וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובד עירייה: "ההבנות - תרגיל יח"צ"; יו"ר ועד: "הסכם היסטורי"

23.12.2015 / 10:00

ההסכם המתגבש בין ההסתדרות לאוצר מעורר מחלוקת בקרב העובדים. חן, עובד דור ב': "זה לא נותן לי כלום, מה זה 50 שקל למשכורת? רק הטייקונים מרוויחים". ואדים אבנשטיין, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה: "הסתכלו גם על העובדים החלשים". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

הבנות שאליהן הגיעו הלילה (רביעי) יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון מעוררות מחלוקת בקרב עובדי המגזר הציבורי. בעוד שחלקם מברכים על ההסכם המתגבש וביטול השביתה, יש מי שטוען כי התוספת למשכורת היא לעג לרש.

חן, עובד עירייה דור ב', טוען כי ההסכם משרת בעיקר את החזקים במשק. "עם כל הכבוד, האוצר הצליח להרתיע ולקפל את אבי ניסנקורן והוא נבהל וסגר מהר את ההסכם הזה. אם ההסכם הזה בסופו של דבר מוסיף לי 50 שקלים למשכורת, אז שום דבר לא השתנה. אני לא צריך את ההסכם הזה, הוא לא נותן לי כלום, זה נראה כמו תרגיל יח"צ של אלה שיושבים למעלה, רצו שקצת ישמעו אותם בכותרות וידעו שהם קיימים", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS.

לקריאה נוספת:
4,698 שקל בחודש: השכירים שישביתו את המשק חושפים תלושי שכר
בסיבוב הקודם: האוצר וההסתדרות סיכמו על קליטת כ-15 אלף עובדי קבלן בשירות הציבורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, ישנה אפליה מקוממת בשוק העבודה. "עומד לידי בחור שהוא דור א'. אנחנו עושים את אותו תפקיד, אבל הוא מרוויח כפול ממני. ההסכם הזה ממש לא משנה את המצב של דור ב', ההסכם הזה בסופו של דבר ממשיך לעלות את המשכורות ל'טייקונים' - בעלי המשכורות הגבוהות. מה זה מענק של אלף שקל בשנה? זה אפילו לא הריבית של הוצאה לפועל על חוב של מאה שקל בשנה".

מנגד, ואדים אבנשטיין, יו"ר ועד עובדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, הביע תמיכה בהסכם המתגבש ואמר כי הוא מעיד על סולידריות. "היה לילה ארוך ומתיש עבור שני הצדדים. בסך הכול אפשר לברך גם את משרד האוצר, את יו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, ובראש ובראשונה את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: מדובר בהסכם היסטורי, בפעם הראשונה הגיעו לחלוקה מעניינת ושוויונית (50% תוספת אחידה שקלית, 50% תוספת אחוזית - ד"י). הסתכלו גם על העובדים החלשים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

לדבריו, "הסיסמה הזאת, 'העם רוצה צדק חברתי', קיבלה את המשקל בהסכם הזה, שנותן את זה לאותם אנשים שהשכר שלהם מאוד נמוך".

על התוספת השקלית אמר: "עד עכשיו כל התוספות היו תוספות אחוזיות, פעם ראשונה ששינו את זה. העולם המודרני אומר שהדיפרנציאציה היא דבר טוב, זה נעשה באופן הגון. הדבר הגדול שקרה אתמול הוא שההסתדרות והמדינה הגיעו להסכמה, הפגינו אחריות ולא נכנסנו לשביתה ותוהו ובוהו".

שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, משרד האוצר, 20 ביולי 2015. מור שאולי
"ההסכם לא משנה את המצב של עובדי דור ב'". כחלון וניסנקורן/מור שאולי

עופר חתוכה, יו"ר מרחב גבעתיים ובקעת אונו בהסתדרות, חיזק את דברי אבנשטיין: "ההסכם הוא הסכם טוב, יש פה תוספת של 7.5% למשכורת. שלוש שנים לא היה פה הסכם, הונו אותנו במשך שלוש שנים. שאפנו ליותר, אבל בואו לא נהיה חזירים - גם 7.5% זה הישג טוב. אנחנו קמים לבוקר חדש וקדימה לעבודה".

עיקרי ההסכם

על פי ההסכם, שטרם נחתם רשמית, מאות אלפי עובדי המגזר הציבורי יזכו לשיפור בתנאיהם: תוספת של 7.5% משכרם, שתתפרס על פני שלוש וחצי שנים ותינתן בשני חלקים - חצי באופן שקלי וחצי באופן אחוזי. משמעות הדבר היא צמצום הפער בין מקבלי המשכורות הנמוכות לאלו המשתכרים משכורות גבוהות יותר. עובדים המשתכרים משכורות נמוכות יקבלו תוספת גבוהה יותר מ-7.5%. נוסף על כך, יקבלו העובדים מענק חד פעמי של 2,000 שקלים שיתקבל בשתי פעימות שוות - בינואר 2016 ובינואר 2017.

כמו כן, סיכמו הצדדים על יום חופש נוסף שיינתן בחודש אוגוסט, במטרה להקל על הורים עובדים; קביעת מכסה בשלטון המקומי ולפיה 5% מהעובדים בכל רשות יועסקו בחוזים אישיים; והנהגת מכרז בין-משרדי לגיוס כוח אדם במקום מכרז פנימי. "סיכום זה יתרום לצמצום תקופת גיוס עובד וצמצום הבירוקרטיה במטרה לשפר את התנהלות המגזר הציבורי", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully