וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט וארדן: "יש יותר סיכוי למות בתאונות"; המחנה הציוני: "ממשלה כושלת"

4.1.2016 / 14:52

שר החינוך והשר לביטחון הפנים התייחסו לפיגוע בתל אביב ואמרו כי האפשרות להיהרג בתאונות דרכים היא סבירה יותר מאשר באירועי טרור: "החוכמה היא לחיות את החיים". באופוזיציה מיהרו לתקוף ועקצו: "המופתי הסית לרצח"

צילום: מצלמות אבטחה

חברי המחנה הציוני תקפו היום (שני) בחריפות את שרי הממשלה גלעד ארדן ונפתלי בנט, שהשוו הבוקר בראיונות לגלי צה"ל בין הסיכוי להיפגע בפיגוע טרור לסיכוי להיפגע בתאונת דרכים.

שר החינוך וחבר הקבינט נשאל אם זה בטוח לשלוח את הילדים לבתי הספר והשיב: "משחר קיומה מדינת ישראל תחת סיכון, לצערי עדיין סיכוני תאונות הדרכים הם לאין ערוך יותר גבוהים מטרור ובוודאי יש את הממד הפסיכולוגי שעובד שעות נוספות. כולנו נמצאים באיזו רמת סיכון, אבל החוכמה היא לחיות את החיים". כששאל המראיין אסף ליברמן את בנט "אתה באמת משווה?", ענה השר: "בוודאי, כמות המתים בתאונת דרכים גדולה לעין ערוך".

השר לביטחון הפנים, שהתראיין אחריו, המשיך בקו דומה. "שמעתי מה שאמר שר החינוך ואני מסכים איתו. הסתברותית יש גם המון תאונות דרכים", אמר.

לקריאה נוספת:
זיהה מחסום משטרתי ורצח את נהג המונית: כך נמלט המחבל מזירת הפיגוע
המצוד נמשך: החשש - המחבל מתבצר בדירת קשיש בצפון תל אביב
ברמת אביב ג' נזכרו במחבל שעבד במקום: "היה בחור נורמטיבי"

נפתלי בנט וגלעד ארדן במליאה, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"הסתברותית, יש גם המון תאונות דרכים". בנט וארדן/נועם מושקוביץ

באופוזיציה, כאמור, מיהרו לתקוף את הדברים. בהודעה סיעתית של המחנה הציוני בפייסבוק נכתב: "שרי ממשלת ישראל בורחים מאחריות. בראיונות הם מדקלמים את דף התירוצים של לשכת ראש הממשלה. 'סיכוני תאונות הדרכים גבוהים לאין ערוך מטרור'. זו דרכה ההזויה של ממשלה כושלת להתנהל. ממשלת ביבי לא מסוגלת להבטיח ביטחון לאזרחיה. ממשלת ביבי עסוקה בלהסיט את האחריות מעליה".

כדי להמחיש את מה שהגדירו בסיעה כ"תירוצים של ממשלת נתניהו לחוסר היכולת להתמודד עם גל הטרור", הם הוסיפו לפוסט תמונה מלגלגת המציגה כביכול דף מסרים של לשכת ראש הממשלה. בין היתר נכתב בו: "הסיכוי להיהרג מהחלקה על בננה גדול יותר מאשר אירוע טרור. מישהו עשה משדר מיוחד בגלל בננה?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
המחנה ציוני פרסמה את "דף המסרים" של שרי הממשלה אחרי הפיגוע בתל אביב, ינואר 2016. פייסבוק, אתר רשמי
"המופתי הסית לרצח בדיזנגוף". "דף המסרים" של הממשלה אחרי הפיגוע/אתר רשמי, פייסבוק

חברת הכנסת ציפי לבני פרסמה הודעת תגובה ובה כתבה: "שרי הקבינט ממשיכים לברוח מאחריות. נפתלי בנט וגלעד ארדן אמרו הבוקר שבתאונות דרכים מתים יותר מטרור. איך בדיוק כישלון אחד אמור לפצות על היעד הביטחון האישי?". לדבריה, "ממשלה אחראית הייתה מטפלת גם בטרור וגם בתאונות דרכים בתקיפות - ולא משתמשת בכישלון אחד כדי להצדיק את הכישלון השני".

גם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצטרף לביקורה. "יש אובדן של הציבור הרחב, אובדן תחושת הביטחון, ואובדן האמון של הציבור בממשלתו, ביכולת של הממשלה להתמודד עם הטרור. בכלל, יש פה דרך חדשה ומעניינת להתמודד עם איומי הטרור, ועם הניסיון להרגיע את הציבור. שמעתי שלשכת ראש הממשלה הוציאה דף מסרים חדש ושם מנסים להשוות בין כמות הקורבנות מטרור לנספים בתאונות הדרכים. הייתי מציע להם לשוות בין קורבנות הטרור לנפגעים ממחלת השפעת, אולי זה יתאים. בדרך הזו, אם מישהו חושב שניתן לשכנע את הציבור, אז הוא טועה", אמר בפתח ישיבת סיעתו.

(עדכון ראשון: 12:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully