וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים בזבל- מפגעי תברואה סביב פחי האשפה המוטמנים באופקים

רמי שני

20.10.2015 / 8:17

שנה וחצי אחרי שהוצבו באופקים פחי אשפה מוטמנים מתלוננים תושבים רבים על מפגעים סביבתיים ותברואתיים שמשבשים את שגרת חייהם. בעירייה מודים בקיומה של הבעיה ומציינים כי הנושא מטופל ידי אכיפה מוגברת נגד מזהמים והעלאת תדירות איסופי האשפה מהמקומות הרלוונטיים

צלם: זוהר גואטה. עורך ווידאו: מיכאל ברגמן

פחי האשפה המוטמנים באופקים מתגלים לאחרונה כמטרד סביבתי של ממש.
אותם פחים העגולים נוחים אמנם לגישה, אבל תושבים רבים משליכים את הזבל הביתי מסביבם לפחים ולא בתוכם. ההשלכות והתוצאות הן מידיות, שקיות הזבל מושכות בעלי חיים שפותחים אותן ובתוך זמן קצר נוצר מפגע סביבתי.

תופעת הזיהום מסביב לפחים נמשכת לטענת התושבים כמעט שנה וחצי, מרגע הכנסתם לשימוש על ידי העירייה. אותו מפגע התגלה במלוא חומרתו בחודשים האחרונים, על רקע כמות הזבל המוגברת שנזרקה בתקופת החגים. משה שרעבי, תושב אופקים מספר כי ניסה להעיר מספר פעמים ללא הצלחה למשליכי הפסולת – רבים מהם ילדים. שולה מזרחי, ממשיכה את דבריו וטוענת כי מדובר בתופעה עירונית שהיא קטסטרופה. " זה גועל נפש, אנשים מגיעים עד הפח וזורקים מעליו או מחוצה לו. הפח נשאר ריק".

אשמים וסיבות לתופעה יש הרבה, אך נראה שכולם מובילים למסקנה אחת: העדר ההטמעה החינוכית של ניהול חיים בסביבה נקיה. אמנם פקחי העירייה סורקים את הרחובות, מאלצים את המזהמים לשוב אחורה ולנקות את האשפה וגם רושמים דו"חות למי שנמצא כי השליך אשפה או פסולת שלא במקום הנכון.
כך או כך, ערימות האשפה המצחינות ממשיכות להיערם.

בעיריית אופקים מודעים היטב לתופעה ואומרים כי "איסוף האשפה נעשה בתדירות גבוהה בכל השנה, כולל בתקופות חגים ובסופי שבוע. במקומות בהם קיימת אוכלוסייה מרובה הוטמנו שני פחים".

"בימים האחרונים חולקו עשרות דוחות בגין השלכת פסולת וטינוף והעירייה מתכוונת להמשיך במהלך זה", לשון תגובת העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully