וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ימים מהפיגוע וההורים בתל אביב לא רגועים: "גייסנו מאבטח לגן"

מאז הפיגוע במרכז העיר ביום שישי, המחבל שרצח שני בני אדם ברחוב דיזנגוף עדיין לא נמצא וההורים מודאגים מתמיד. לתיכון אליאנס בצפון העיר הגיעו 300 מתוך 1,600 תלמידים, ונראה שהיום לא יהיה שינוי. "הקטנים לא הולכים לגן עד שלא תופסים אותו"

צילום: שי מכלוף; עריכה: ניר חן

שלושה ימים לאחר הפיגוע במרכז תל אביב, שבו נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה, עדיין לא נמצא המחבל וההורים בתל אביב מתקשים לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך. "בגן של הבת שלי גייסנו מאבטח חמוש על חשבוננו", סיפר משה פרימוטר, אביה של ליאור שלומדת בגן "חבצלת" בתל אביב ושל אריאל, תלמיד כיתה א' בבית הספר "נופי ים". "בבית הספר יש אבטחה מרובה. המצב היום הוא שאנשים יושבים בבתי קפה ונהרגים אז היום בבית ספר יותר בטוח מאשר בבית", הסביר.

הוא מוסיף כי הוא מתכוון לשלוח את ילדיו למוסדות החינוך גם היום (שני). "יש חשש, אבל אנחנו חיים במדינה שהחשש בה הוא תמידי, לא רגעי", אמר. "הילדים שלי לא אמורים לסבול מזה שהם במדינת ישראל ולא אמורים להפר את שגרת החיים שלהם כל שני וחמישי. אם אלך בקצב הזה, לילדים שלי לא יהיה עתיד מבחינת השכלה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
היום הרביעי למצוד: במשטרה עורכים סריקות בין דירות בצפון תל אביב
בכפר של המחבל נפגעו מדברי נתניהו: "מישהו מנע ממנו להילחם בפשע?"
בעוד המצוד אחר המחבל נמשך - הביקורת במשטרה על המפכ"ל גוברת

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
כוחות משטרה בסמוך למוסדות חינוך, אתמול בבוקר/דוד קורן

"300 תלמידים הגיעו היום לתיכון 'אליאנס' מתוך 1,600", סיפר אתמול יו"ר ועד ההורים בבית הספר התיכון שבתל אביב, אלי שמואלי. "אנחנו עדיין לא יודעים מה יהיה מחר. אנחנו נהיה בקשר עם המנהלים ועם הרשויות. אני חושב שאם לא יהיה שינוי בהנחיות, אנחנו נפעל בהתאם". לדבריו, הוא עצמו חושש לשלוח את ילדיו לבית הספר. "אני לא שלחתי היום את הילדים שלי כי יש חשש, ואנחנו מקווים שהדברים יתבהרו בהמשך ושכוחות הביטחון ימצאו את המחבל ונחזור לשגרה בהקדם. כרגע אנחנו לא יודעים מה הם הפרטים, איפה הוא מתמקם המחבל, אנחנו שומעים את הדברים כמו כל אחד אחר ומקבלים את האינפורמציה בעיקר מאמצעי התקשורת ומהרשויות".

מיטל שבתאי, אם לילדים בגנים ובבית ספר סיפרה אתמול כי היא מתקשה לשלוח את ילדיה הקטנים לבתי הספר. "הבן הגדול היום הלך לבית הספר, אבל הילדים הקטנים לא הולכים לגנים עד שלא תופסים אותו. לא הלכו היום ולא ילכו מחר", אמרה. "היום היה מלחיץ. הקטנים היו אצל הסבתות והם הבינו לאט לאט מה קורה אז כנראה הלחץ והחרדה חדרו אליהם. מחר גם נשארים בבית". היא הוסיפה כי בניגוד למרבית הפעמים, שבהן מגיע בנה הגדול לבית הספר בעצמו, הפעם היא זו שלקחה אותו. "הורדתי אותו בכיתה והבאתי אותו מהכיתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
כוחות משטרה ליד קניון רמת אביב. תל אביב, 3 בינואר 2016. ראובן קסטרו
שוטרים בסמוך לקניון רמת אביב, אתמול/ראובן קסטרו

"אנחנו מבינים הורים שבוחרים שלא לשלוח את הילדים בעיקר בגנים שאין בהם מאבטחים", אמר אחז אגם, מוועד הורי הגנים בעיר. "מצד שני, חשוב לשמור על שגרה ולא לתת למפגעים להכתיב לנו את סדר היום. אנחנו בקשר רציף עם עיריית תל אביב שתגברה את כל מערך האבטחה שלה והתפרסה בעיר כדי לתת מענה. אנחנו קוראים למשרד החינוך ולמשרד לביטחון פנים למצוא פתרון קבוע לגני הילדים ולמשרד האוצר להמשיך את התקצוב".

איתן עקיבא, יו"ר ועד רמת אביב הירוקה שבצפון תל אביב ואב לילדים בתיכון אליאנס, אמר שהוא מתקשה להירגע לאור המצב. "אני לא יודע עדיין אם אני שולח את הילדים שלי לבית הספר. אני מבין את החשש שלהם. גם מי ששולח את הילדים שלו, לוקח אותם ומחזירים אותם", סיפר. "יש התארגנויות של הורים, כדי שהילדים לא יסתובבו לבד. ברור לכולם שהאבטחה לא הרמטית ואפשר להבין את החשש של ההורים. אני חושב שזה בסדר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ריצת לילה בתל אביב בהובלתו של שר החינוך בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, שר החינוך נפתלי בנט יצא אתמול בערב לריצה של חמישה קילומטר ברחובות תל אביב, במהלכה הגיע לזירת הפיגוע בליווי עשרות משתתפים. בתחילת הריצה אמר בנט: "בימים האחרונים שמעתי שתושבים מפחדים לצאת מהבית, וזה בדיוק מה שהטרור רוצה. שנפחד, שלא נצא מהבית, שנאבד את החיים הנורמליים שלנו. לכן הגיעו לכאן חילונים ודתיים וימין ושמאל, כדי לומר: אנחנו יחד, וכשאנחנו ביחד אף אחד לא יעצור אותנו – אפילו לא הגשם". בהמשך, אמר: "נזכור את שמעון רואימי ואלון בקל. נזכור את השמחה שלהם ואת האהבה שלהם למקום הזה. אנחנו לא צריכים להאשים אף אחד אלא לדרוש מעצמנו יותר. אנחנו צריכים להרים את הראש ולשמוח. מול הטרור שתוקף את עמנו נהיה עם מאוחד שמקדש את החיים. התשובה לטרור היא אחדות העם".

(עדכון ראשון: 22:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully