וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מאשרים: פונו רוב אנשי משמרות המהפכה האיראניים מסוריה

22.12.2015 / 6:30

ההחלטה התקבלה בטהראן ככל הנראה בעקבות מניין הנפגעים הגבוה בקרב החיילים האיראנים שמשתתפים בלחימה בסוריה והביקורת הציבורית הגוברת על כך. בספטמבר נשלחו כ-2,000 אנשי משמרות המהפכה לסוריה, וכעת מספרם במדינה נאמד בכ-700 איש

ספק 500

גורמי ביטחון ישראליים אישרו לוואלה! NEWS כי איראן הוציאה את רוב אנשי משמרות המהפכה ששלחה לסוריה רק לפני שלושה חודשים. ההחלטה האיראנית היא ככל הנראה תולדה של מניין הנפגעים הגבוה בקרב החיילים האיראנים שמשתתפים בלחימה בסוריה והביקורת הציבורית הגוברת מבית על כך. הדברים באים בעקבות פרסום דומה באתר "בלומברג" שדיווח על כך מפי גורמים אמריקניים, והכחשה איראנית לעניין.

הגורמים הישראליים טוענים כי הפינוי הוא מסיבי. בספטמבר שלחו האיראנים כ-2,000 אנשי משמרות המהפכה לסוריה וכעת מספרם במדינה נאמד בכאלף, הערכה היא שנותרו שם בין 800-700 לוחמים. מספר הנפגעים מקרב אנשי משמרות המהפכה במהלך הלחימה בסוריה הפתיעה גם את מפקדי הכוחות האיראניים שם, כמו קאסם סולימאני, מפקד גיס "אל-קודס" שמבקר תדירות בסוריה ומפקח מקרוב אחר הלחימה שם.

לקריאה נוספת:
נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה
איראן תשלח מטוסי קרב לסוריה; בריטניה תקפה מטרות לראשונה

קאסם סולימאני עם מנהיג איראן עלי חמינאי – טהראן, 27 במרץ 2015. AP
מבקר תדירות בסוריה ומפקח מקרוב אחר הלחימה. קאסם סולימאני/AP

מניין ההרוגים האיראניים המדויק אינו ידוע, אך הוא עומד על עשרות רבות מאז ספטמבר. בנוסף לכך ידוע על מאות פצועים. בכל יום מתפרסמות בעיתונות האיראנית מודעות אבל לזכר אנשי משמרות המהפכה שנהרגו בסוריה. בתחילת החודש לדוגמה, הובאו לקבורה ביום אחד בלבד קצין בכיר במשמרות, עבדול רשיד רשוונד - הקצין הבכיר החמישי שנהרג בשורות המשמרות בסוריה מאז ספטמבר - ועוד 14 לוחמים אחרים בדרגות נמוכות יותר. בתחילת השבוע נהרג גנרל חוסיין פראדי, שפיקד על הכוחות האפגניים שפועלים מטעם משמרות המהפכה בסוריה.

עוד באותו נושא

עשרות הרוגים בחודש: איראן שוקעת במלחמה בסוריה ומשלמת על כך בדם

לכתבה המלאה

הוצאת הכוחות האיראניים מעוררת חשש בקרב אנשי חיזבאללה

הדיווחים על הנסיגה יוצרים לחץ גדול על דעת הקהל האיראנית ועל משפחות ההרוגים והפצועים, סביב סוגיית נחיצות פעילות הכוחות האיראניים בסוריה - במיוחד לקראת הבחירות למג'לס (הפרלמנט) בפברואר וכן למועצת המומחים שאחראית לבחירת המנהיג העליון. נראה שרבים ממקורביו של הנשיא חסן רוחאני יצליחו להיבחר אך הם חוששים מהנזק שהפעולה הצבאית האיראנית בסוריה עלולה לגרום לסיכוייהם.

הלוויית איש משמרות המהפכה שנהרג בלחימה בסוריה,  אוקטובר 2015. AP
מניין ההרוגים המדויק אינו ידוע. הלוויית איש משמרות המהפכה שנהרג בלחימה בסוריה, אוקטובר/AP

הכוחות האיראניים מיקדו בשבועות האחרונים את פעילותם בצפון-מערב סוריה וניסו לבלום את ההתקדמות של "צבא הפתח", שמאגד בתוכו כמה ארגוני אופוזיציה, תוך שיתוף פעולה הדוק עם חיזבאללה וצבאו של בשאר אסד. ההוצאה של הכוחות האיראניים מסוריה מעוררת אי נחת וחשש אמיתי בקרב אנשי חיזבאללה מעתיד המלחמה בסוריה, למרות הסיוע האווירי הרוסי שעד כה לא הצליח להביא לשינוי של ממש במלחמת האזרחים שם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully