וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס ימשיך לתכנן פיגועי התאבדות בישראל: המטרה - פירוק הרשות

24.12.2015 / 9:00

תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס לא תמנע מהארגון להמשיך ולנסות להוציא לפועל פיגועים בנוסח האינתיפאדה השנייה. זאת כדי לאלץ את ישראל להחריף את צעדיה בשטחי הרשות ובכך להוביל להתפוררותה. במקביל, בכירי חמאס המתכננים את הפיגועים מהרצועה ממשיכים ליהנות מחסינות

צילום: דובר צה"ל

לא צריך דמיון פרוע כדי לשער מה היה קורה אילו הצליחה תשתית חמאס שנחשפה באבו דיס ממזרח לירושלים ותכננה פיגועי התאבדות בישראל, להוציא לפועל אפילו חלק קטן מתכניותיה. אמנם רק אתמול (רביעי) היינו עדים לתוצאות הקטלניות של "אינתיפאדת היחידים", כפי שהשתקפה בפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים. ועדיין, נראה שגל הטרור הנוכחי נמצא תחת שליטה, בהכלה, מצד ישראל ומצד הרשות הפלסטינית. התיאום הביטחוני נשמר, הפועלים הפלסטינים נכנסים לעבודה בישראל, הרשות שורדת ובסך הכול אזרחי ישראל התרגלו למציאות החולנית הזו שבמסגרתה בכל יום כמעט מנסים פלסטינים לבצע פיגועים.

אך אילו היה יוצא לפועל פיגוע התאבדות אחד או שניים, על ממשלת ישראל היה מופעל לחץ אדיר מצד הציבור לנקוט צעדים נגד הרשות, והדרישה להטיל סגר על ערי הגדה הייתה נשמעת מכל כיוון. בנוסף, הלחץ היה מוביל כנראה להחלטה לאסור על כניסת הפועלים הפלסטינים לישראל, ואולי אף לפעולה נרחבת של צה"ל באחת מערי הגדה או יותר.

עוד כתבות בנושא:
המוח מאחורי תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס: שר הפנים לשעבר של חמאס
נחשפה תשתית חמאס בגדה שתכננה פיגועי התאבדות בישראל
בכיר פלסטיני: חמאס מנסה להוציא לפועל פיגועי התאבדות בישראל

חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
העצורים בחוליה שתכננה לבצע פיגועי התאבדות/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

מכאן ועד הידרדרות רבתי הדרך קצרה: עוד עשרות אלפי פלסטינים חסרי עבודה ברחובות, מאות אלפי בני אדם שמקור פרנסתם הופסק, עימותים אלימים קשים יותר עם צעירים פלסטינים, הידרדרות ביחסי העבודה בין המנגנונים לבין צה"ל ואולי, בשלב מסוים, גם הפסקה מוחלטת של התיאום הביטחוני.

בסוף המדרון התלול הזה נמצאת התפוררותה של הרשות הפלסטינית – דבר שכבר אינו נחשב לתרחיש דמיוני. הידרדרות זו, והרצון להחליש את הרשות, הן מקור המוטיבציה הגבוהה של חמאס להקים תשתית שתהיה מסוגלת להוציא פיגועי התאבדות בעורף הישראלי, גם בתוך תחומי הקו הירוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ציוד שנתפס אצל חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הציוד השייך לתשתית שנחשפה באבו דיס/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

במקביל, ישראל אינה מאיימת על הצמרת הצבאית של הארגון היושבת ברצועת עזה ויוזמת את הוצאת פיגועי ההתאבדות. על פי הודעת שב"כ, היוזמה להקמת התשתית שנחשפה הגיעה מעזה. כלומר, הצמרת הצבאית של הארגון נמנעת אמנם מעימות חזיתי עם ישראל ברצועה, אך עושה לא מעט כדי לחמם את הגזרה בגדה המערבית. אותם בכירים בחמאס יודעים כי הם יכולים ליהנות מחסינות מסוימת בעזה וכי ישראל לא תנסה לפגוע בהם שם מחשש להסלמה נרחבת.

החבורה שמובילה כיום את הניסיונות לפיגועים מטעם חמאס, הם משוחררי עסקת שליט - תושבי הגדה המערבית במקור שגורשו במסגרת אותה עסקה. מישהו במדינת ישראל חשב אז או רצה להאמין שהרחקתם לעזה תפחית את הסיכון הביטחוני שהם מהווים, אלא שהאנשים האלה הפכו לכאב הראש המרכזי של ישראל בגדה, גם כאשר הם יושבים בעזה.

כל יום שחולף מגביר את האפשרות של פיגועי התאבדות

אם התשתית שנחשפה הייתה מצליחה בתכניותיה, היא הייתה יכולה להוות שינוי כיוון בעימות הנוכחי. כלל לא בטוח שאינתיפאדת הבודדים הייתה נותרת כזו וייתכן שהסמל המוביל שלה, הסכין, היה מתחלף מהר מאוד בחגורת נפץ או ברובה, על פי המודל המוכר מהאינתיפאדה הקודמת. יש לציין כי למרות החשיפה של מעבדת הנפץ והתשתית, כל יום שחולף מקרב אותנו עוד קצת לפיגועים נוסח 2001-2005.

רק בשבוע שעבר אמר גורם בכיר ברשות הפלסטינית בשיחה לוואלה! NEWS כי מחקירות של פעילי חמאס שנעצרו בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים עולה שהארגון החל לשנות את דפוס פעילותו בגדה המערבית, ומנסה להוציא לפועל פיגועים קשים נגד מטרות ישראליות, בהם פיגועי התאבדות.

כפי שניתן לראות, לא חסרות סיבות לכך: לצד עליית המוטיבציה של חמאס להחליש את הרשות הפלסטינית, וחוסר האיום הישראלי על בכירי הארגון ברצועה, עולה מדד הייאוש בקרב הצעירים הפלסטינים בגדה, מבלי שקיים שום פתרון מדיני באופק. כל אלה מבהירים שהאפשרות של פיגוע התאבדות הופכת לאפשרית יותר ויותר, ועמה גם תרחיש התפוררות הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully