וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: בן אוליאל משחזר בדומא את הצתת בית משפחת דוואבשה

3.1.2016 / 11:15

השחזור נערך בשעת לילה מאוחרת ובליווי כוחות הביטחון. אחריו נמשכה החקירה, כדי לחזק את הראיות, והיום הוגש כתב אישום. בן משפחת דוואבשה: "לא יכול להיות שרק שניים שרפו את הבית, השב"כ צריך לתפוס את כולם"

צילום: אבי כהן; עריכה: ניר חן

עמירם בן אוליאל, שהיום (ראשון) הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח משפחת דוואבשה, הגיע לכפר דומא כדי לבצע במקום שחזור של המעשה, כ-20 יום לאחר מעצרם של רוב החשודים בפרשה, שהתרחש בסוף נובמבר. השחזור אירע בשעת לילה מאוחרת, בליווי כוחות משטרה, שב"כ וצה"ל. בסרטו הקצר ניתן לראות, אך לא לשמוע מפאת המרחק, את בן אוליאל מתאר את שאירע.

אחד השכנים, בן משפחתם של הנרצחים, סיפר כי "בדיוק בשעה שבה נרצחו בני משפחת דוואבשה, בעשרה לשתיים לפנות בוקר, החל שחזור פשע השריפה על ידי אחד המתנחלים החשוד במעשה". זאת, אמר, "לאחר שפרץ צבא הכיבוש, כוחות המשטרה והמודיעין לבית משפחת דוואבשה בכפר דומא, היום בשעה אחת לפנות בוקר". לדבריו, "ראיתי בבירור את אחד המתנחלים, ואת השיער שלו - היו לו פאות מסודרות. הוא היה, באופן ברור, מפוחד. כאן, בבית שכנינו".

בן המשפחה המשיך בתיאורו: "המתנחל החל לתאר איך שרפו את הבית. אחר כך הם פנו לכתובת הגרפיטי שרוססה על הקיר ולבסוף לחדר השינה, לחלון החדר של האח סעד". סעד דוואבשה היה אבי המשפחה, שמת מפצעיו כמה ימים לאחר הפיגוע. עוד הוסיף כי "לפי מה שסיפר סעד, השריפה החלה משם. אחר כך המחבלים פנו לשלושה כיוונים: אחד מהם קפץ על החומה בבית שכנינו, השני הגיע מהפאה הדרומית והם התרכזו מול הבית".

לקריאה נוספת:
כתבי אישום הוגשו נגד שני מעורבים בפיגוע בדומא
אחד הנחקרים בפרשת דומא: "אמרו לי שאצא מפה שרוט נפשית"
מחשש לעימותים עם הימין הקיצוני: בוטל מפגן תמיכה של הציונות הדתית בשב"כ

בית משפחת דוואבשה לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא, 8 באוגוסט 2015. יותם רונן
הגרפיטי שרוסס על קיר הבית של משפחת דוואבשה/יותם רונן

בן המשפחה תקף את השלטונות בישראל, וטען כי "בזמן שהכיבוש המציא את העובדה שאין להו ראיות מספיקות להגשת כתב אישום לאלו שביצעו את 'פשע השריפה', הביא הצבא שלו את אחד המעורבים בו לשחזור הפשע - מה שמוכיח באופן חותך את מעורבותם בהצתה באופן ישיר". הוא אף מתח ביקורת על שר הביטחון משה יעלון: "הרי זה מפריך את דברי יעלון, שאמר קודם שאין ראיות מספיקות להגשת כתב אישום. עכשיו העניינים התבררו - באו ושחזרו את הפשע, יודעים איך בוצעה שריפת המשפחה".

לסיכום, ציין כי "משפחת דוואבשה מאשרת את בקשתה מבית הדין הפלילי הבינלאומי ומהקהילה הבינלאומית, למצות באופן דחוף את הדין עם הטרוריסטים שביצעו את הפשע, ועם מי שעומד מאחוריהם". לאחר השחזור נמשכה החקירה כדי לחזק את הראיות נגד בן אוליאל, והיום הוגש נגדו כתב אישום בגין מעורבותו בפיגוע ההצתה.

הפרקליטות הגישה נגד בן אוליאל וקטין נוסף כתב אישום לבית המשפט המחוזי מרכז בגין שלוש עבירות רצח וסיוע לרצח, בהתאמה, ממנו עולה כי הם ביקשו לגרום לתסיסה בקרב האוכלוסייה הערבית, להוביל להתלקחות אלימה של אירועים ביטחוניים ולהרתיע את מקבלי ההחלטות מפני פינוי יישובים. זאת, כנקמה על רצח מלאכי רוזנפלד שהתרחש חודש לפני כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
"השחזור נעשה בזמן שנטען שאין מספיק ראיות לכתב אישום". הריסות בית משפחת דומא/רויטרס

חוסיין דוואבשה, אחיו של הנרצח בפיגוע ההצתה, אמר: "היום זה עוד יום קשה, כמו כל הימים מאז ששרפו הבית שלנו והרסו המשפחה שלנו. אני לא יכול לשמוח, אבל לפחות תפסו חלק מהרוצחים, יש עוד בחוץ חופשיים. זה לא רק השניים שתפסו, לא יכול להיות שרק שניים נכנסו לכפר ושרפו הבית. היו איתם עוד ואני רוצה שיתפסו אותם מהר, האנשים האלה צריכים לשבת כל החיים בכלא ולא לצאת אף פעם החוצה. השב"כ צריך לתפוס את כל האחרים שהיו שם איתם".

בן אוליאל בן ה-21, הדמות המרכזית בפרשה, נאשם בחברות בארגון טרור ובשלוש עבירות רצח. הוא אף הודה בתכנון ובביצוע הפיגוע. לטענת שירות הביטחון הכללי (שב"כ), בן אוליאל והקטין הפלילו זה את זה. כתב האישום נגד הקטין מייחס לו מעורבות באירועי פשיעה לאומניים נוספים שאירעו בשנה וחצי האחרונות: הצתות כנסיית הדורמציון, מחסן תבוא בעקרבה וכלי רכב בציר אלון, ואירועי ניקובי צמיגים בבית צפאפא בסמוך לירושלים.

לפי כתב האישום, השניים תכננו את הרצח בקפידה. הם תצפתו על כפרים פלסטינים והחליטו לבצע את זממם בדומא ולאחר מכן בכפר מג'דל הסמוך. כוונתם הייתה להמית אנשים בעודם בביתם.

פריצת דרך בחקירת הפיגוע, שבו נרצחו שלושה מבני משפחת דוואבשה, נרשמה לקראת סוף החודש שעבר. על פי מידע מודיעיני נעצרו כמה חשודים במעורבות בפיגוע. בתחילת החקירה הם שמרו על שתיקה, וסנגוריהם ממשיכים לטעון כי ספגו התעללות וכי ננקטו נגדם שיטות חקירה אלימות וקשות.

בית משפחת דוואבשה, כפר דומא, יולי 2015. רויטרס
השחזור נערך בשעה שבה בוצע הפיגוע. בית משפחת דוואבשה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully