וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פאשיסטים": עימות סוער בכנסת בדיון על שוברים שתיקה. צפו

5.1.2016 / 12:25

שתי חברות הכנסת ממרצ - זהבה גלאון ומיכל רוזין - הוצאו מישיבה בוועדת החינוך לגבי הגבלת הארגון, שהחרים את הדיון. ביניהן לבין ח"כ יואב קיש מהליכוד ופעילי "אם תרצו" התפתח ויכוח קולני. שוברים שתיקה: "חלק ממסע ההסתה"

באדיבות ערוץ הכנסת

במהלך דיון שהתקיים היום (שלישי) בוועדת החינוך של הכנסת בעניין הגבלות הפעילות של ארגון "שוברים שתיקה", הוצאו יו"ר מרצ זהבה גלאון וחברת סיעתה ח"כ מיכל רוזין מהישיבה לאחר שהגנו על החלטת הארגון להחרים את הדיון. לא עברו יותר מכמה דקות וכבר עלו הטונים והורחקו חברות הכנסת. בהמשך גם ח"כ תמר זנדברג, אף היא ממרצ, הוצאה מהדיון.

במהלך הדיון העלו תנועת "אם תרצו" ומחאת המילואמניקים את טענותיהם נגד פעילות הארגון. הם חזרו על ההאשמות שלפיהן "שוברים שתיקה" פוגעים במדינת ישראל בעולם וניזונים מתקציבים זרים. נוסף לחברי הוועדה, בדיון דיברו גם מתן פלג מ"אם תרצו" ועמית דרי מראשי מחאת המילואמניקים נגד "שוברים שתיקה". על אף שזומנו לדיון נציגי "שוברים שתיקה", הם החליטו להחרימו ולא לקחו בו חלק.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
מבוכה לקואליציה: לראשונה הפסידה בכנסת בהצבעת אי-אמון
כחלון: "הייתי שמח לרוץ לכנסת יחד עם גדעון סער"
פרשת המעונות: שרה נתניהו נחקרה בפעם השנייה במשרדי להב 433

3 חברות מרצ הוצאו מהדיון בכנסת שעסק בשוברים שתיקה. ערוץ הכנסת
גלאון ורוזין מורחקות מהדיון/ערוץ הכנסת

חברות הכנסת גלאון ורוזין הורחקו מהדיון על ידי יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס). לאחר שיצאו מהדיון התפתח במסדרון ויכוח סוער בין השתיים לבין ח"כ יואב קיש (הליכוד) ופעילי "אם תרצו" שהיו במקום. "לדבר בסיסמאות זה קל", אמר קיש לגלאון שהשיבה לו: "זה לא סיסמאות זה עובדות". אלא שמאותו רגע עלו הטונים והוויכוח הפך לקולני במיוחד. "אתה שתול של 'אם תרצו'", קראה גלאון לעברו של קיש, "פאשיסטים. בית המשפט אמר שיש לכם סממנים פאשיסטים", אמרה לפעילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זהבה גלאון בכנס הון-שלטון-עיתונות במרכז האקדמי למשפט ועסקים, רמת גן. פברואר 2015. ראובן קסטרו
"חבורה של צדקנים שמטרתם להסתיר את הכיבוש". ח"כ גלאון/ראובן קסטרו
"אם מישהו חושב שהדרך לשתי מדינות עוברת דרך תמיכה בקמפיין ההשחרה והדמוניזציה נגד צה"ל ומדינת ישראל הוא טועה ומטעה"

בסיום הוויכוח התייחס גלאון ורוזין לתקרית ואמרו כי "הדיון היום משקף יוזמה של חברי כנסת שחברו ל'אם תרצו' וארגוני הימין ומנסים לסתום פיות לחברי הכנסת משמאל ולארגונים". לדבריהן, "מדובר במקרתיזם מהסוג הגרוע ביותר שמזכיר לנו משטרים חשוכים. יושבת פה חבורה של צדקנים, אנשי ימין וחברי כנסת שנותנים להם את הבמה, שיש להם מטרה פוליטית להסתיר את הכיבוש. מדיניות הכיבוש היא שעושה נזק למדינת ישראל, ולא הארגונים שמחזקים את מעמדה הדמוקרטי ומעלים את מעמדה של ישראל בעולם".

ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) אמר במהלך הדיון כי "הפעילות של 'שוברים שתיקה' בחו"ל היא פסולה ומקוממת ואם מישהו חושב שהדרך לשתי מדינות עוברת דרך תמיכה בקמפיין ההשחרה והדמוניזציה נגד צה"ל ומדינת ישראל הוא טועה ומטעה. עם זאת, באותה נשימה, אמר כי "הקמפיין המסית והסרטון המחריד שהוציא ארגון 'אם תרצו' הוא פסול וצריך להוקיעו בכל תוקף".

גם ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) מתח ביקורת על פעילות "שוברים שתיקה" בחו"ל, אך דרש מיו"ר הוועדה לקיים דיון גם על פעילות "אם תרצו" ומימונו על ידי גורמים זרים. לאחר דברים אלו, ח"כ אורן חזן (הליכוד) צעק לעברו "יפה נפש" וח"כ בר-לב ענה לו: "אני גאה להיות יפה נפש ולוחם".

"היה לי הכבוד להיות חלק מלא מעט מלחמות ישראל ומבצעים. אני לא צריך את 'שוברים שתיקה' או את 'אם תרצו' כדי שילמדו אותי מה זה מלחמה ומה זה טוהר הנשק", אמר ח"כ בר-לב בדיון. "צה"ל יודע לחקור את האירועים החריגים שקורים אצלו. לאחר מבצע ההשתלטות על אוטובוס 'קו 300', שבו גם כן השתתפתי, ראינו איך מדינת ישראל לא מהססת לחקור ולשפוט כל אדם".

ח"כ יעקב מרגי יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט התרבות בוועדת החינוך, יוני 2015. מור שאולי
"אם הארגון רוצה להיות לגיטימי שיציף את ביקורתו במדינה". ח"כ מרגי/מור שאולי

בתום הדיון התייחס יו"ר הוועדה ח"כ מרגי לתוכנו ואמר כי "הוועדה רואה בחומרה את החרמת הדיון על ידי 'שוברים
שתיקה'. הוועדה קוראת למשרד החינוך לבחון אפשרות שארגונים אלה לא ייכנסו למוסדות חינוך ולאקדמיה ומחזקת את חיילי צה"ל שמגינים על אזרחי ישראל. ארגון 'שוברים שתיקה', אם הוא רוצה להיות לגיטימי, צריך להציף את כל ביקורתו במדינת ישראל. הוועדה קוראת לארגונים למתן את השיח הציבורי".

מארגון "שוברים שתיקה" נמסר בתגובה: "כותרת הדיון היום בוועדת החינוך, 'פעילות שוברים שתיקה נגד אזרחי ישראל וחיילי צה"ל'', מבהירה כי כל מטרת הדיון היא פרק נוסף במסע ההסתה נגד החיילים ששברו שתיקה. מהלך זה נועד למנוע דיון מהותי על חשיבות עדויות החיילים על הנעשה בשטחים עבור מדינת ישראל ככלל ומערכת החינוך בפרט".

עוד נמסר: "מטריד אך לא מפתיע, שדווקא ועדת החינוך מקיימת דיון זה, שבו מככבים מי שהובילו בחודש האחרון את מסע התרת דמם של הלוחמים ששברו שתיקה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully