וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה חזרה בה מהטענה לרשלנות של הפתולוגית במשפט זדורוב

24.12.2015 / 23:28

פרקליט המדינה שי ניצן מסר כי לאחר ששופטי העליון קיבלו השבוע את עמדת ד"ר פורמן-רזניק, שטענה כי כלי הרצח היה להב משונן, "הוסרה ה'עננה הכבדה' שהוטלה על מקצועיותה". זאת, לאחר שלפני שנה קבעו שופטי המחוזי כי היא "לא אמינה"

צילום: רוני כנפו, שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל

המדינה הודיעה הערב (חמישי) כי היא חוזרת בה מהטלת הדופי בעמדתה של הפתולוגית ד"ר מאיה פורמן-רזניק בתיק הרצח של תאיר ראדה. שופטי בית המשפט המחוזי דחו אז את דבריה של פורמן-רזניק בטענה כי היא אינה אמינה ואף רשלנית ולא מקצועית, ולימים כאשר התקבלה לעבודה במכון לרפואה משפטית, ניסתה הפרקליטות למנוע ממינויה לצאת לפועל. כעת, לאחר שבית המשפט העליון קיבל אתמול את עמדתה בהרשעתו השלישית של רומן זדורוב, שיגר פרקליט המדינה שי ניצן מכתב למנכ"ל משרד הבריאות וכתב כי "הוסרה ה'עננה הכבדה' שהטיל בית המשפט המחוזי על מקצועיותה ואמינותה".

פורמן העידה בשנת 2014 בדיון בערעורו הראשון של רומן זדורוב על הרשעתו ברצח הנערה, וקבעה כי הרוצח השתמש בלהב משונן ולא בסכין יפנית כפי שקבע המכון לרפואה משפטית. לאחר עדותה, התקבלה פורמן לעבודה כפתולוגית במכון, אלא שאז הפרקליטות עמדה על רגליה האחוריות וביקשה למנוע ממנה מלהיכנס לתפקידה לאור ממצאי בית המשפט כלפיה. הפרקליטות אף הגישה את עמדתה בחריפות לבית הדין האזורי לעבודה, לשם עתרה פורמן על מנת שיאשרו לה להיכנס לתפקיד.

עוד כתבות בנושא:
דעת מיעוט בערעור זדורוב: "אין להרשיע ברצח ללא הסכמת כל השופטים"
אמה של תאיר ראדה: "אני בספק שזדורוב הוא באמת הרוצח"
אשתו של רומן זדורוב זעקה: "תאיר מתהפכת בקברה כי הרוצח שלה חופשי"

תחקיר עובדה מאיה פרומן. דנור גלזר,
"יש לדברים חשיבות ציבורית, לבטח מבחינתה של ד"ר פורמן". פורמן-רזניק/דנור גלזר

הערב, בעת שידור תחקיר התכנית "עובדה" שהטיל דופי בעבודת המכון לרפואה משפטית, פרסם משרד המשפטים מכתב ששלח פרקליט המדינה שי ניצן, שהיה אחד המתנגדים הגדולים לכניסתה של פורמן-רזניק לתפקידה. במכתב, הסביר כי לאור העובדה שאתמול קיבלו שלושה שופטים בבית המשפט העליון את עמדתה של פורמן וקבעו כי לא היה מקום לביקורת כלפיה, הרי שגם המדינה חוזרת בה מהתנגדותה.

עוד באותו נושא

תיק זדורוב: פסק הדין טיהר את שם הפתולוגית והותיר פתח לדיון נוסף

לכתבה המלאה
רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
זדורוב בבית המשפט, אתמול/פול צלמים, גיל יוחנן

"בזמנו סברתי כי חובתי לפנות לקודמיך ולהביע עמדתי בנוגע להעסקתה על ידי המדינה", כתב. "עתה, משאמר בית המשפט העליון את דברו, סברתי גם כן כי חובתי להביא בפניך את הקביעות שקבע בית המשפט העליון". לדברי ניצן, על אף שבפועל פורמן-רזניק החלה בעבודתה בעקבות קבלת עתירה על ידי בית הדין האזורי לעבודה, "יש לדברים חשיבות ציבורית, לבטח מבחינתה של ד"ר פורמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully