וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הרביעי למצוד: במשטרה עורכים סריקות בין דירות בצפון תל אביב

4.1.2016 / 0:39

הסריקות נערכות בהתאם לרשימה שהרכיבה המשטרה בקפדנות. בינתיים, המרדף ממשיך להציף סימני שאלה: מדוע הושלך הטלפון שלו בטרם הרצח והאם שתל את הקוראן בזירה? במערכת הביטחון עדיין מתקשים להבין אם הם עומדים מול חובבן במנוסה – או רוצח מתוחכם. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

יותר משתי יממות חוקרי השב"כ והמשטרה עוסקים בקצוות הפרומים שהותיר המחבל מפיגוע הירי בתל אביב ברחבי העיר: מדוע הטלפון שלו הושלך לפני מסע ההרג בצפון העיר? האם הוא שכח תיק עם קוראן בתוכו בחנות הטבע שבה שהה לפני הפיגוע בכוונה? ייתכן שהרכיב משקפיים כי ידע מבעוד מועד שיהיה חשוף למצלמות האבטחה? העיסוק הגובר בשאלות הללו עדיין לא מסייע לאיש במערכת הביטחון להבין היכן מסתתר המחבל שרצח שניים ופצע שבעה לאור יום במקום הומה אדם – ונעלם.

המבוכה בשב"כ ובמשטרה היא רבה. איש מבין מנהלי המצוד, ובראשם מפכ"ל המשטרה רב-ניצב רוני אלשיך, לא הצליחו להרכיב את הפרופיל המלא של המחבל נשאת מלחם. האם מדובר בחובבן שנלחץ ומסתתר כעת, או שהם עומדים מול רוצח מתוחכם שחישב את צעדיו ועכשיו מהתל במשטרה ובשב"כ באמצעות פיזור רמזים מטעים? לפי שעה, משקיעה המשטרה את מירב מאמציה בחיפושים בין דירות בצפון תל אביב.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בכפר של המחבל נפגעו מדברי נתניהו: "מישהו מנע ממנו להילחם בפשע?"
3 ימים מהפיגוע וההורים בתל אביב לא רגועים: "גייסנו מאבטח לגן"
בעוד המצוד אחר המחבל נמשך - הביקורת במשטרה על המפכ"ל גוברת

המצוד נמשך: תוגברה האבטחה במוסדות החינוך בתל אביב. דוד קורן
אבטחת משטרה בסמוך לגני ילדים בתל אביב/דוד קורן

למרות המצב הבעייתי וחוסר האונים של המשטרה במצוד, מתקשים במערכת הביטחון להיעזר בציבור – ייתכן שבגלל שבקשת עזרה מהציבור היא כהודאה בקול רם במחדל הביטחוני. אם לא, קשה להבין מדוע לא משתפים את הציבור במידע שיכול לקדם את החקירה ולהביא ללכידת המחבל. כך, למשל, רק אתמול הבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו להפיץ תמונות עדכניות של המחבל וסרטונים ממצלמות אבטחה של המחבל ברחובות אחרים – כנראה במהלך הגעתו לזירת הפשע או במהלך הימלטותו ממנה – אך הדבר לא קרה. המשטרה גם לא רומזת היכן יכול להימצא המחבל מבחינת עדכוני חקירה מחוץ לתל אביב, אם יש אפשרות כזו.

לפי פרסומים שונים, הטלפון של המחבל נמצא בטרם הפיגוע כשהוא כבוי על מדרכה ברחוב רידינג ברמת אביב שבצפון תל אביב. ילדה ששבה מבית הספר מצאה אותו, וכשטענה את הסוללה ופתחה את האיכון של המכשיר – השוטרים מצאו עצמם בביתה במהלך החיפושים אחר המחבל. המשטרה הבינו כי הכיר את האזור מאחר שעבד שם, והחלו להתמקד בחיפושיהם שם. סיבה נוספת להתמקדות בצפון העיר היא גופתו של נהג המונית אמין שעבאן שנמצאה ירויה בסמוך למלון "מנדרין", אולם טרם ברור אם האירועים קשורים זה בזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות משטרה ליד קניון רמת אביב. תל אביב, 3 בינואר 2016. ראובן קסטרו
שוטרים בסריקות בצפון תל אביב/ראובן קסטרו

אך גם ההנחה כי האירועים קשורים מציפה לא מעט סימני שאלה: מדוע המשטרה לא מציגה את המונית של הנהג? בארגון מסרבים לענות על כך. כמו כן, עדיין לא ברור אם במשטרה ובשב"כ התחקו אחר יום העבודה של הנהג שנרצח, על מנת לשפוך אור על השעות האחרונות לחייו – במונית קיימים די אמצעים טכנולוגיים על מנת לשחזר את מסלול הנסיעה.

בני משפחתו של הרוצח, שעבד בחודשים האחרונים במשלוחים של חנות ירקות בצפון תל אביב, מציגים אותו כמעורער בנפשו. ואולם, נדמה כי פיזור הרמזים על פני שטח נרחב, דבר שבלבל את המשטרה והשב"כ, אינו אלא מהלך מכוון. האם מציאת התיק ובו הקוראן, שהעסיקה את החוקרים במשך שעות, גרעה מחקירת היעדרותו של נהג המונית בזמן שיכול היה לשפוך או על הקשר בין המקרים, אם קיים? כל זאת ועוד, הכניסו את המשטרה למרדף מתעתע והקשו על איתורו.

זירת פיגוע הירי בתל אביב, 2 בינואר 2016. יותם רונן
מעט מדי תשובות. זירת הירי ביום שבת בערב/יותם רונן

ואולם, במשטרה שומרים על אופטימיות. הלילה ימשיכו אלפי שוטרים לסרוק את השטח על מנת לאתר אותו. הסריקות מתמקדות בדירות בצפון תל אביב וסביבתה, לפי רשימת כתובות שהרכיבה המשטרה. החשש בשלב זה הוא שהמחבל יתנגד למעצר בהיתקלות עם כוחות המשטרה, והוא עשוי לפתוח בירי לעבר השוטרים במקרה של היתקלות. "מתוחכם ככל שיהיה, הוא נמצא עכשיו בבריחה", אמר גורם במשטרה. "בסוף הוא יעשה את הטעות שתביא אותנו ללכוד אותו".

שוטרים מחפשים אחר היורה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016.. רויטרס
כוחות ביטחון בתל אביב, מיד לאחר הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully