וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על סף פיצול? בכיר חמאס מפעיל חוליות צבאיות חשאיות

15.1.2015 / 3:12

לוואלה! חדשות נודע כי פתחי חמאד, לשעבר שר פנים בממשלת חמאס, אחראי לתאים חמושים הפועלים נגד מטרות של פתח במטרה למנוע פיוס עם הרשות – בניגוד לעמדתם של משעל והנייה

אנשי חמאס באזכרה להרוגי מבצע צוק איתן בעזה, ספטמבר 2104. רויטרס
דורשים לשנות את דרכו המדינית של הארגון. לוחמי חמאס בטקס לכבוד הרוגי הארגון בצוק איתן/רויטרס

בכיר בחמאס מפעיל בחודשים האחרונים חוליות צבאיות חשאיות, שפועלות נגד מטרות של פתח ומטרות מערביות ברצועה, בין היתר כדי לחסום את האפשרות של פיוס עם הרשות הפלסטינית - כך נודע לוואלה! חדשות ממקורות פלסטיניים, ישראליים וערביים. מי שעומד מאחורי המהלך הסודי הוא פתחי חמאד, מפעיל החוליות שכיהן בעבר בתפקיד שר הפנים, אשר ידוע כמי שמוביל קו ניצי בתוך חמאס.

חמאד, כך מתברר, פועל בניגוד מוחלט לעמדה של ההנהגה המדינית של הארגון, ובכלל זה ראש הלשכה המדינית חאלד משעל, סגנו מוסא אבו מרזוק וראש הממשלה לשעבר איסמעיל הניה. יתרה מכך, גם ראש הזרוע הצבאית, מרוואן עיסא, שמכיר את פעילותן של חוליות אלו, אינו מיודע לגבי כל הפעולות שלהן בשטח ואינו שותף בכל קבלת ההחלטות לגביהן. לפי מקורות ערביים ופלסטיניים, החוליות הללו היו אחראיות בין היתר לפיצוצים בבתיהם של 13 בכירי פתח ברצועה לפני כחודשיים, פיצוץ מרכז תרבות צרפתי בשכונת רימאל שבעזה וככל הנראה גם קשורות לפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בסמוך לביתו של דובר ממשלת הפיוס, איהאב בסיסו, שמתגורר ברמאללה אך משפחתו מהרצועה.

לקריאה נוספת:
חמאס השתלט על מעבר ארז מצדו הפלסטיני
נחשפה רשת טרור של חמאס בגדה שתכננה פיגועים נגד ישראלים
ישראל מודה: כך עזרנו לסלק את משעל מקטאר

מנהיג חמאס חאלד משעל במסיבת עיתונאים בדוחא, קטאר, אחרי סיום "צוק איתן". 28 באוגוסט 2014. AP
בניגוד לעמדתו. משעל/AP

הקמתן של אותן חוליות חמאס באה על רקע קרע הולך ומתרחב בצמרת הארגון באשר להמשך דרכו המדינית. מאז סיום מבצע "צוק איתן" והשתלטותו של עבד אל-פתח א-סיסי על מצרים וסילוק האחים המוסלמים, גוברים הקולות בחמאס שדורשים לעצב מדיניות חדשה לארגון. אלו נשמעים בעיקר בדיונים סגורים, אך גם במאמר גלוי שכתב ראזי חמאד, אחד מהנציגים הבולטים של חמאס בעזה.

"הקולות המתונים" דורשים לשקול מחדש את "מדיניות ההתנגדות" של הארגון ואימוץ מדיניות פייסנית יותר כלפי הרשות הפלסטינית, נוסח זו של מנהיג "האחים המוסלמים" בתוניסיה, ראשד אל-ענושי. בין התומכים בקו זה ניתן למצוא את אבו מרזוק, חליל אל-חייא והנייה שהצטרף אליהם באחרונה. השלושה מבקשים לכנס מ,חדש את "מועצת השורא" - הנהגת הארגון - כדי לקבל החלטה על שינוי מדיניות. אולם חברי הזרם הקיצוני יותר, בראשות פתחי חמאד, כאמור, וכן בכירים בזרוע הצבאית ואישים המקורבים לאיראן, דוחים את דרישה זו על הסף ומבקשים לאמץ קו אגרסיבי יותר נגד הרשות. על פי אותם מקורות, שתי מדינות איסלאמיות, טורקיה ואיראן, עומדות במרכזו של ויכוח זה, וכל אחת מהן תומכת במחנה אחר.

הפרטים המלאים על הקרע ההולך ומתרחב בחמאס יובאו במגזין סוף השבוע.

לפניות לכתב אבי יששכרוף: aviissacharoff@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully