וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אישה בהיריון" ונשק בכיסא גלגלים: התיעוד המלא של פשיטת הימ"מ

12.11.2015 / 10:30

מנהל בית החולים בחברון, שבו עצרו הלילה מסתערבים מחבל שביצע פיגוע דקירה בחודש שעבר, סיפר לוואלה! NEWS כי האירוע נראה כמו "סרט פעולה". לדבריו, "אחד הלוחמים התחזה לאישה על כיסא גלגלים הכורעת ללדת – ושלפו משם כלי נשק". צפו

צילום: צילומי אבטחה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, שניר דבוש

כוח ימ"מ ולוחמי שב"כ עצרו הלילה (חמישי) בבית חולים אל-אהלי שבחברון את המחבל שביצע את הפיגוע סמוך להתנחלות מיצד שבגוש עציון, בחודש שעבר. לטענת הפלסטינים, הפשיטה הלילית של המסתערבים על המוסד הרפואי נראתה כלקוחה מתוך "סרט פעולה". עדי ראייה סיפרו כי בפעולה השתתפו כ-20 לוחמים.

מנהל בית החולים, ד"ר ג'יהאד שוואר, סיפר לוואלה! NEWS כי המסתערבים הגיעו בשעה 03:00 לפנות בוקר בשני מיניבוסים, כשאחד מהם מתחזה לאישה בהיריון. "הם ירדו עם אישה בכיסא גלגלים, ומהתמונות אפשר להבין שהיא הייתה כורעת ללדת. אני לא יודע לומר אם זו אכן הייתה אישה או גבר, אבל זה בפירוש נראה כמו מחזה שאנחנו רואים בשעות האלה של הלילה, כשנשים מגיעות ללדת".

לדבריו, הלוחמים הסתירו את הרובים בצורה מתוחכמת. "הם הובילו אותה בכיסא הגלגלים ואז בשלב מסוים שלפו כלי נשק שהוסתרו בתוך כיסא הגלגלים עצמו", סיפר. "הם עלו לקומה השלישית, חלקם ברגל, נכנסו למחלקה הכירורגית. הם עצרו את הפצוע, ועל אותו כיסא גלגלים הורידו אותו למטה וחטפו אותו משם". הוא העביר את הצילומים מהמקום למנגנוני הביטחון הפלסטיניים לצורך המשך חקירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"האישה בהיריון" מוקפת בעיגול אדום. פשיטת המסתערבים, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"שלפו כלי נשק מכיסא גלגלים". המסתערבים בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצילומים הועברו למנגוני הביטחון הפלסטיניים לצורך חקירה. בית החולים, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל שנעצר הוא עזאם עזאת שעבאן שלאלדה, בן 20, תושב הכפר סעיר ובן למשפחה של פעילי חמאס. הוא הוברח למקום לאחר שנפצע בעת הפיגוע מירי של כוחות הביטחון. לאחר מעצרו הוא הועבר לחקירת שב"כ.

בן דודו של העצור, עבדאללה עזאם שלאלדה, בן 28, נורה במהלך המעצר מאש כוחות הביטחון ונפצע באורח אנוש. זאת, לאחר שלטענת צה"ל הוא ניסה לתקוף את הכוח. מאוחר יותר הוא מת מפצעיו.

שלאלדה ביצע את הפיגוע בצומת סעיר שבגוש עציון ב-25 באוקטובר. האירוע החל לאחר שפלסטינים יידו אבנים בסמוך ליישוב ופגעו בכלי רכבו של ישראלי בן 58. בעקבות כך, יצא הגבר ונדקר על ידי מחבל. הפצוע ירה לעבר הדוקר, שהצליח להימלט. אנשי מגן דוד אדום שהוקפצו למקום טיפלו בפצוע ופינו אותו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים כשהוא בהכרה מלאה וסבל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון.

מבצע למעצר מחבל בבית החולים בחברון 12 נובמבר 2015. "מען", צילום מסך
זירת המעצר והירי בבית החולים בחברון, הלילה/צילום מסך, "מען"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully