וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצחון דיפלומטי": האו"ם הכיר ביום הכיפורים כחג רשמי

18.12.2015 / 7:35

לאחר שגברו על "קולות מתנגדים רבים", הצליחו השגריר דנון והשגרירה האמריקנית פאוול לאשר את ההכרה במועד – דבר שיעניק לעובדי הארגון יום חופש. "מדובר בתיקון עוול היסטורי"

עריכה: שניר דבוש

(דנון על האו"ם: "בכל יום יש הצעת חוק נגד ישראל")

מטה האו"ם בניו יורק הכריז אמש (חמישי) על יום הכיפורים כעל יום חג רשמי בארגון. בעקבות ההחלטה, יינתן לעובדי האו"ם יום חופש, ובמהלך היום עצמו לא יתקיימו דיונים רשמיים.

האו"ם מכיר בסך הכול בעשרה חגים כרשמיים, ובהם חג המולד וחג הקורבן (עיד אל-פיטר). בשל היעדר ההכרה ביום הכיפורים, נאלצו עד כה עובדי האו"ם היהודים לנצל את מכסת ימי החופשה שלהם.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שפעל להכרה ביום הכיפורים בשיתוף פעולה עם השגרירה האמריקנית סמנתה פאוול, הגדיר את החלטת הארגון בתור "ניצחון דיפלומטי". לדבריו, "יום הכיפורים הוא היום הקדוש ביותר לעם היהודי. על האו"ם היה להכיר בחשיבותו לפני שנים רבות". הוא אף הוסיף כי "מדובר בתיקון עוול היסטורי כלפי העם היהודי וכלפי מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
ישראל וטורקיה הגיעו להבנות בדרך לחידוש היחסים הדיפלומטיים
צ'כיה: הפרלמנט קרא לממשלה לסרב לסמן מוצרי התנחלויות
מבוכה לאירופה: בית הדין של האיחוד מחזק הטענה הישראלית נגד סימון המוצרים

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"מציינים את יום הנכבה, אבל לא מכירים ביום כיפור". דנון באו"ם/AP, אי-פי

ההצלחה, שעל פי דנון הצריכה התגברות על קולות מתנגדים רבים, הושגה לדבריו בזכות השותפות הישראלית-אמריקנית האיתנה באו"ם. "זוהי שותפות של טוב מול רע, ושל נכון מול לא נכון", אמר.

בריאיון שהעניק לפני כשבוע לוואלה! NEWS טען דנון כי האו"ם "נחטף על ידי מדינות עם אובססיה לישראל" והסביר כי "יש גל החלטות נגד ישראל. בנושא הזה, גם כשאנחנו יודעים שאנחנו מפסידים, חשוב שמדינות מערביות וידידות שלנו לא ייקחו בזה חלק".

יתרה מכך, על פי דנון "בשבועות האחרונים היה פה את יום הנכבה הפלסטינית. לא הזכירו את המילה טרור, רק את הנרטיב הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully