וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מיקי זוהר: "גם תל אביב צריכה להיות יהודית ודמוקרטית"

עמרי נחמיאס ודב גיל-הר

6.1.2016 / 14:15

מגיש הצעת חוק השבת, שתעלה להצבעה באיחור בעקבות התערבות נתניהו והתנגדות ח"כים מהליכוד וכולנו: "מאפשר לכולם את חופש החיים, רק לכבד עקרונות יהודים". סגן ראש העיר: "זו צביעות". עימות באולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו; עריכה: ניר חן

חוק השבת של חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד), שהיה אמור לעלות להצבעה מאוחר יותר היום (רביעי), נדחה לאחר שנתקבל בהתנגדות מצד כמה מעמיתיו לסיעה ומח"כים של כולנו. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ח"כ זוהר וביקש ממנו להמתין עם קידום החוק עד לגיבוש הסכמות בקואליציה.

עם זאת, מגיש הצעת החוק נשמע בטוח בתוצאה הסופית. "ראש הממשלה צלצל הבוקר וביקש לדחות את ההצבעה על הצעת החוק שלי כדי לייצר הסכמות בקואליציה. הייתה גם פניה של סיעת כולנו. הסכמתי לכבד כי אני מאמין ברעיון הקואליציוני ללכת יחד בדרך משותפת. יש גם באופוזיציה חברים שמסכימים איתי, ולכן הדחייה הקצרה יכולה להביא לפתרון", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS ממשכן הכנסת.

לקריאה נוספת:
"נתניהו אמר לי בהלוויית רבין: 'אם לא היה נרצח הייתי מביס אותו'"
ארדן בכנסת: "לפיגוע בת"א אין קשר לסוגיית הנשק הלא חוקי במגזר"
"פאשיסטים": עימות סוער בכנסת בדיון על שוברים שתיקה. צפו

מיקי זוהר, חידוש פתיחת מושב הכנסת, אפריל 2015. דוברות הכנסת,
"גם תל אביב צריכה להיות יהודית ודמוקרטית". ח"כ זוהר/דוברות הכנסת

לדבריו, פרטי ההצעה, שהוגשה מטעמים חברתיים ולא דתיים, עדיין נתונים לשינויים. "לא תהיה לי בעיה לוותר על עיקרון מאסר לשנה שהצעתי כעונש. אנחנו רוצים להיות רציניים ולעשות דבר נכון וסוציאלי ויהודי, ולאפשר יום מנוחה לעובדים מוחלשים ולאו דווקא כי לא רוצים לשמור את השבת. זאת מהות החוק. לא רוצים לכפות דתית על אף אחד".

ח"כ זוהר התייחס לדבריו שצוטטו אתמול ב"דה מרקר", ולפיהם אמר "תל אביב נוגדת את כל מה שקשור לרעיון היהודי במדינה", וטען כי לא הובן נכון. "תל אביב אינה מדינה בפני עצמה. היא חלק קטן ממדינת ישראל. לכן אנחנו צריכים לתת לה כבוד, אבל היא צריכה להתחשב בשאר המדינה. המדינה יהודית ודמוקרטית, אז גם תל אביב צריכה להיות יהודית ודמוקרטית ולכבד זאת. הדברים שאמרתי בדה מרקר הוצאו מהקשרם. אמרתי דברים ברורים, אני מצפה מתל אביב לכבד את הרעיון היהודי. אני מאפשר לכולם את חופש החיים' רק לכבד עקרונות יהודים. בואו נהיה יהודים טובים כמו שבגין אמר. לא מעבר לזה. גם בן גוריון נסמך על העקרונות הכתובים בתנ"ך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברים בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
"לא רוצים לכפות דתית על אף אחד". בר בתל אביב, השבוע/יותם רונן

אסף זמיר, סגן ראש עיריית תל אביב, תקף את דבריו של ח"כ זוהר. "אי אפשר להתייחס לכל כותרת. חברי, יש פה שאלה של מה זה יהדות. מי קובע מה זה יהודי? אורתודוכסיה שמקצינה ומעוניינת בסוף צריכה להיות פה מדינת הלכה?", אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "ויש פה גם צביעות: מי יוצא להגן על הברמן והכרטיסן בקולנוע? והמלצרים? זה פוליטי. יש פה בעיה עם ממשלת ימין ואין להם את מי להאשים בתוך הקואליציה, אז יוצאים עם דברים כאלה".

זוהר הוסיף: "אני לא אחזור בי מדברים שלא אמרתי. אמרתי שמדינת תל אביב בורחת מהרעיון היהודי ומנסה להתרחק ממנו כמה שניתן. אני מבקש להבהיר למען הסר ספק, תושבי תל אביב משרתים בצבא ומשלמים מסים, זו עיר בלתי נפרדת ממדינת ישראל, אבל צריכה להבין שהיא חלק ממדינה ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, והם חייבים להפנים וליישם".

חבר הכנסת סיים את דבריו בפנייה אישית. "דב (גיל-הר), אקח אותך לרב ותתחיל להניח תפילין והעוקצנות אולי תדעך". זמיר השיב: "אני חסר מלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully