וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בחמאס: "החלטנו לחדש את פיגועי ההתאבדות נגד ישראל"

שמעון סימן טוב

31.12.2015 / 12:55

בדברים שאמר לעיתון "אל-אחבאר", הבהיר מקור בארגון הפלסטיני כי "כבר הורכבה רשימת מטרות להתנקשות, כולל יעדים צבאיים וביטחוניים ישראליים". הוא האשים את מנגנוני הביטחון של הרשות בתיאום עם ישראל, אך הודה: "קיים תיאום עם מפקדי השטח של פתח"

צילום: דובר צה"ל

(תיעוד: חשיפת החוליה באבו דיס)

גורם בארגון חמאס מסר היום (חמישי) לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר" כי הארגון "החליט לחדש את פיגועי ההתאבדות". לדבריו, בהתאם לדיווחים בישראל, החוליה שנחשפה באבו דיס לפני כשבוע נועדה ליישם החלטה זו, ש"תיושם בכל מקרה בזמן הקרוב". הגורם הבהיר: "לחוליה כבר הורכבה רשימת מטרות להתנקשות, שכללת יעדים צבאיים וביטחוניים ישראליים".

התשתית פעלה בתחומי הגדה המערבית, בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה, ו-25 פעילים, רובם סטודנטים באוניברסיטת אבו דיס, נעצרו על ידי שב"כ. עם זאת, הגורם בחמאס טען כי החוליה נחשפה על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, לאחר שאנשיה פנו לפקיד בכיר בבקשה להנפיק עבורם מסמכים מזויפים.

עוד בוואלה! NEWS:
חמאס ימשיך לתכנן פיגועי התאבדות בישראל: המטרה - פירוק הרשות
המוח מאחורי תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס: שר הפנים לשעבר של חמאס
בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל

אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
אנו מחשיבים את כוחות הרשות באופן כללי ככוח עוין". לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס/צילום מסך, טוויטר

הגורם שב והאשים את אנשי הרשות הפלסטינית בסיוע לישראל, וטען כי "אנו מחשיבים את כוחות הרשות באופן כללי ככוח עוין, אך מקיימים מגע חשאי ותיאום עם מפקדים בדרגי השטח של פתח. אבו מאזן יודע את זה, ומנסה לעצור אותם ולמנוע זאת". בין היתר, ציין הגורם שיתוף פעולה פלסטיני-ישראלי בלכידת רוצחי בני הזוג הנקין ובריקון בית החולים בחברון לפני מבצע מסתערבים ללכידתו של עזאם שלאלדה.

בשיחה עם וואלה! NEWS לפני כשבועיים, אמר גורם בכיר ברשות הפלסטינית כי חמאס החל לשנות את דפוס פעילותו בגדה המערבית, ומנסה להוציא לפועל פיגועים קשים נגד מטרות ישראליות, בהם פיגועי התאבדות נוסח אלה שאירעו במדינה במהלך האינתיפאדה השנייה. לטענת הגורם, מידע שעלה בחקירות פעילי חמאס שנעצרו לאחרונה בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים, הוביל למסקנה כי בכירים בארגון היושבים ברצועת עזה ובחו"ל הורו לפעילי השטח של הדרג הצבאי להסלים את צעדיו ולא להסתפק בעידוד של הפגנות ובפיגועי דקירה.

ציוד שנתפס אצל חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
החוליה נועדה לבצע פיגועי התאבדות. הציוד שנתפס אצל החוליה מאבו דיס/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

הגורם הבכיר הדגיש כי אם חמאס יצליח במשימתו תהיה זו הסלמה חמורה שתביא להחרפת המצב, ואולי אף להחלשת הרשות – דבר שחמאס חפץ בו. גם בצד הישראלי מביעים חשש אמיתי מפני התחדשות פיגועי ההתאבדות, שישנו את צורת גל הטרור הנוכחי. הגורם הבכיר ציין כי מאז תחילת ההסלמה הנוכחית עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עשרות פעילי חמאס. במקביל, גם שב"כ וצה"ל עצרו לאחרונה עשרות מפעילי הארגון בגדה המערבית.

אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס באימון, לפני כחודש/צילום מסך, טוויטר
אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה. טוויטר, צילום מסך
אימון של לוחמי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully