וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחל העליב את פרקליט המדינה - וזוכה מאשמת איום

18.12.2015 / 12:00

פעיל ימין זוכה מאשמת העלבת עובד ציבור, אך הורשע בהסגת גבול. זאת, לאחר שב-2009 הגיע לביתו של שי ניצן ואמר לו ולילדיו הקטנים כי הוא "צריך להתבייש בכך שגירש יהודים מבתיהם"

שי ניצן בוועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו
"זה היה אירוע לא נעים לילדיי" פרקליט המדינה, שי ניצן/ראובן קסטרו

פעיל ימין זוכה ביום רביעי האחרון בבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שהואשם באיומים ובהעלבת עובד ציבור שכוונו נגד פרקליט המדינה שי ניצן. זאת, משום שבשנת 2009 הגיע לביתו שבירושלים ואמר לו: "אתה צריך להתבייש בכך שאתה מגרש יהודים מבתיהם". לאחר מכן, פנה לילדיו הקטנים של ניצן, ואמר כי הם צריכים להתבייש בכל שיש להם אבא כזה. עם זאת הפעיל, אלחנן גרונר המתגורר בהתנחלות יצהר שבשומרון, הורשע בהסגת גבול.

על פי כתב האישום, באוקטובר 2009 הגיע גרונר, שהורחק אז משטחי יהודה ושומרון, אל ביתו של ניצן בשכונת רמות בירושלים. ניצן, שכיהן באותה תקופה בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה וכאחראי על אכיפת החוק ביהודה ושומרון, נחשב אז וגם כיום לאויב הימין הקיצוני. זאת, בשל מעורבותו בהוצאת צווי הרחקה מנהליים נגד פעילי ימין. גרונר הגיע לביתו של ניצן, דפק על הדלת, וכשהפרקליט הופיע עם ילדיו אמר לו את הדברים ואף פנה לילדים. בסיום השיחה, כשניצן עמד לסגור את הדלת ואמר לגרונר שלום, הפטיר האחרון כי "אין שלום לרשעים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הליגה נגד השמצה נגד קמפיין "השתולים": "הסתה שחוצה את הגבול"
הכול בידי בג"ץ: בתום מאבק עיקש, היום ייחתם מתווה הגז
תיעוד: נער בן 17 מכה את ראש ממשלת ספרד בעת סיור בחירות

ניצן: "חשתי מוטרד"

במהלך המשפט העיד ניצן בעצמו והודה כי לא חש מאוים מהמעשה, אך ציין כי חש מוטרד. "זה היה אירוע מציק ולא נעים", אמר, "התחושות של הילדים חשובות ובעקבות האירוע הם היו לחוצים, התחושה לא הייתה נעימה להם", אמר. השופטת הדסה נאור תקפה בפסק הדין את התנהלות הסנגורים במשפט, אולם בסופו של דבר זיכתה את גרונר מעבירות של איומים והעלבת עובד ציבור. "באמירה 'אתה צריך להתבייש לך' אין איום", כתבה השופטת נאור, "אפילו אם נלך צעד נוסף ונסכים שגרונר פנה לילדים ואמר להם 'אתם צריכים להתבייש שיש לכם אבא כזה' ואף קינח באמירה אין שלום לרשעים- אין בכך משום איום".

למרות זאת, נאור הרשיעה את גרונר בעבירה של השגת גבול בכך שהגיע לביתו של ניצן, נקש על דלתו והטיח בו את הדברים. "האמירות היו לכל הפחות בעלות אופי מקטנר", קבעה והוסיפה כי "ניתן לקבוע ללא ספק שבנסיבות הגעת הנאשם לביתו של המתלונן, איש ציבור המבלה בחיק משפחתו בשעה מאוחרת, והטחת האשמות כלפיו - יש בה לכל הפחות כדי להקניטו". גזר הדין בעניינו של גרונר צפוי להיקבע בחודשים הקרובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully