וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחשפה תשתית חמאס בגדה שתכננה פיגועי התאבדות בישראל

23.12.2015 / 12:37

התשתית הנרחבת נחשפה לאחרונה על ידי שב"כ, צה"ל והמשטרה והפעילים בה עסקו בגיוס מחבלים מתאבדים, רכישת חומרי נפץ ותכנון פיגועים רבי נפגעים נגד ישראלים. בין 25 העצורים: סטודנטים באוניברסיטת אבו דיס ובדואי תושב חורה

צילום: דובר צה"ל
חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
העצורים בחוליה שתכננה לבצע פיגועי התאבדות/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי התאבדות ומתקפות טרור בישראל נחשפה ונעצרה על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל – כך הותר היום (רביעי) לפרסום. התשתית פעלה בגזרת אבו דיס, בתחומי יהודה ושומרון ובסמוך לירושלים, בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה. עד כה נעצרו 25 פעילים, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס, ומחקירתם בשירות הביטחון הכללי עלה כי בראש התשתית עמד אחמד גמאל מוסא עזאם, בן 24, תושב קלקיליה, שגויס בידי פעילי חמאס מהרצועה לפני כמה חודשים על מנת להקים תשתית צבאית שתוציא לפועל פיגועי תופת.

אחת החוליות בתשתית פעלה באזור בית לחם וחלק מחבריה, שלומדים באוניברסיטת אבו דיס, גויסו לשמש מחבלים מתאבדים. בין המגויסים היה צעיר בן 19 מהעיר, עיסא נאסר שוכה, שהסכים להצעתו של אחמד עזאם לבצע פיגוע התאבדות וסייע לו לקבל כסף שהגיע מעזה. שוכה גם פעל לגייס עוד שני תושבי בית לחם: מוחמד וליד אחמד סרחאן, כבן 20, לצורך ביצוע פיגוע התאבדות יחד אתו בירושלים וכן את מוחמד נעים עיסא עלי, בן 19, לצורך ביצוע פיגוע עתידי מטעם התשתית.

אחמד עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו ברצועת עזה והוכשר על ידם לשמש מומחה חבלה לשם ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה. בהתאם להנחיות שהועברו לו, הוא גייס כמה פעילים נוספים הלומדים עימו באוניברסיטת אבו דיס לטובת רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, השכרת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
העליון דחה את הערעור והרשיע את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה
עובד עירייה: "ההבנות - תרגיל יח"צ"; יו"ר ועד: "הסכם היסטורי"
בנט: "שיטות החקירה של שב"כ ימנעו את דומא 2"

ציוד שנתפס אצל חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הציוד שנתפס בחקירה/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

בימים האחרונים אותרה במסגרת החקירה מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכר אחמד עזאם באבו דיס. זאת, בסיוע קציני המנהל האזרחי וקצין מטה לענייני איכות הסביבה של המנהל. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות גדולה.. במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה, והתחקות אחר הרוכשים הביאה למעצר נוספים. כמו כן, נתפסו והוחרמו חומרי גלם שרכשו אחמד עזאם וסייעניו כדי לייצר את חומרי הנפץ.

הבולט מבין המגויסים הסטונדטים היה חאזם זיאד עמראן סנדוקה, כבן 22, תושב העיר העתיקה בירושלים אשר גויס כדי לרכוש חומרים, לאסוף מידע על יעדים אפשריים לפיגוע ולהכניס מפגעים לקו ירוק. מגויס בולט נוסף הוא פהדי דהוד מחמד אבו קיעאן, בן 19, אזרח ישראלי שמתגורר ביישוב הבדואי חורה שבנגב. הוא הודה בחקירתו כי בתחילת חודש אוקטובר הסכים להצעת אחמד עזאם לבצע פיגוע בשטחי הקו הירוק על ידי החדרת חגורת נפץ או מכונית תופת. עוד סיפרו השניים כי מלבד פעילותם במסגרת תשתית החמאס באבו דיס, הם תומכי דאעש ופעלו במקביל במסגרות סלפיות מקומיות, כל אחד ביישובו.


משב"כ נמסר: "פרשייה זו חושפת ומדגישה מחדש את מעורבות הזרוע הצבאית של החמאס ברצועת עזה הפועלת באופן עקבי להכוונת פיגועי הרג המוני בשטחי ישראל ואיו"ש, כאשר התשתית שנחשפה מצביעה על מאמץ מוגבר בעת הנוכחית לנצל את אירועי ההסלמה באיו"ש לקידום פיגועי תופת והתאבדות כנגד יעדים בישראל ובאיו"ש. גל הפיגועים שתוכנן מוכיח כי חמאס, בהובלת הזרוע הצבאית, מתעלמת ממצוקתו הרבה של הציבור ברצועה וממאמציהם של כלל הגורמים בזירה לשיקומה. סיכול התשתית בעיתוי בו סוכלה, מנע באיבו מחמאס אפשרות למימוש סדרת פיגועי הרג המוני ופעולות טרור ביו"ש ובישראל בעת הזו אשר מימושם עלול היה להביא לפגיעות רבות בנפש ולהסלמה משמעותית במצב הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully