וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "שיטות החקירה של שב"כ ימנעו את דומא 2"

23.12.2015 / 12:22

על רקע המחאה נגדו, התייחס יו"ר הבית היהודי לטענות לעינויי החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא, ואמר כי פעילות השב"כ נגד טרור פלסטיני ונגד טרור יהודי צריכה להיות זהה. "הם שותקים בחקירה ולכן אין ברירה. אתם מאמינים לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד?"

צילום: באדיבות ערוץ 7, דף הפייסבוק "כולנו עם עצורי ציון"; עריכה: גדי וינסטוק

(הפגנות מחות לביתו של בנט, אתמול)

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס היום (רביעי) בכנס מנהלי ציונות דתית להפגנות שהתנהלו מחוץ לביתו שברעננה אמש על ידי פעילי ימין, שקראו לו לצאת נגד התנהלות שב"כ לכאורה בחקירת החשודים בפיגוע ההצתה בכפר דומא. "מה שנעשה להם זה בוודאי לא יותר ממה שנעשה נגד טרוריסטים פלסטיניים. מי שמאמין שפעילות השב"כ טובה נגד טרור פלסטיני, לא יכול להתנגד לזה", אמר בנט. "רק מי שהתנגד לשיטות האלה נגד הטרור הפלסטיני, יכול להתנגד להפעלת השיטות האלה. זה מה שעומד בפנינו היום כדי למנוע את דומא 2, ודומא 3. חייבים להמשיך כך. לא תולים מהרגליים, לא פוגעים מינית והכול מפוקח. הם שותקים ולכן אין ברירה. אתם מאמינים לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד?".

בהמשך, אמר בנט כי על המדינה לקחת אחריות. "יש חצי מיליון תושבים טובים ביהודה ושומרון. צריך לצאת מהעמדה הקורבנית. אנחנו לא מסכנים", הוסיף. "אני מפקח בפינצטה עכשיו על הפעולות של השב"כ. אנחנו רוצים הנהגה, אנחנו צריכים להיות אחראים. זאת אחריות שלנו לתפוס את אותם אנשים ואנחנו נגיע אליהם. אני גאה לעמוד בראש ציבור ציוני דתי כה מרשים".

עוד בוואלה! NEWS:
העליון דחה את הערעור והרשיע את רומן זדורוב ברצח תאיר ראדה
נחשפה תשתית חמאס בגדה שתכננה פיגועי התאבדות בישראל
סקר חדש חושף: הישראלים אוהבים את אובמה פחות מאשר את נשיא סין

שר החינוך נפתלי בנט, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
"הרצח בדומא היה אמצעי כדי להפיל את בתינו עלינו". בנט/נועם מושקוביץ

כמו כן, בנט התייחס לצעדים שיש לנקוט נגד מי שביצע את הפשע. "מדובר על חשודי טרור. מה ההגדרה של טרור? מה מבדיל בין טרור לבין פשע רגיל? טרור הוא שימוש באלימות כלפי אזרחים על מנת לקדם יעד פוליטי או חלילה להפיל מדינה. כל התנאים שכרגע תיארתי - תקפים באירוע דומא. זה שימוש באלימות הכי נוראה שיש - שרפו משפחה בשנתם - כדי לקדם מטרה פוליטית או לכפות על המדינה, ובמקרה הזה המטרה היא הרבה יותר עמוקה, לפרק את המדינה", אמר.

"תבינו, הרצח בדומא היה בסך הכל אמצעי. הם רוצים להפיל את ביתנו עלינו. זאת המטרה שלהם. זה אנטיתזה למהות הציונות הדתית. הם רוצים לפרק את מדינת ישראל. אלה טרוריסטים. והממשלה קיבלה החלטה להתייחס אליהם כך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ראש השב"כ ואנשיו עושים עבודה מצוינת". נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו, שמייצג חלק מהחשודים, התייחס לדבריו של בנט ואמר: "נדהמתי לשמוע את הגיבוי המלא שנתת לאלימות ולסאדיזם. להבדיל מכבודו, שמעתי וראיתי מכלי ראשון את אשר התרחש בחדרי החקירות. השב"כ לא הכחיש ולו פעם אחת את הטענות שהשמיעו החשודים לגבי האלימות, אלא רק ביקש לשוות לאלימות זו צידוק משפטי וכסות של סמכויות שנתנו לבצע אלימות זו". הוא הוסיף: "אין בחוק שום הסמכה להפעלת אלימות כלשהי, בטח לא בעוצמות ובסדיזם שנעשו בפרשה זו. יתרה מכך, כל בר דעת מבין כי מעשים מעין אלו לא אושרו ולא יאושרו כלפי אף נחקר בלי הבדל דת גזע ומין".

סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
בית משפחת דוואבשה לאחר הפיגוע ביולי/ראובן קסטרו

אתמול יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הביקורת על שב"כ.
"ראש השב"כ יורם כהן ואנשיו עושים עבודה חשובה ומצוינת למען עם ישראל ולמען ביטחון ישראל", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא אוקראינה פטרו פורושנקו. "המתקפות עליהם אינן מקובלות עליי. אנחנו מדינת חוק. כל פעילות השב"כ מתבצעת על פי חוק והפעילות הזאת מתבצעת בפיקוח צמוד של היועץ המשפטי לממשלה ושל משרד המשפטים, של בתי המשפט ובאישורם".

לדבריו, "יש טרור ערבי שאנחנו מטפלים בו, נלחמים בו יומם ולילה בכל זירה, אבל לצערי מעת לעת יש גם פעולות טרור שמתבצעות על ידי יהודים ושירות הביטחון הכללי מטפל גם בהם. לא נקבל טרור מכל צד שהוא".

עו"ד איתמר בן גביר, בימ"ש העליון, ירושלים. 20 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"במצב כזה אדם יודה במה שרוצים". בן גביר/נועם מושקוביץ

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד המרכזי בפרשה התייחס אתמול בפתח הדיון בעניינו בבית משפט השלום בפתח תקווה לטענות לכאורה על התעללות מצד חוקרי השב"כ. "אני חייב לומר שהמחזה מזוויע. לצערי, חוקרי השב"כ הצליחו לשבור את מרשי ולהפוך אותו לצל אדם". לדבריו של בן גביר, החשוד מסר הודאה אולם אין בה ערך משפטי שכן "במצב כזה אדם יכול להודות בכל מה שרוצים".

"פגשתי את מרשי לאחר 21 ימים שבהם נאסר עליו לפגוש עורך דין. פגשתי אדם שבור מנטלית ופיזית, אדם שצריך כרגע טיפול נפשי", המשיך בן גביר שהאשים את חוקרי השב"כ בעינויים קשים שכוללים "הטרדות מיניות ופגיעה בעולם הערכים שלו, בתורה ובמצוות שלו וכן מניעת שינה לתקופה ארוכה". בן גביר הוסיף כי "מרשי דבק בשלו והחוקרים פשוט מקבלים רישיון להרוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully