וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר של המחבל נפגעו מדברי נתניהו: "מישהו מנע ממנו להילחם בפשע?"

4.1.2016 / 1:32

התחושות בערה אינן פשוטות בימים האחרונים: מעבר להתכחשות למחבל שרצח שניים בפיגוע בת"א, ושיש הטוענים כי הוא "זאב בודד" שהשתמש בסמים, דבריו של נתניהו בזירה הכעיסו את התושבים. "איך הוא אומר דבר כזה? התקפה לא הוגנת ולא במקום". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

צילום: שלומי גבאי; עריכה: ניר חן

(אולפן וואלה! NEWS בנושא פיקוח על הנשק במגזר הערבי)

עננת מועקה כבדה אופפת את הכפר הצפוני ערה, שבו מתגוררת משפחתו של המחבל נשאת מלחם שביצע את פיגוע הירי בתל אביב, שבו נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה. מעבר לעובדה שהתושבים כואבים את האירוע ומרגישים שהמחבל הכתים את היישוב, הם קיבלו בצורה לא פשוטה את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מזירת האירוע שלשום (שבת), שם הפנה אצבע מאשימה לעבר המגזר הערבי והבטיח להגביר את האכיפה ביישובים הערביים וכן מתח ביקורת על השימוש הנרחב בנשק לא חוקי.

"אולי זה נוח לשלטון שיש פשע ביישובים הערבים, שתושבים רבים נפגעים, שיש מאבקים בין חמולות", אמר אכרם יונס, תושב ערה שנפגע מדברי נתניהו. "האם מישהו מנע מהמשטרה להילחם בפשע? אנחנו מתחננים שהמשטרה תיאבק בעבריינים". לדבריו של יונס, שמתקין מערכות אינסטלציה למחייתו, "לו מזג האוויר היה מאפשר לי לצאת לעבוד היום, הייתי כנראה חש לא בנוח. מכוונים אלינו תמיד אצבע מאשימה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
היום הרביעי למצוד: במשטרה עורכים סריקות בין דירות בצפון תל אביב
3 ימים מהפיגוע וההורים בתל אביב לא רגועים: "גייסנו מאבטח לגן"
בעוד המצוד אחר המחבל נמשך - הביקורת במשטרה על המפכ"ל גוברת

תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף. ניב אהרונסון
מתכחשים למחבל, זועמים על נתניהו. ערה/ניב אהרונסון

חסן בדאווי, תושב המקום, הביע גם הוא זעם על דבריו של ראש הממשלה. "איך נתניהו אומר דבר כזה?", תמה. "הרי אנחנו, התושבים הערבים, סובלים קודם כל מתופעות הפשע, האלימות והשימוש בנשק. אנחנו מצפים מהמדינה שתלחם בפשע ובשימוש בכלי נשק, שמקור השימוש בהם נובע בעיקר בשל הסחר בסמים. ההתקפה הזאת עלינו לא הוגנת ולא במקומה".

גם עבד כבהא, תושב ערה, סיפר כי "בימים כאלה התחושה להסתובב בחוץ לא נוחה כל כך". "אחרי כל מקרה שנקשר באחד מיישובי הואדי, כולנו מיד נחשדים והיחס אלינו לא טוב. בימים כאלה יש תושבים שמעדיפים לא לצאת לערים היהודיות, מחשש שיעליבו או יפגעו בהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נקבל מדינה בתוך מדינה". נתניהו בזירה שלשום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

על הרוצח, סיפרו צעירי המקום כי הוא "איש קצת מוזר. מין זאב בודד כזה, שקט ומופנם. לא נראה איש דתי, לא נראה מסתובב עם חברים". יש שטענו כי היה משתמש בסמים ובני המשפחה המורחבת אמרו כי משפחתו עצמה סבלה מהתנהגותו הלא יציבה.

בין היתר, אמר נתניהו שלשום: "נגביר באופן דרמטי את אכיפת החוק במגזר הערבי. לא נקבל מדינה בתוך מדינה. לא נקבל מדינה שבה יש הסתה איסלאמיסטית ונשק בלתי חוקי למכביר שבו יורים בשמחות וגם באירועי פשע. נגביר את החוק בכל חלקי המדינה – הגליל, בנגב, במשולש בכל מקום. נקים תחנות משטרה חדשות ונדרוש מכולם נאמנות לחוקי המדינה. לא ניתן לומר 'אני ישראלי בזכויות ופלסטיני בחובות'. מי שרוצה להיות ישראלי, שיהיה כזה עד הסוף".

כוחות משטרה בבית משפחת החשוד ברצח בתל אביב בואדי ערה היום 2 ינואר 2016. שלומי גבאי
פשיטת כוחות הביטחון על בית המשפחה בערה, שלשום/שלומי גבאי

חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), התייחסה אתמול לדברי ראש הממשלה ואמרה כי מדובר ב"מסע הסתה מתמשך נגד החברה הערבית, בהובלת נתניהו". היא הוסיפה: "ראש הממשלה הוא אלוף בלהתנער מאחריותו כלפי אזרחיו. במקום לפעול להשגת הביטחון של כולנו על ידי סיום הכיבוש, מקור כל הפשעים והשנאה, הוא שוב רוקד על הדם ומאשים ערבים, כלל הערבים, בשל פעולה מתועבת של אדם אחד.

"אני שבה ומגנה בכל תוקף את הפיגוע שגזל חייהם של שני אזרחים בתל אביב, אבל הגיע הזמן שנתניהו ושריו יקבלו על עצמם האחריות על יצירת האווירה העכורה והמנוכרת נגד האוכלוסייה הערבית. האזרחות שלנו הינה זכות וחיזוקה יהיה בשוויון מלא ובטיפול בבעיות העוני האלימות והנשק ולא בהשתתפות בצבא כיבוש ואובדן הזהות הלאומית".

(עדכון ראשון: 23:24)

זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
עשרות בני אדם הדליקו נרות זיכרון בזירת האירוע/יותם רונן
חיפושים צפון תל אביב. ראובן קסטרו
סריקות משטרה בצפון תל אביב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully