וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו את מינוי שי ניצן למשנה ליועץ המשפטי

טל שלו

9.9.2012 / 12:45

בתגובה לביקורת מימין על מינוי הפרקליט, שהרבה להסתכסך עם המתנחלים, הבהירו נתניהו ונאמן כי הוא לא יעסוק במסגרת תפקידו בנושאי התיישבות ביו"ש. "אמור להרגיע את החוששים"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

למרות המחלקות, הממשלה אישרה הבוקר (שני) את מינויו של עו"ד שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים. עם זאת, הבהירו הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר המשפטים, יעקב נאמן, במהלך ישיבת שרי הליכוד, כי במסגרת התפקיד, ניצן לא יעסוק בנושאי התיישבות ביהודה ושומרון.

"שי ניצן לא יעסוק בנושא ההתיישבות", ציין שר המשפטים, והוסיף כי המשנה הנוספת ליועץ המשפטי, עו"ד דינה זילבר, שגם מינויה אושר היום בממשלה, תקבל לידיה את כל תפקידיו וסמכויותיו של קודמה, מייק בלאס, לרבות העיסוק בנושא ההתיישבות.

"נוצר רושם כי שוב ממנים מישהו שיש לגביו מחלוקות רבות", טען שר התחבורה, ישראל כץ, במהלך הישיבה. כץ הוסיף כי "לאחרונה היו מספר חילוקי דעות בין הממשלה לבג"ץ, ואנחנו רוצים לדעת שלמרות המינוי, עמדות הממשלה יבאו לידי ביטוי".

הפגנת פעילי ימין מול ביתו של שי ניצן בקריאה "שי ניצן- אויב התורה", פברואר 2011. עומר מירון
הפגנת פעילי ימין מול ביתו של ניצן במהלך סוף השבוע/עומר מירון

השרה לימור לבנת התייחסה לנושא גם היא, ואמרה כי "שי ניצן ממונה לנושאים אחרים, ושמענו את שר המשפטים מביע את אמונו. ממילא הוא לא יעסוק בנושאי ההתיישבות, לכן אני לא רואה שום בעיה - וזה אמור להרגיע את כל החוששים למיניהם".

במהלך סוף השבוע, פעלו גורמים בימין לסיכול המינוי, והציפו את שרי הליכוד ועוזריהם במסרונים בגנותו של ניצן, שהתנהלותו בתפקידו הקודם, כמשנה לפרקליט המדינה, עוררה לא אחת את זעם המתנחלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"במקום להשיב את האמון - מעמיקים את המשבר"

שר המדע, דניאל הרשקוביץ, הודיע כבר אתמול כי יתנגד למינוי, ובפתח ישיבת הממשלה הסביר כי "אין שאלה לגבי הכישורים המשפטיים או האנושיים של ניצן. יש לנו היום משבר אמון קשה בין ההתיישבות לבין הפרקליטות, וגם בין השרים לפרקליטות". השר הסביר, כי המחלוקת הזו באה לידי ביטוי באופן מיוחד וחריף בוועדת שרים לענייני התיישבות. "הפרקליטות מנסה לקבוע מדיניות ולא לתת סיוע משפטי לממשלה", טען. "במצבים כאלה, של משבר אמון, חשוב להחזיר את האמון - ומינויו של ניצן הוא מינוי שמעמיק את משבר האמון".

משרת המשנה ליועץ המשפטי היא משרה חדשה שנוצרה עבור ניצן, לבקשת היועץ יהודה וינשטיין. במסגרתה, הוא יסייע בטיפול בשורה של נושאים ביטחוניים ומדיניים, לרבות תחום הפעולות החבלניות ומערכות הביטחון. במשרד המשפטים הבהירו כי מדובר במינוי שנעשה על פי הכללים המקובלים. בתפקידו הקודם, שימש ניצן כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, ובין השאר אישר הוצאת צווי הרחקה מנהליים לפעילי ימין והורה על חקירתם של רבנים ופעילי ימין בחשד להסתה.

עוד בנושא:
שי ניצן ימונה למשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים
פעילי ימין: נפנה לבג”ץ נגד מינוי ניצן למשנה ליועמ”ש
אשתקד: ניצן נגד המרצה שקרא "לשבור מפרקת" לפעילי ימין

עדכון ראשון: 11:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully