו
סריקות בתל אביב, השבוע/ראובן קסטרו

הכפר ערה לא ידוע כלל ככפר קיצוני ביחס לכפרים אחרים בצפון, למעט כמה מקרים פליליים חריגים. בשנה האחרונה החלו להתקיים בפאתי הכפר, סמוך לכביש המרכזי, הפגנות על רקע פוליטי - אך אין בהם כדי להעיד על קיצוניותו של המחבל.

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי אולי הבדלנות שהחלה להתעורר בקרב ערביי ישראל בשנים האחרונות על רקע גלי ההסתה של ארגונים סלפים קיצוניים, בהם ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), היוותה זרז להוצאת הפיגוע של המחבל לפועל.

(עדכון ראשון: 15:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully