וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי קיצור עונשו: אולמרט צפוי לבקש חנינה מנשיא המדינה

29.12.2015 / 13:11

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר, שלו נקבעו 18 חודשי מאסר, צפויים לפנות לריבלין כדי למנוע זאת. לחילופין, ייתכן שיבקשו שירצה במקביל את 8 חודשי המאסר שנגזרו בפרשת טלנסקי כך שיתקצר מאסרו. בית הנשיא: "הפנייה תטופל כמו כל פנייה". דיווח לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

סנגוריו של אוהד אולמרט צפויים להגיש לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשה לחון אותו ולבטל את עונש המאסר שגזר עליו היום (שלישי) בית המשפט העליון. ראש הממשלה לשעבר אמור להיכנס לכלא ב-15 בפברואר לשנה וחצי מאחורי סורג ובריח, אולם עד אז מתכוונים עורכי דינו לנסות ולבטל את העונש. מבית הנשיא נמסר בנוגע לדבריו של עורך הדין אלי זהר, פרקליטו של אולמרט, על פניה אפשרית לחנינה כי "הפניה תטופל כמו כל פניה אחרת".

עו"ד זהר סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS כי צריך להוריד את המסך על הפרשות שנקשרו בשמו של מרשו וחברו הטוב. "עוד לא הוגשה בקשה לחנינה ואנו נשקול כל אפשרות שקיימת במשפט הישראלי על מנת שאהוד אולמרט לא יילך לבית הסוהר. בין היתר, גם כדי שראש ממשלה בישראל לא יילך לכלא. אסור לשכוח שחלפו מאז האירועים עשר שנים וצריך לסיים את זה. לפנינו עוד תיק פתוח בפרקליטות, ואנו מעוניינים שבפרקליטות המדינה יבינו שזה מספיק וצריך לגמור עם הפרשות של אהוד אולמרט".

לראשונה בתולדות ישראל - ראש הממשלה הולך לכלא || סיקור מיוחד:
יתר מורשעי הולילנד: שישה חודשי עבודות שירות ללופוליאנסקי
חרף ההקלה בעונש, בפרקליטות מרוצים: "קו פרשת המים במלחמה בשחיתות"
לקראת ההכרעה בערעור: שב"ס ערוכים לקליטת האסיר אולמרט באגף ה-VIP

אהוד אולמרט, בית המשפט העליון. 29 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
תולה תקווה בבקשת החנינה. אולמרט בבית המשפט העליון, הבוקר/פול צלמים, גיל יוחנן

על פי החוק, מי שאמור להכריע בבקשה הוא נשיא המדינה. הפניה אמורה להיעשות לבית הנשיא, ואילו ריבלין בעצמו אמור לפנות לגורמי מקצוע על מנת שיגבשו את עמדתם בנושא. משם הפניה מועברת למחלקת חנינות במשרד המשפטים, ולבסוף מובאת לאישורה של שרת המשפטים. עם זאת, הפסיקה קבעה בעבר כי למעשה אין מדובר בשיקול דעתו של השר, אלא וידוא של גורם נוסף כי הליך החנינה נוהל כראוי.

המשמעות של הענקת חנינה, אם אכן תינתן, היא ביטול הרשעתו של אולמרט בפלילים. עם זאת, יש לזכור כי מעל אולמרט מרחף עונש מאסר של שמונה חודשים מפרשת טלנסקי וערעור המדינה בפרשת ראשונטורס, שעתיד להיות נדון בבית המשפט העליון לצד החלטת הפרקליטות אם להגיש נגדו כתב אישום בעניין שיבוש הליכי חקירה בפרשת הקלטות שולה זקן. ייתכן שפרקליטיו יבקשו לקיים את עונש המאסר מפרשת טלנסקי במקביל לעונש שנקבע היום בבית המשפט העליון, כך שבעצם אולמרט ירצה עונש מאסר קצר יותר ולא שני עונשים מצטברים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

העליון: "לא ניתן להוכיח שאולמרט ידע על הכספים שהועברו לאחיו"

העליון קיבל הבוקר את ערעורו של אולמרט בפרשת הולילנד בדעת רוב של ארבעה נגד אחד, וקבע כי יישא 18 חודשי מאסר במקום שש שנים, כפי שגזר עליו בית המשפט המחוזי בתל אביב בשנה שעברה. הוא יתחיל לשאת את עונשו בעוד כחודש וחצי בבית הסוהר מעשיהו.

העליון זיכה את אולמרט מעבירת לקיחת שוחד בגין הכסף שניתן לאחיו יוסי במסגרת הפרשה. עם זאת, נקבע כי אולמרט קיבל שוחד של 60 אלף שקלים. שופט העליון סלים ג'ובראן אמר בפתח דבריו כי "מדובר בפרשה רחבת היקף עם סוגיות משפטיות רבות". השופט ניל הנדל, שהוביל את הפסיקה לזיכוי אולמרט, נימק: "לא ניתן להוכיח בוודאות שאולמרט ידע על העברת הכספים לאחיו".

בהכנת הכתבה השתתף עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully