וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברמת אביב ג' נזכרו במחבל שעבד במקום: "היה בחור נורמטיבי"

4.1.2016 / 12:06

תושבי השכונה שבצפון תל אביב מנסים לשוב לשגרה ברקע המצוד הנרחב שעורכים כוחות הביטחון אחרי נשאת מלחם, שעבד בחנות ירקות במרכז "שוסטר". "לא חשבנו מעולם שזה הוא. כולנו פה בחרדה". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

בזמן שבצפון תל אביב נמשכים החיפושים הנרחבים אחרי נשאת מלחם, המחבל שביצע את הפיגוע בדיזנגוף, במרכז "שוטסר" שבשכונת רמת אביב ג' היו עסוקים הבוקר (שני) בעובדה שתושב ואדי ערה עבד בעבר בחנות ירקות במקום. ברקע כוחות מתוגברים של שוטרים, שעברו מדלת לדלת כדי למצוא רמזים אחרי מקום הימצאותו של מי שרצח שני צעירים בפאב, ניסו התושבים לחזור לשגרה.

"הייתי עם המשפחה בלילה ביום שישי, ראיתי את התמונות ואמרתי שאני מכיר אותו היטב", סיפר מרקוס מילברג, בעליה של מכבסה הסמוכה למקום שבו פעלה בעבר חנות הירקות. "הוא הגיע ביום שני שלישי האחרון, כמה ימים לפני הפיגוע. שאל איפה אפשר להשיג חומרי בניין, הסברתי לו והוא יצא. מסרתי אתמול עדות למשטרה על כך".

לדבריו, "זה בלתי נתפס. אדם שאתה מכיר שהופך להיות רוצח. אני מניח שהמשטרה ושירות הביטחון יעשו את מה שהם צריכים לעשות ויתפסו אותו. אין תחושה של חוסר ביטחון. יש משטרה בכל מקום ויש מסוקים. שלחתי את הילדים שלי לבית הספר".

לקריאה נוספת בנושא
המצוד נמשך: החשש - המחבל מתבצר בדירה בצפון תל אביב
זיהה מחסום משטרתי ורצח את נהג המונית: כך נמלט המחבל מזירת הפיגוע
3 ימים מהפיגוע וההורים בתל אביב לא רגועים: "גייסנו מאבטח לגן"

מרכז שוסטר, רמת אביב. תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
היה ריק יותר מבדרך כלל. מרכז "שוסטר" ברמת אביב ג', הבוקר/ראובן קסטרו

גם אלי כהן, בעליו של דוכן השווארמה במרכז, סיפר על ההיכרות עם המחבל הנמלט. "היה לנו קשרי ידידות כמו עם כל חנות שעובדת במרכז", אמר. "כולם מכירים את כולם. אני לא נפגשתי אתו ביום יום, אשתי נפגשה אתו יותר. ביום ראשון בבוקר, כשהתמונה הופיעה בעיתון, זיהיתי אותו ישירות. התקשרתי לאשתי, היא אמרה שזה הוא באופן וודאי. בחור נורמטיבי לחלוטין. לא חשבנו מעולם שזה הוא. כולנו פה בחרדה אחת גדולה ממה שהוא מסוגל לעשות. המרכז אתמול היה פשוט שובק חיים. אנשים הסתגרו בבתים, אנשים לא שלחו את הילדים לבתי ספר ולגני הילדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
חנות הטבע אניס, מרכז שוסטר ברמת אביב, תל אביב. 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
בעבר פעלה שם חנות הירקות שבה עבד המחבל. מרכז "שוסטר", הבוקר/ראובן קסטרו

בילי, תושבת האזור היושבת מדי בוקר עם בני משפחתה באחד מבתי הקפה ב"שוסטר", סיפרה כי היום היו פחות אנשים מבדרך כלל. "אנחנו לא מרימים ידיים", אמרה והוסיפה כי "הבת שלי נשארה בבית כי היא חוששת, אבל החיים ממשיכים. אי אפשר לעצור את החיים. אני יכולה לספר שבזמנו קניתי בחנות הירקות בעקביות, אני אף זוכרת שהוא הרים לי את הסלים לאוטו. זה מטריד שכבר ארבעה ימים לא מצאו אותו וזה מעלה תהיות לגבי פעילות המשטרה".

עדנה הורנפלד, המתגוררת בצפון העיר, הגיעה גם הבוקר אל המרכז המסחרי כדי לקיים את הפגישות כפי שהיא עושה כל בוקר. "זה לא הולך לעצור אותנו. נכון, יש חשש, אבל אנחנו לא יכולים לעצור את החיים שלנו עכשיו כי אומרים שהוא מסתובב פה. אני גם לא מאמינה שהוא כבר כאן", אמרה בניסיונה לשמור על אופטימיות לנוכח המצב החריג באזור.

מרכז שוסטר, רמת אביב. תל אביב, 4 בינואר 2016. ראובן קסטרו
מרכז שוסטר, רמת אביב. תל אביב, 4 בינואר 2016/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully