וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתו מפצעיהם שני בני אדם שנפצעו בפיגוע בשער יפו בירושלים

23.12.2015 / 18:54

עופר בן ארי בן ה-46 מירושלים, אב לשתי בנות, מת לאחר שנפצע אנושות מירי שוטרות מג"ב שחיסלו את המחבלים. ראובן בירמאכר, אב לשבעה בן 45 מקריית יערים, נדקר בחלקים שונים בגופו ומת גם הוא לאחר ניתוחים ומאמצי החייאה. פצוע שלישי מאושפז במצב קשה בשערי צדק בעיר

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רוני כנפו; עריכה: יאיר דניאל

שניים מפצועי פיגוע הדקירה שהתרחש היום (רביעי) בשער יפו בעיר העתיקה בירושלים מתו מפצעיהם בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בעיר. עופר בן ארי, תושב ירושלים בן 46, נשוי ואב לשתי בנות, הגיע לבית החולים שערי צדק במצב אנוש לאחר שנפגע מאש שוטרות המג"ב שירו לעבר המחבלים. הוא פונה מזירת הפיגוע על ידי צוות מד"א והוכנס לחדר הניתוחים, תוך שהרופאים נאבקו על חייו. הפצוע הנוסף, ראובן בירמאכר, אב לשבעה בן 45 מהיישוב קריית יערים שליד הבירה, נפצע מדקירות בחלקים שונים בגופו ומת בבית החולים הדסה עין כרם לאחר מאמצי החייאה ממושכים של הצוות הרפואי.

אדם נוסף נפצע באורח קשה בפיגוע ונותר מאושפז בבית החולים שערי צדק. הפיגוע בוצע בידי שני מחבלים בני 20, תושבי מחנה הפליטים קלנדיה. אחד המחבלים חוסל בזירה מירי השוטרות, והשני פונה לבית החולים הדסה עין כרם, שם מת.

לקריאה נוספת:
תיעוד מהפיגוע בבירה: אזרח מכה במוט ושוטר בועט במחבל מנוטרל
עריקאת על השגריר המיועד בברזיל: "מייצג פשעי מלחמה ואפרטהייד"
חיסול קונטאר והפיוס עם טורקיה: השיחה המסקרנת בין פוטין לנתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב לדבר מותו של בן ארי, טרם נקבע מותו של הפצוע השני, בערב לציון יום הולדתו ה-90 של משה ארנס במרכז בגין בירושלים. ראש הממשלה אמר כי "אנחנו פותחים את הערב עם רגע של עצב. אזרח ישראלי קיפח את חייו היום בהתקפה נוספת של מחבלים. אני רוצה למסור תנחומים למשפחתו וכמובן לשבח את שתי לוחמות מג"ב שפעלו במהירות בנסיבות לא קלות. אנחנו תחת מתקפת טרור מתמשכת. העולם כולו נשטף בטרור פרוע ואנחנו נלחמים בו ואנחנו נגבור עליו".

כונן מד"א חובש בכיר נאסר זחימאן, שהגיע למקום, סיפר: "הדרכתי שיעור נהיגה כשלפתע אני רואה את המחבלים דוקרים עוברי אורח. עצרתי את כלי הרכב ויצאתי עם הציוד. ראיתי שני פצועים שוכבים כשהם סובלים מפציעות חודרות בפלג גופם העליון והתחלתי בטיפול רפואי. מהר מאוד הגיעו כוחות נוספים שלנו למקום".

פרמדיק מד"א אהרון אדלר הוסיף: "ראינו גבר כבן 45 שוכב כשהוא מחוסר הכרה, הוא סבל מפציעות חודרות בפלג גופו העליון. העלנו אותו מידית לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית חולים תוך טיפול רפואי מציל חיים שכלל הנשמה, טיפול תרופתי, עצירת דימומים ומתן נוזלים, כשמצבו מוגדר אנוש".

קודם לכן נודע כי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע, ענאן אבו חבסה ועיסא עסאף, תושבי מחנה קלנדיה בני 20, הם אסירים משוחררים מהכלא בישראל. השניים נורו על ידי שוטרות מג"ב שהיו במקום, ששחזרו: "ראינו אנשים רצים בטירוף, רצנו לראות מה קורה - וירינו".

פינוי פצועים מפיגוע הדקירה בשער יפו בירושלים. בי"ח שערי צדק. 23 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
פינוי הפצועים לבית החולים הדסה עין כרם/יואב דודקביץ'
זירת פיגוע הדקירה סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ
זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
זירת פיגוע הדקירה, סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015/תצפית TPS, הלל מאיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully