וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופקים תחנוך תחנת רכבת: "בשורה שתפתח את העיר"

31.12.2015 / 0:25

אחרי שנים של ציפייה, בהן נחנכו קווים אצל שכנותיה שדרות ונתיבות, יחגגו בעיר מוכת האבטלה את פתיחתה של תחנת רכבת. ראש העיר: "הדבר יפתח אפשרויות תעסוקה וינגיש את העיר באופן חסר תקדים"

תחנת רכבת, אופקים. דצמבר 2015. זוהר גואטה, מערכת וואלה! NEWS
התושבים מקווים שהרכבת תזניק את העיר קדימה. התחנה באופקים/מערכת וואלה! NEWS, זוהר גואטה

אחרי שנים של ציפייה יחנכו היום (חמישי) תושבי אופקים קו רכבת. בעיר הדרומית, שסובלת מאחוזי אבטלה גבוהים, מקווים כי הדבר יוציא אותה למסלול חדש. "קו הרכבת החדש שיפתח כאן יביא עמו בשורה חדשה ויפתח אפשרויות תעסוקה חדשות לתושבי אופקים", אמר ראש העיר, איציק דנינו.

הקו שייחנך באופקים מגיע לאחר תקופה ארוכה שבה פועלת רכבת אצל השכנות מצפון: שדרות ונתיבות. דנינו רואה בכך מתנה ליום ההולדת ה-60 של העיר. "החיבור של אופקים לקו הנגב ינגיש את העיר באופן חסר תקדים למרכז הארץ וימצב את אופקים כשער לנגב. הרכבת היא קטר חברתי-כלכלי מהמדרגה הראשונה, שמאפשרת נגישות למרכזי תעסוקה ובילוי ובכוחה להוביל לפיתוח ושוויון אזרחי", אמר.

לקריאה נוספת:
חיים בזבל - מפגעי תברואה סביב פחי האשפה המוטמנים באופקים
סערת הדירות לערבים באופקים: "צריך לתת לכל אחד לבנות את עתידו"
מבקשת שהנהג שגרם להפלת עוברה לא ייאסר: "אנחנו בקשר מצוין"

הרכבת מגיעה לאופקים תחנה חדשה הוקמה בעיר. ספק 500
"ינגיש את העיר באופן חסר תקדים". תחנת הרכבת באופקים/ספק 500

העיר אמנם עלתה לכותרות באחרונה בהקשרים שליליים, בעקבות התנגדות רבים מתושביה לקניית מגרשים על ידי בדואים בעיר, אך היא נמצאת במגמה חיובית. בעיר ישנה תנופת פיתוח ותושבים רבים שעזבו אותה רוצים לחזור לעיר הולדתם. בין היתר, שווקו בה אלפי יחידות דיור ומגרשים לבנייה עצמית בשנים האחרונות. "אין ספק שמדובר ביום חג עבור תושבי העיר, פתיחתה של תחנת הרכבת מהווה בשורה גדולה עבור העיר ותושביה ומהווה נדבך נוסף בהתפתחותה, כפי שזה בא לידי ביטוי בשנים האחרונות", אומר שמעון בן קימון, עיתונאי מקומי.

אולם לא כולם אופטימיים. חלק מהתושבים סבורים כי הממשלה צריכה להשקיע גם במקומות תעסוקה. "אופקים נמצאת בפיגור של שנים רבות יחסית לערים אחרות בסביבה, שהתקדמו בכל התחומים", מספר תושב העיר אבי טל.

לדבריו, "הרכבת תחשוף את העובדות כי תושבי אופקים שיצאו מהעיר יבינו באיזו סיטואציה העיר שלהם נמצאת. עכשיו שהדרך תהיה נגישה למרכז הארץ יותר התושבים יחשפו לפערים בין אופקים לערים במרכז, וחלקם יחליטו להעביר את מגוריהם לערים הגדולות, בעיקר האוכלוסייה החזקה. ממשלת ישראל חייבת להשקיע בעיר בעיקר בתחום החינוך ולגרום לאנשים לרצות לבוא לגור בעיר מתוך בחירה".

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully