וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: נתניהו הנחה למגן תחנות אוטובוס בירושלים

14.12.2015 / 19:45

שעות אחרי פיגוע הדריסה בבירה קיים ראש הממשלה התייעצות עם השרים ארדן וכץ ועם ראש העיר ברקת, ובסופה הנחה למגן תחנות בתיאום עם המשטרה ועם משרד התחבורה. העלות: כשני מיליון שקלים. מצבו של הפעוט שנפצע מוסיף להיות קשה

צילום: מצב ביטחוני גלובלי - יצי ביוד, אלי ויזל, חטיבת דובר המשטרה, אודי קורן - חדשות אונליין, רוני כנפו, דוברות מד"א, רויטרס, עריכה: מתן חדד, גדי וינסטוק

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים היום (שני) אחר הצהריים התייעצות בעקבות פיגוע הדריסה בירושלים עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, שר התחבורה, ישראל כץ, וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. במהלך הדיון הנחה ראש הממשלה למגן מאות תחנות אוטובוס בירושלים, על פי רשימה שתגובש על ידי משטרת ישראל ומשרד התחבורה.

במקביל שוחח ראש העיר ברקת עם שר התחבורה כץ על התכנית למיגון התחנות, שעלותה כשני מיליון שקלים. על פי ההערכות, משך מיגון התחנות הוא כחודש.

ההנחיה של ראש הממשלה מגיעה כמה שעות לאחר פיגוע הדריסה בתחנת אוטובוס בירושלים, שבו נפצעו 14 בני אדם – בהם פעוט בן שנה ושלושה חודשים באורח קשה. מחקירת הפיגוע עלה כי עבד אל-מחסן חסונה, בן 21 מבית חנינא שבמזרח ירושלים, נהג במכונית פרטית מסוג מאזדה ופגע בעוצמה באזרחים שעמדו בתחנת אוטובוס ליד גשר המיתרים בכניסה לירושלים מכביש 1. תשעה מהפצועים פונו לבית החולים שערי צדק שבבירה - שניים במצב בינוני, והתינוק שבמצב קשה. חמישה נוספים פונו במצב קל לבית החולים הדסה עין כרם. המחבל חוסל בזירה.

לקריאה נוספת:
השר לביטחון הפנים נגד מח"ש: "מצר על ההחלטה לחקור שוטר שסיכל פיגוע"
300 מאבטחים אזרחיים באוטובוסים בירושלים
תיעוד מפיגוע בחברון: המחבל שולף סכין במקום תעודת זהות - ודוקר

זירת פיגוע הדריסה סמוך לגשר המיתרים. ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
הרכב שבו נסע המחבל בזירת הפיגוע, היום/נועם מושקוביץ

אביו של הפעוט שנפצע, בנימין סיטבון, סיפר כי בזמן הפיגוע היה בנו עם אשתו ובתו בתחנה שמתחת לגשר המיתרים. "התקשרו אליי אחרי הפיגוע וטסתי לשם. הוא יהיה בסדר, בעזרת השם", אמר סיטבון.

אסתר, בת 21 מירושלים, הייתה בדרכה לכותל המערבי כשנקלעה לפיגוע. "המכונית נכנסה לתוך תחנת האוטובוס, ראיתי את הפנסים שלה וניצוצות של אש – וברחתי מהמקום", סיפרה אסתר, "זה נס שהמכונית לא פגעה בי. הסתובבתי וראיתי אישה ששכבה על הרצפה. רצתי יחד עם כמה אנשים נוספים לכיוון בנייני האומה, עד שנהג אוטובוס פתח לנו את הדלת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זירת הפיגוע סמוך לגשר המיתרים, ירושלים. 14 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
גופת המחבל בזירת האירוע/נועם מושקוביץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שיבח אף הוא את פעולתם "הנחושה" של אנשי כוחות הביטחון אשר "הצילה חיים ומנעה אסון כבד". "אנחנו עומדים בפני סוג של טרור חדש, טרור של יחידים. הוא מאתגר לא רק אותנו, אלא גם מדינות אחרות בעולם - ואנחנו כל הזמן פועלים כדי להיאבק בטרור הזה. אין לי שום ספק שבסופו של דבר נגבור עליו", אמר נתניהו ואיחל החלמה לפצועים באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully