וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוח מאחורי תשתית הטרור שנחשפה באבו דיס: שר הפנים לשעבר של חמאס

24.12.2015 / 0:30

גורמים פלסטינים בכירים מסרו לוואלה! NEWS כי פתחי חמאד עומד מאחורי הכוונת התשתית שתכננה פיגועי התאבדות בישראל ונחשפה על ידי שב"כ. לפי המקורות, חמאד, שפועל לעתים במנותק מצמרת הארגון המדינית, דחף את "מטה הגדה" שפועל מעזה להקים את התשתית

צילום: דובר צה"ל

האיש שעומד מאחורי הכוונת תשתית חמאס באבו דיס שתכננה פיגועי התאבדות ונחשפה על ידי שב"כ הוא שר הפנים לשעבר בממשלת חמאס, פתחי חמאד - כך מסרו גורמים פלסטיניים בכירים לוואלה! NEWS. על פי המידע, חמאד, שנחשב לאחד האנשים החזקים ברצועת עזה ובחמאס, אך פועל פעמים רבות במנותק מצמרת הארגון המדינית, הוא שדחף את "מטה הגדה" שפועל מעזה, להקים תשתית שתבצע פיגועי התאבדות בתוך ישראל.

מדובר בשינוי כיוון משמעותי במדיניות חמאס, ולא ברור עד כמה צעדו של חמאד מקובל על בכירי הארגון האחרים. "מטה הגדה", הוקם על ידי בכירים בזרוע הצבאית של הארגון ומורכב ממשוחררי עסקת גלעד שליט שגורשו מהגדה לרצועת עזה. בראש "המטה", עומד עבד אל-רחמן ענימאת, מחברי חולית "צוריף" שחטפה את החייל שרון אדרי וכן מאזן פוקהא, איש ג'נין במקור, שהיה אחראי לפיגועי התאבדות באינתיפאדה השנייה.

אתמול בבוקר הותר לפרסום כי תשתית חמאס נרחבת שתכננה פיגועי התאבדות ומתקפות טרור בישראל נחשפה ונעצרה על ידי שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל. התשתית פעלה בגזרת אבו דיס, בתחומי יהודה ושומרון ובסמוך לירושלים, בהכוונת פעילי הזרוע הצבאית של חמאס מרצועת עזה. 25 פעילים נעצרו, רובם סטודנטים מאוניברסיטת אבו דיס, ומחקירתם עלה כי בראש התשתית עמד אחמד גמאל מוסא עזאם, בן 24, תושב קלקיליה, שגויס בידי פעילי חמאס מהרצועה לפני כמה חודשים על מנת להקים תשתית צבאית שתוציא לפועל פיגועי תופת.

לקריאה נוספת:
מתו מפצעיהם שני בני אדם שנפצעו בפיגוע בשער יפו בירושלים
המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בירושלים שוחררו מהכלא בישראל
על סף פיצול? בכיר חמאס מפעיל חוליות צבאיות חשאיות

חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
החוליה שנעצרה על ידי שב"כ/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

פתחי חמאד, שר הפנים של חמאס לשעבר, מוכר זה זמן רב כאחת הדמויות הקיצוניות ביותר שפועלות כיום בצמרת הארגון. הוא חשוד שארגן שורה של פיצוצים סמוך לבתיהם של פעילי פתח וכן כמי שעומד בקשר רציף עם הארגונים הסלפים ופעילי דאעש מסיני. הוא מסייע רבות ל"מטה הגדה", במימון פעולות וכן בהכוונה צבאית.

המידע על התשתית נחשף בישראל רק היום אך פרטים לגביה הגיעו גם אל הצד הפלסטיני לפני יותר משבוע. חמאד נחשב גם לאחד הדמויות המרכזיות המתנגדות לפיוס עם הרשות הפלסטינית. במסגרת תפקידו בממשלת חמאס, הוא היה אחראי לכל מנגנוני הביטחון בעזה והוא בעל השפעה רבה על קבוצות בתוך הזרוע הצבאית.

בתחילת השנה פורסם בוואלה! NEWS כי חאמד הפעיל באותם חודשים חוליות צבאיות חשאיות, שפועלות נגד מטרות של פתח ומטרות מערביות ברצועה, בין היתר כדי לחסום את האפשרות של פיוס עם הרשות הפלסטינית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ציוד שנתפס אצל חוליית חמאס במזרח ירושלים שתכננה פיגועי התאבדות. דצמבר 2015. תקשורת שב"כ, מערכת וואלה! NEWS
הציוד שנתפס במהלך חקירת השב"כ/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת שב"כ

לפי השב"כ, אחת החוליות בתשתית פעלה באזור בית לחם וחלק מחבריה, שלומדים באוניברסיטת אבו דיס, גויסו לשמש מחבלים מתאבדים. בין המגויסים היה צעיר בן 19 מהעיר, עיסא נאסר שוכה, שהסכים להצעתו של אחמד עזאם לבצע פיגוע התאבדות, שסייע לו לקבל כסף שהגיע מעזה. שוכה גם פעל לגייס עוד שני תושבי בית לחם: מוחמד וליד אחמד סרחאן, כבן 20, לצורך ביצוע פיגוע התאבדות יחד אתו בירושלים וכן את מוחמד נעים עיסא עלי, בן 19, לצורך ביצוע פיגוע עתידי מטעם התשתית.

אחמד עזאם היה בקשר שוטף עם מפעיליו ברצועת עזה והוכשר על ידם לשמש מומחה חבלה לשם ייצור חגורות נפץ ומטעני חבלה. בהתאם להנחיות שהועברו לו, הוא גייס כמה פעילים נוספים הלומדים עמו באוניברסיטת אבו דיס לטובת רכישת חומרים לייצור חומר נפץ, השכרת דירות, גיוס מתאבדים והחדרתם לישראל.

בימים האחרונים אף אותרה במסגרת החקירה מעבדת חבלה שמוקמה בדירה ששכר אחמד עזאם באבו דיס. בבדיקות של החומרים והציוד שנתפסו במקום עלה כי מדובר במעבדה שהייתה מוכנה לייצור חומרי נפץ מסוגים שונים בכמות גדולה. במסגרת החקירה עלה כי חלק מהחומרים נרכשו בחנויות בישראל וברמאללה. ההתחקות אחר הרוכשים הביאה למעצר נוספים. כמו כן, נתפסו והוחרמו חומרי גלם שרכשו אחמד עזאם וסייעניו כדי לייצר את חומרי הנפץ.

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully