וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ראשון: הפרקליטות תגיש כתבי אישום נגד החשודים בפיגוע בדומא

1.1.2016 / 16:50

כתבי האישום יוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד. חקירת החשודים נוהלה בידי השב"כ, שעצר אותם לפני כחודש, תוך שנשמעו טענות קשות נגד שיטות החקירה שהופעלו כדי להביא להודאה

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

פרקליטות מחוז המרכז צפויה להגיש ביום ראשון כתבי אישום נגד החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא ביולי האחרון לבית המשפט המחוזי בלוד. החשודים נעצרו לפני כחודש ונחקרו בידי השב"כ, תוך עירור מחאה נרחבת נגד תנאי חקירתם והחזקתם בידי הארגון. בימים אלו מסתיימים 30 ימי המעצר הראשונים המותרים בחוק לפני הגשת כתבי אישום.

חקירת החשודים נוהלה על ידי השב"כ, בתיאום עם פרקליטות המדינה, פרקליטות מחוז מרכז והיועץ המשפטי לממשלה.
אתמול (חמישי) הורה בית משפט השלום בפתח תקווה על שחרורו למעצר בית של אחד מהחשודים ברצח משפחת דוואבשה. החשוד, תושב מרכז הארץ, נעצר לפני שבועיים. חשוד נוסף בפרשה שוחרר גם הוא למעצר בית השבוע, זאת לאחר 30 יום שבהם היה עצור.

לקריאה נוספת:
מסתמן: השבוע יוגשו כתבי אישום בהצתת הבית בכפר דומא
עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב תמיכה בשב"כ
עינויים במרתפי השב"כ? מיצג להמחזת חקירת עצורי דומא בתל אביב

הפגנת נוער הגבעות נגד עינויי עצורי דומא. יהודי לא מענה יהודי, צילום מסך
הפגנה נגד חקירת החשודים, השבוע/צילום מסך, יהודי לא מענה יהודי

לאחרונה נשמעו טענות קשות נגד שיטות החקירה של השב"כ, תוך עינוי החשודים במטרה להוציא מהם הודאה. פרקליטם של חלק מהחשודים, עו"ד עדי קידר מארגון "חוננו" הגיש השבוע תלונה לממונה על בדיקת תלונות נחקרים (מבת"ן) – הגוף האחראי לחקירת התנהלות השב"כ. בתלונה ביקש עו"ד קידר לבחון את הטענות על עינויים, הפעלת אלימות, מניעת שינה ושאר שיטות שלכאורה נקטו חוקרי השב"כ בחקירות החשודים.

השב"כ פרסם לפני כשבוע הודעה חריפה בתגובה לטענות, שבה נמסר כי החשודים פעלו למען הפלת השלטון ותכננו להוציא לפועל פיגועים נוספים. "חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו. תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה היא חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים", נמסר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
ביתה השרוף של משפחת דוואבשה בכפר דומא בחודש יולי/AP

השבוע, פנו ארבע אימהות של חשודים במעורבות בפיגוע ההצתה לנשותיהם של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך וראש השב"כ יורם כהן כדי שישכנעו את בעליהן, האמונים על החקירה, לחוס על בניהן. במכתב ששלחו האימהות נכתב: "אנחנו פונות אליכן כאימהות אל אם. בשבועות האחרונים בנינו היקרים, חלקם קטנים, עונו באכזריות במרתפי השב"כ". עוד נכתב כי "תקופה ארוכה נמנע מהם לפגוש עורך דין".

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
בית משפחת דוואבשה בחודש יולי/AP
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. AP
בית משפחת דוואבשה בחודש יולי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully