וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליט שסומן על ידי הימין מסר עדות בבית המשפט

יהושע בריינר

10.7.2013 / 2:52

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שי ניצן מסר עדות במשפט המתנהל נגד פעיל ימין המואשם שהגיע לביתו של הפרקליט הבכיר והטיח בו: "אין שלום לרשעים, תתבייש שאתה מגרש יהודים"

שנוא נפשם של פעילי הימין על דוכן העדים: המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שי ניצן הגיע אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב כדי למסור עדות במשפט המתנהל נגד תושב יצהר המואשם כי איים על ניצן לפני כחמש שנים והעליב אותו, מתוקף היותו עובד ציבור, בעת ששימש משנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ועל על רקע פעילותו המשפטית נגד פעילי ימין.

את עדותו מסר ניצן בעקבות מקרה שאירע ב-2008, אז על פי כתב האישום הגיע אלחנן גרונר, פעיל ימין מיצהר, אל ביתו של ניצן בירושלים, דפק על דלתו, וכשניצן פתח אותה אמר לו: "אתה צריך להתבייש שאתה מגרש יהודים מהבית שלהם". עוד עולה מכתב האישום כי גרונר, המיוצג על ידי פעיל הימין עו"ד איתמר בן גביר, הוסיף: "אין שלום לרשעים", ועזב את המקום.

הפגנת פעילי ימין מול ביתו של שי ניצן בקריאה "שי ניצן- אויב התורה", פברואר 2011. עומר מירון
הפגנת פעילי ימין מול ביתו של ניצן, פברואר 2011/עומר מירון

בעקבות האירוע הוגש נגד גרונר כתב אישום בגין העלבת עובד ציבור ואיומים כלפי ניצן. אתמול הגיע הפרקליט הבכיר, שהפך בשנים האחרונות לשנוא נפשם של המתנחלים על רקע פעילותו המשפטית נגד פעילי ימין, אל בית משפט השלום בתל אביב, ושם ניצב בפני עו"ד בן גביר.

באותה שעה ישבו באולם פעילי ימין בכירים, שהמתינו להצגה הכי טובה בימין. ניצן העיד כי ילדיו שהיו עמו בעת ביקורו של גרונר בביתו "היו מבוהלים, לחוצים וזו הייתה תחושה לא נעימה. זה בלתי נסבל לעשות דבר כזה מול ילדים קטנים". בין השאר נאלץ ניצן לצייר בפני השופטת כיצד נראים ביתו וחצר ביתו. בתגובה טען בן גביר כי ניצן "מתבלבל בין תפקידו כפרקליט לבין מעמדו כעד", וטען כי ניצן נמנע מלענות על שאלותיו.

השופטת הדסה נאור אף העירה בהומור לניצן כי לא השיב ישירות לשאלות, ואמרה: "ידוע שעורכי דין הם העדים הגרועים ביותר, והנה דוגמה לכך". ניצן הודה כי לא חש מאוים מדבריו של גרונר בזמנו, וכי הוא עצמו לא פנה למשטרה בעניין אלא רק לאחר שהמשטרה הגיעה אליו בעקבות בקשה של קצין הביטחון במשרד המשפטים. "זאת הפעם הראשונה שאני מעיד בבית משפט", הודה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully