וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשתו של רומן זדורוב זעקה: "תאיר מתהפכת בקברה כי הרוצח שלה חופשי"

23.12.2015 / 11:35

אולגה זדורוב יצאה מהפסיקה בעניינו של בעלה, שהורשע בשלישית ברצח הילדה תאיר ראדה, וקראה לציבור להצטרף למאבקה. "בעלי זכאי. מתי תפסיקו לפחד? מחר זה יכול להיות כל אחד מכם"

צילום: שי מכלוף, רוני כנפו, עריכה: ניר חן

"אם היה זיכוי, היו צריכים לחפש את הרוצח. תאיר ראדה מתהפכת בקבר כי הרוצח שלה חופשי" - זעקה אולגה, אשתו של רומן זדורוב שהורשע היום (רביעי) בשלישית ברצח הנערה תאיר ראדה בשנת 2006. "הוא זכאי", חרצה והתייחסה להשלכות על מערכת המשפט אם הרכב השופטים היה הופך את החלטתו. "הם לא יכולים לזכות אותו, כי יתחילו הרבה בעיות. זה לא רק משרד החינוך, הכנסת או המערכת המשפטית, זה בכל הארץ. לצערי, בשבילם הכי חשוב זו היציבות בתור המערכת המשפטית. הם לא רוצים להודות שעשו טעות ענקית. הרסו חיים, לא לבן אדם אחד, אלא לשתי משפחות וגם לאנשים שמאמינים בנו ולאנשים שמכירים את התיק".

לאחר מכן פנתה לציבור: "מתי תפסיקו לפחד? אני רוצה שאנשים יקומו, כי מחר זה יכול להיות כל אחד מכם. מה יש להם מבעלי?". אולגה סיפרה כי דיברה עם בעלה לפני יומיים והוא נשמע אופטימי. "הוא היה בטוח שהיום הוא יוצא", אמרה. "הם שומרים על המקום שלהם, על הכסף שלהם והתפקידים שלהם. אנחנו, אני, ממשיכה להילחם. מי שרוצה להצטרף – אני אשמח".

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
זדורוב, היום/פול צלמים, גיל יוחנן

בית המשפט העליון דחה מוקדם יותר את ערעורו של זדורוב וקבע כי רצח תאיר ראדה בת ה-13, לאחר שהורשע פעמיים – ב-2010 ובשנה שעברה – ונגזר עליו מאסר עולם. בראש הרכב השופטים עמד יורם דנציגר, שהיה בדעת מיעוט, ולצדו ישבו יצחק עמית וצבי זילברטל. לאחר שדנציגר אמר כי יש לזכות את זדורוב נשמעו מחיאות כפיים באולם, אולם אז מסרו עמית וזילברטל את החלטתם.

פרקליטו של זדורוב, עורך הדין אביגדור פלדמן, נתלו בדעת המיעוט של ראש הרכב השופטים. "שופט אחד קבע שאין ראיות להרשיע את זדורוב. שניים החליטו אחרת. שופט עליון אחד סבור שיש ספק בהרשעה. כמובן שציפינו שזדורוב יזוכה בבית המשפט העליון, אבל זוהי הפסיקה, וזה תם ולא נשלם. ייתכן שיהיה דיון נוסף. אנחנו נגיש בקשה לדיון נוסף אחרי שנקרא את התיק", אמר.

לדבריו, "אני מאוכזב, למדתי את התיק יחד עם חבריי לסנגוריה הציבורית. יש סימני שאלה שמרחפים בתיק ואי אפשר להתעלם מהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

זדורוב הורשע לפני ארבע שנים ברצח הילדה תאיר ראדה בשנת 2006, כשהיה פועל בניין שעבר בבית הספר בקצרין שבו למדה תאיר בת ה-13. הוא הודה בביצוע הרצח ושחזר אז את המעשה לעיני מצלמות המשטרה, אך ימים ספורים לאחר מכן חזר בו מהודאתו, סירב לחתום עליה וטען כי היא הוצאה ממנו בלחצים.

בדצמבר 2006 נמצאה גופתה של תאיר בתא שירותים בבית ספר בעיר שבו למדה, גרונה משוסף ובגופה חתכי סכין וסימני אלימות רבים. לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, שהיה אז בן 29, שחררה אותו וכשבוע לאחר הרצח עצרה אותו שוב בחשד שביצע את הרצח.

זדורוב הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ונידון למאסר עולם, בעיקר על סמך הודאתו, שבה אמר כי רצח את ראדה באמצעות סכין יפני, ועל סמך וכתמי הדם על מכנסי הג'ינס של ראדה. באמצעות עורכי דינו אלקנה לייסט ואיתי הרמלין מהסנגוריה הציבורית, ערער על הרשעתו. בית המשפט העליון החזיר את התיק לבית המשפט המחוזי לצורך שמיעת שני מומחים: האחד בשאלת טביעת הנעל על מכנסי הג'ינס שלבשה ראדה, והשנייה בשאלת כלי הרצח ששימש את הרוצח, והמחלוקת אם החתכים נגרמו מסכין משוננת או סכין ישרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully