וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בירושלים שוחררו מהכלא בישראל

בפיגוע שאירע בשער יפו בעיר העתיקה נהרג אדם אחד ונפצעו שניים באורח קשה. לוחמות מג"ב שחיסלו את המחבלים שחזרו: "ראינו אנשים רצים בטירוף, היה ברור שקורה שם משהו - ואז ירינו"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רוני כנפו, רויטרס, גדעון צנטנר, דוברות הדסה; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

שני המחבלים שביצעו היום (רביעי) את פיגוע הדקירה בשער יפו בעיר העתיקה בירושלים, ענאן אבו חבסה ועיסא עסאף, הם אסירים משוחררים שריצו עונש מאסר בכלא הישראלי. השניים, בני 20 ממחנה הפליטים קלנדיה, גרמו לפציעתם של שני בני אדם באורח קשה במהלך הפיגוע בבירה ולבסוף נורו בידי שוטרות מג"ב שהיו במקום. אחד מהם מת בזירת הפיגוע והשני בבית החולים. אדם נוסף נפצע באורח אנוש בזירת הפיגוע מאש השוטרות ומת לאחר מכן בבית החולים שערי צדק.

אבו חבסה נכלא בשנת 2010. הוא נעצר לאחר שהגיע למחסום קלנדיה עם סכין על מנת להיעצר, ואז סיפר בחקירתו כי עשה זאת בכוונה בשל אלימות שספג מאביו. לדבריו, הוא מאס במציאות חייו, ולכן רצה להיתפס. עסאף נעצר ונכלא בחודש מרץ השנה על רקע פעולות טרור עממי.

שוטרות המג"ב שהיו באזור שער יפו סיפרו על הרגע שבו שמעו על הפיגוע ושחזרו את מעשיהן. "פשוט ראינו לפחות שלושה אנשים שמתחילים לרוץ מכיוון כיכר צה"ל לכיוון שער יפו", סיפרו. "הם רצו ממש בריצה מטורפת, מבינים שקרה שם משהו. ישר רצנו אליהם לראות מה קורה. שני המחבלים היו עליו, ואז ירינו".

לקריאה נוספת:
תיעוד מהפיגוע בבירה: אזרח מכה במוט ושוטר בועט במחבל מנוטרל
נחשפה תשתית חמאס בגדה שתכננה פיגועי התאבדות בישראל
לאחר אזהרת נסראללה: חקלאים בגבול לבנון הונחו לא להתקרב לגדר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים אבו חבסה ועסאף/מערכת וואלה!, צילום מסך

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי התייחסה לפיגוע ולעובדה כי שני המחבלים הם אסירים ששוחררו מהכלא בישראל. "העובדה ששני המחבלים ישבו בעבר בכלא הישראלי על עבירות של טרור מזכירה לנו שוב שרמת הענישה בישראל כלפי טרור צריכה להיות גבוהה יותר", אמרה חוטובלי. "הצעדים שמקדמת הממשלה בהחמרת הענישה מול מחבלים היא צעד בכיוון הנכון ויש להמשיך בו ביתר שאת נוכח הארועים".

חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום הפיגוע העניקו טיפול רפואי לשלושת הפצועים, אחד מהם כבן 50 והשניים האחרים בשנות ה-30 לחייהם, שנפצעו בפלג גופם העליון, ופינו אותם לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בבירה. אחד המחבלים, שנפצע באורח אנוש בזירה, פונה אף הוא לבית החולים הדסה עין כרם, שם מת מפצעיו.

הפצוע שפונה לבית החולים הדסה עין כרם הגיע עם פצעי דקירה בכל חלקי גופו, במצב קשה מאוד אך יציב, והוכנס לחדר הניתוח תוך כדי ניסיונות החייאה. מבית החולים שערי צדק בעיר נמסר כי האדם שנפצע באורח אנוש מירי השוטרות שביקשו לפגוע במחבלים נותח אף הוא. בבית החולים מאושפז פצוע דקירה נוסף, שנפצע קשה, שנותח והועבר לטיפול נמרץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם רצו ריצה מטורפת, הבנו שקרה שם משהו". השוטרות שחיסלו את המחבלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כונן מד"א חובש בכיר נאסר זחימאן, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר כי ראה את המחבלים דוקרים עוברי אורח. "עצרתי את הרכב ויצאתי עם הציוד. ראיתי שני פצועים שוכבים כשהם סובלים מפציעות חודרות בפלג גופם העליון והתחלתי בטיפול רפואי. מהר מאוד הגיעו כוחות נוספים שלנו למקום".

פרמדיק מד"א אהרון אדלר, שהוזעק אף הוא למקום, הוסיף: "ראינו גבר כבן 45 שוכב כשהוא מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעות חודרות בפלג גופו העליון. העלנו אותו מידית לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית חולים תוך טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, טיפול תרופתי, עצירת דימומים ומתן נוזלים, כשמצבו מוגדר אנוש".

זירת פיגוע הדקירה סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. TPS הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים מזירת הפיגוע/מערכת וואלה! NEWS, TPS הלל מאיר
פינוי פצועים מפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים. בי"ח שערי צדק. 23 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי הפצועים לבית החולים שערי צדק/יואב דודקביץ'
זירת פיגוע הדקירה סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע בשער יפו/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully