וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע הדמים בבירה: ראובן נרצח בדרך מהישיבה, עופר רץ לסייע

24.12.2015 / 0:05

הרב ראובן בירמאכר נדקר במסלולו הקבוע מהעיר העתיקה. חבריו סיפרו על "איש קדוש וצדיק". עופר בן ארי נורה בשוגג בידי שוטרות מג"ב כשהיה בסביבת האירוע וניסה לעזור. "רק רצה שהמשפחה שלו תהיה שמחה", שיתפה בתו. השניים מתו מפצעיהם בבית החולים, שעות לאחר פיגוע הדקירה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רוני כנפו, רויטרס, גדעון צנטנר, דוברות הדסה; עריכה: יאיר דניאל ומתן חדד

הרב ראובן בירמאכר בן 45, שנדקר אתמול (רביעי) למוות בפיגוע בעיר העתיקה שבירושלים, הובא הלילה למנוחות בקריית יערים. הלווייתו של עופר בן ארי בן ה-46, שנפגע מירי שוטרות משמר הגבול שהגיעו לזירה, תיערך הצהריים בירושלים בשעה 14:00.

בירמאכר, אב לשבעה, עלה לפני כמה שנים עם משפחתו מארגנטינה והתיישבה בקריית יערים (המכונה גם טלז סטון). הוא שימש כראש מחלקת דוברי הספרדית בישיבת "אש התורה" שברובע היהודי בבירה והיום בצהריים, בעת שחזר מהישיבה לביתו במסלולו הקבוע דרך שער יפו, נדקר על ידי שני מחבלים. "ראובן היה בעל הבית שלי וחבר קרוב. אדם פשוט קדוש וצדיק. הוא היה אדם שהמילה שלו בסלע. כל דבר שהייתי רוצה הוא היה עוזר. בן תורה ואדם מדהים. אבדה גדולה לעם ישראל וליישוב שלנו", סיפר חברו שהתגורר בדירה שבבעלותו.

מנהל ישיבת "אש התורה", הרב סטיב ברג, כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "בירמאכר בילה את הבוקר שלו בלימוד התורה ונרצח בדרכו החוצה מהעיר העתיקה. שהשם יחזק אותנו בתקופה הקשה הזו ושיעשה צדק עם האחראים".

לקריאה נוספת:
מתו מפצעיהם שני בני אדם שנפצעו בפיגוע בשער יפו בירושלים
המחבלים שביצעו את פיגוע הדקירה בירושלים שוחררו מהכלא בישראל

זירת פיגוע הדקירה סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. TPS הלל מאיר, מערכת וואלה! NEWS
פינוי הפצועים מהזירה/מערכת וואלה! NEWS, TPS הלל מאיר

בסביבות השעה 13:00 הגיעו שני מחבלים, ענאן אבו חבסה ועיסא עסאף, תושבי מחנה קלנדיה בני 20 ואסירים משוחררים, לכיוון שער יפו. השניים הגיחו אל מול שני אזרחים והחלו לדקור אותם באמצעות סכינים. אחד מהפצועים עדיין מאושפז במצב קשה בבית החולים שערי צדק. לוחמות מג"ב שהיו באזור וראו אזרחים שרצים בבהלה לכיוון השער, הבינו כי מתרחש אירוע דקירה, התקרבו לעבר המחבלים וירו עליהם.

במהלך הירי נפגע בן ארי מירי מג"ב ונפצע אנושות. שעות ספורות לאחר מכן הוא מת מפצעיו. קרובי משפחתו סיפרו כי "עופר נסע בכביש הסמוך לזירה, ראה את האירוע ורץ לסייע". מוקדם יותר אמרה גאיה, אחת משתי הבנות שהותיר אחריו, כי אביה "היה גיבור, בן אדם זהב שלא עשה רע לאף אחד. הוא תמיד ידע לבוא בצורה נכונה ולתמוך, הוא בחיים לא היה הורג אפילו ג'וק".

לדבריה, "זה קשה ולא מעכלים את זה שאדם כל כך מדהים מת. זה לא נתפס. סתם רצחו אותו. חשוב לי שתדעו ששוטרת ירתה באבא שלי מתוך כוונה להרוג את המחבל. לא רוצה שתחשבו שאבא שלי היה איזה... הוא לא היווה איום לאף אחד", העידה בבית החולים שערי צדק, לשם פונה אביה לאחר שנורה בזירת האירוע בשער יפו. "צריך לחיות עם זה, זה עצוב מאוד. אבא אהב הכול, אהב לחיות את החיים וליהנות, ולא לעשות רע, והעיקר שהמשפחה שלו תהיה שמחה", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
עופר בן ארי, הרוג מפיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. דצמבר 2015. באדיבות המשפחה
"בן אדם זהב שלא עשה רע לאף אחד". עופר בן ארי ובתו גאיה/באדיבות המשפחה

בן ארי היה בעלים של אולפן הקלטות בירושלים. אחד ממכריו סיפר כי במשך שנים הוא היה פותח את האולפן בחינם לבני נוער בסיכון, ואף סייע למחוסרי דיור ונתן להם להסתתר מפני הקור במעבר תת-קרקעי שבבעלותו. "הוא עשה רושם של אדם בעל לב זהב, מ'הירושלמים של פעם' שנולדו וגדלו כאן ושום דבר לא ישבור אותם או יזיז אותם מפה", אמר.

מהמשטרה נמסרה הלילה התייחסות למותו של בן ארי מאש כוחות הביטחון. "מדובר בזירת פיגוע מורכבת שבה צמד מחבלים אחוזי אמוק, חמושים בנשק קר, דקרו בפראות עוברים ושבים", נכתב בה. "לוחמות מג"ב ששהו במקום במשימת סיור, זיהו במיידי את זירת הטרור, חתרו תוך שניות למגע, ירו במדויק לעבר שני המחבלים במטרה לנטרלם ולהציל את הקורבנות שנפלו טרף למרצחים. פעילותם זו מנעה פיגוע גדול יותר והצילה חיי אדם".

"לרוע המזל נקלע אזרח תמים לקו האש וקיפח את חייו. בתחקיר ראשוני שבוצע מיד לאחר השלמת הפעילות המבצעית בזירה, עולה כי הלוחמות פעלו כנדרש וכמצופה. נטרול מרצח אכזר הפועל בזירה שבה נוכחים אזרחים תמימים, היא פעולה סבוכה שלצערנו לא תמיד מסתיימת באופן כירורגי ונקי. כואב לכולנו שמר עופר בן ארי קיפח את חייו בהיקלעו לקו האש, אולם ללא פעולתן המקצועית והנחושה של הלוחמות התוצאות הטרגיות של אירוע הדמים היו גדולות יותר".

זירת פיגוע הדקירה סמוך לשער יפו, ירושלים. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
זירת האירוע/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully