וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מיגון 300 תחנות אוטובוס בירושלים; בכיר בעירייה: "אובדן עשתונות"

21.12.2015 / 11:10

בעקבות פיגוע הדריסה בתחנה בגשר המיתרים, החלו אמש עבודות מיגון ברחבי העיר באמצעות עמודי ברזל ובטונדות. בעוד שחלק מהתושבים סבורים שהמהלך מציל חיים, מחזיק תיק הביטחון בעירייה טוען כי ההחלטה מגוחכת: "בשלב הבא יחייבו תלמיד להתמגן עם שכפ"ץ בדרך לבית הספר"

צילום: דניאל אליאור, עריכה: גדי וינסטוק

עיריית ירושלים החלה אתמול (ראשון) למגן 300 תחנות האוטובוס בבירה באמצעות עמודי ברזל ובטונדות. זאת בעקבות פיגוע הדריסה הקשה שאירע מתחת גשר המיתרים בשבוע שעבר. עד כה מוגנו שמונה תחנות, כולן באזור הכניסה לעיר. נוסף על כך, בעירייה ממגנים בימים אלה מספר רב של תחנות לאורך קו התפר, חלקן במיגון שהוצב בהן כהגנה מפני תאונות דרכים ומשמש גם הגנה מפני פיגועי דריסה.

תחנת האוטובוס בגשר המיתרים, שבה אירע פיגוע הדריסה בשבוע שעבר, היתה הראשונה שבה הותקנו אמש עמודי הברזל. הבטון שממלא את העמודים החלולים עוד לא יבש לגמרי הבוקר. שמואל משכונת קריית משה הסמוכה עומד בין שתי התחנות, נושא רובה m16. "זה יותר בטוח, עם העמודים", הוא אומר, "למרות שאני לא יודע כמה זה חזק".

לקריאה נוספת:
פחים כמחסה וחשש מתגבר: בחזרה לזירת פיגוע הדריסה בירושלים
מהחודש: 300 מאבטחים אזרחיים באוטובוסים בירושלים
המחבל יצא מחברון לפיגוע הדריסה בי-ם; צפו בתיעוד השניות שאחרי

הצבת מיגון בתחנה ליד גשר המיתרים בירושלים, בה היה פיגוע דריסה ליפני מספר ימים. יואב דודקביץ'
"מציל חיים". מיגון תחנת האוטובוס בגשר המיתרים, אמש/יואב דודקביץ'

התושבים נראים מרוצים מהעניין. "זה מציל חיים אם מישהו מתפרע עם האוטו", אומר דוד לוי, שממתין לאוטובוס מאחורי שורה של שלושה עמודים. "אם זה יעזור בהצלת חיים צריך לעשות ככה בכל התחנות בעיר. מחבל יחשוב 'יש פה עמודים, לא שווה לעשות פיגוע'".

אולם לא כולם מאושרים מהמהלך החדשה. "בשלב הבא יחייבו כל תלמיד להתמגן בשכפ"ץ בדרך לבית הספר", אומר לוואלה!NEWS חבר מועצת העירייה ומחזיק תיק הביטחון, אריה קינג. לדבריו, "הממשלה שבחרה ראשית להקפיא את ירושלים ובהמשך לחלק את ירושלים, החליטה כעת עוד החלטה שהיא אובדן עשתונות. במקום ליזום ולפעול בשכונות מזרח ירושלים באכיפת חוק והחלת ריבונות, ביבי וממשלתו מכסים את העיר בבטון ובגדרות. אנחנו ממגנים את עצמנו לדעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הצבת מיגון בתחנה ליד גשר המיתרים בירושלים, בה היה פיגוע דריסה ליפני מספר ימים. יואב דודקביץ'
"ממגנים את עצמנו לדעת". מיגון התחנה בגשר המיתרים, אמש/יואב דודקביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים ביום שני שעבר לאחר הפיגוע התייעצות עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. במהלכו, הנחה נתניהו למגן מאות תחנות אוטובוס בירושלים, על פי רשימה שתגובש על ידי משטרת ישראל ומשרד התחבורה. עלות המיגון מוערכת בכשני מיליון שקלים, במהלך שיימשך כחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully