וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן בכנסת: "לפיגוע בת"א אין קשר לסוגיית הנשק הלא חוקי במגזר"

6.1.2016 / 10:45

השר לביטחון הפנים אמר כי הנשק שבאמצעותו בוצע הפיגוע היה חוקי ונגנב מבעליו, אך ציין כי יש "אלפי מקומות" במגזר הערבי שבהם מוחבא נשק. ח"כ טיבי הגיב לדברי נתניהו בזירת הפיגוע: "סטריאוטיפי וחלק מההסתה"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן פתח היום (רביעי) את הדיון בוועדת הפנים שעסק בכלי נשק בלתי חוקיים בישראל ובמגזר הערבי. לדבריו, לפיגוע שהתרחש ביום שישי האחרון ברחוב דיזנגוף בתל אביב אין קשר לדיון, זאת מאחר שהמחבל נשאת מלחם עשה שימוש בנשק חוקי שכנראה נגנב מבעליו. עם זאת, אמר השר כי "יש אלפי מקומות במגזר הערבי שבהם יש נשק לא חוקי שמוסתר כמעט בכל הפעמים בחצר או ביישוב". הוא הציג כי בשנים 2014-2015 נפתחו 2,500 תיקים בגין אחזקת, מכירת והסתרת אמל"ח.

לדברי ארדן, הסובל העיקרי מהמצב הוא הציבור הערבי, שכן מבצעים נרחבים לאיתור נשק בלתי חוקים הם עניין שבשגרה עבור מערכת הביטחון. כדוגמה לנושא, הוא ציין את מות דודו של מלחם ב-2006 בזמן חיפוש נשק לא חוקי. עוד התחייב השר לביטחון הפנים כי הפעילות תוגבר ובסוף השנה הזו יוצגו ממצאים נרחבים בהרבה נושא.

לקריאה נוספת:
נתניהו: "נגביר אכיפה במגזר הערבי, לא נקבל מדינה בתוך מדינה"
בנט וארדן: "יש יותר סיכוי למות בתאונות"; המחנה הציוני: "ממשלה כושלת"
הרצוג על דברי נתניהו בזירת הפיגוע: "עשה סיבוב פוליטי בדיזנגוף"

גלעד ארדן בהשבעת הממשלה ה-34, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"הנשק כמעט תמיד מוסתר בחצר או ביישוב". ארדן/נועם מושקוביץ

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת), שנכח אף הוא בדיון, אמר כי זה שנים שחברי הכנסת הערבים פונים לשלטונות לשם טיפול "בנגע שמאיים למוטט את החברה הערבית – נשק ופשיעה". לדבריו, הדיון היום התקיים בשל אמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע לזירת הפיגוע בתל אביב יום שבת ו"הטיף מוסר על איסוף נשק לא חוקי, על אף שהנשק הוא חוקי וברישיון של נתניהו ולא של מבריחים". לפי טיבי, "הוא גם דיבר לאחר מכן על לעשות סדר ולטפל ברעש של המואזין. אני לא מצליח לתפוס אסוציאציה כזו. מה הקשר בין הקול של המואזין ובין הפיגוע? ראש הממשלה אמר לנו שיש בעיה עם הקול של המואזין, ולכן לעשות סטריאוטיפ כזה זה מגמתי וחלק מהסתה".

טיבי הוסיף והדגיש כי "כשהנשק של ואדי ערה הופנה לתושבי ואדי ערה זה לא הפריע לאף אחד. כאשר זה הופנה נגד יהודים - כל המדינה קמה, בצדק, אבל היה צריך לקום מוקדם יותר, כשהיו מאות קורבנות". לדבריו, לפני כמה שנים חלה הסלמה דרמטית במספר הקורבנות במקרים שכללו נשק לא חוקי ופשיעה פנימית, ובעקבותיה הייתה קריאה פומבית לטיפול בעניין מצד וועדת המעקב העליונה הממונה על הנושא. לפי טיבי, "החלק הגדול מבוצע על ידי כנופיות פשע ואנשים המסונפים לכנופיות פשע המוכרים למשטרה. יש אנשים שרוכשים נשק כי הוא זמין, ויש מחירון לנשק בחברה הערבית. תלמיד תיכון יכול בקלות להשיג אקדח".

עוד ציין טיבי כי קיים דיון לפני כארבע שנים בנושא על הקשר בין תעסוקה לאימות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, מפכ"ל המשטרה דאז יוחנן דנינו והשר לביטחון הפנים לשעבר יצחק אהרונוביץ'. "הוא שמע עדות נוגעת ללבת של אישה שבנה ובעלה נרצחו בגלל נשק לא חוקי, ונתניהו הבטיח לתת תקציבים", אמר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו וארדן בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בירך על קיום הדיון ואמר כי "מדובר בנושא חשוב לכולנו". בהמשך, הביע עודה את אכזבתו מדברי ארדן, ושאל: "מה אמרת בעצם? הצגת תכנית? מה התכנית שלך? כלום. רק סיסמאות". לדבריו, הדבר היחיד שיצא מהדיון הוא "הקלות למתן רישיון נשק, מה שמעביר את האחריות מהממשלה לאזרחים". הוא הוסיף כי "אם תאספו את הנשק נברך על כך, אבל אם תוך כדי זה ייהרגו אנשים, כמו עם בן הדוד של מלחם, אנחנו נצא נגדכם".

בתגובה, אמר יו"ר ועדת הכנסת דוד ביטן (הליכוד) כי "להאשים אותנו בכל מה שקורה במגזר הערבי זו צביעות". לדבריו, "אנחנו לא אשמים שיש בניה בלתי חוקית, לא אשמים בזה שהכפרים הערבים הפכו להיות המערב הפרוע ושעל מנת שהמדינה תיכנס היא צריכה לעשות את זה עם שריוניות. להעביר את האשמה אלינו זו בושה וחרפה. חברה מתוקנת מתבססת על שמירה על החוק, אחרת היינו צריכים יותר שומרים מאנשים".

אחמד טיבי בועידת הכנסת. עומר מירון
"מה הקשר בין הפיגוע לקול המואזין?". טיבי/עומר מירון

במסגרת המאבק של משטרת ישראל בהחזקה ושימוש בלתי חוקי באמל"ח, נערכו היום חיפושים בנצרת שבהם נתפס נשק מסוג "קרל גוסטב". צעיר בן 22 נעצר בחשד להחזקת הנשק, והוא יובא להארכת מעצרו מחר בבוקר בבית משפט השלום בעיר. כמו כן, המשטרה עצרה חשוד בן 22 בביצוע שוד בעיר, ובחיפוש בביתו נמצא אקדח ששימש ככל הנראה לביצוע השוד.

הפעולות מצטרפות לשורת פעילויות שביצעה המשטרה השנה ברחבי הארץ במסגרת המאבק בהחזקת כלי נשק בלתי חוקיים. רק בשנת 2015 נעצרו יותר מאלף חשודים בעבירות אלו, והוגשו יותר מ-1,250 כתבי אישם.

כלי נשק שנתפסו בפשיטת המשטרה בנצרת. 6 בינואר 2016.. חטיבת דובר המשטרה
הנשק שנתפס בבית החשוד בנצרת/חטיבת דובר המשטרה
כלי נשק שנתפסו בפשיטת המשטרה בנצרת. 6 בינואר 2016.. חטיבת דובר המשטרה
האקדח שנתפס בנצרת/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully