וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: השבוע יוגשו כתבי אישום בהצתת הבית בכפר דומא

27.12.2015 / 0:59

עם סיומם של 30 ימי המעצר המותרים בחוק, הפרקליטות צפויה להגיש כתבי אישום בגין רצח נגד שניים מהחשודים. ביום שני ככל הנראה תוגש הצהרת תובע. עם זאת, היועמ"ש יוכל להאריך את מעצרם ב-15 ימים נוספים ולבחור שעוד לא להגיש כתבי אישום

עריכה: ניר חן

הפרקליטות צפויה להגיש כבר השבוע כתבי אישום נגד החשודים במעורבות בהצתת בית משפחת דוואבשה בכפר דומא בסוף חודש יולי האחרון. כך מסתמן, לאור סיומם של 30 ימי המעצר הראשונים המותרים בחוק למעצר חשוד לפני הגשת כתב אישום. כמו כן, ביום שני צפויה להיות מוגשת הצהרת תובע בפרשה. חקירת החשודים מנוהלת על ידי השב"כ, בתיאום עם פרקליטות המדינה, פרקליטות מחוז מרכז והיועץ המשפטי לממשלה, שנמצאים כעת בישורת האחרונה לקראת הגשת כתבי אישום בגין רצח נגד לפחות שניים מהחשודים.

עם זאת, בסמכותו של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לאשר את השארתו של חשוד במעצר במסגרת חקירה לפני הגשת כתב אישום לתקופה נוספת של 15 ימים. ככל הנראה, יוגשו כתבי אישום נגד חלק מהמעורבים בהצתת הבית בדומא בגין מעורבות בפיגועי "תג מחיר" נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
חתונת השנאה: הרמטכ"ל הורה לבדוק אם חיילי צה"ל השתתפו באירוע
עשרות רבנים בציונות הדתית פרסמו מכתב תמיכה בשב"כ
שב"כ על חקירת חשודי דומא: "רצו להפיל את השלטון ולהמליך מלך"

מקום ראשון: כפר דומא, דרומית לשכם, 31 ביולי 2015.. אורן זיו / אקטיב סטילס., מערכת וואלה! NEWS
"התארגנות הטרור היהודי עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים". בית המשפחה בדומא/מערכת וואלה! NEWS, אורן זיו / אקטיב סטילס.

לאחרונה נשמעו טענות קשות נגד שיטות החקירה של השב"כ, תוך עינוי החשודים במטרה להוציא מהם הודאה. ביום חמישי פרסם השב"כ הודעה חריפה בתגובה לטענות, ובה נמסר כי חברי ההתארגנות פעלו למען הפלת השלטון ותכננו להוציא לפועל פיגועים נוספים. "התארגנות הטרור היהודי, אשר חבריה נחקרים בימים אלה, עומדת מאחורי ביצוע פיגועים חמורים, מתוך אידאולוגיה קיצונית ואנטי-ציונית", נמסר. "חברי התארגנות זו המשיכו לבצע פיגועים גם לאחר ההצתה בדומא וראו בפיגוע זה כפיגוע שראוי לחקותו. תכליתה של החקירה המתנהלת בימים אלה היא חשיפת ההתארגנות וסיכול פיגועים עתידיים".

בימים האחרונים נערכו שורת הפגנות במוקדים שונים בארץ תחת הכותרת "יהודי לא מענה יהודי". ביום חמישי הפגינו כ-200 בני אדם בגשר המיתרים בירושלים, וביום רביעי ערכו כ-15 חברים של העצורים מיצג בכיכר הבימה בתל אביב, שם העמידו מיצג המנסה להמחיש את מה שעובר לטענתם על חבריהם. במיצג, נראה אחד הצעירים כעצור כביכול, שנקשר למיטה בעת שמושכים את איברי גופו. לאחר מכן, ה"חשוד" מודה במעשה שעליו הוא נחקר.

(עדכון ראשון: 20:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully