וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי ניצן ימונה למשנה ליועמ"ש לתפקידים מיוחדים

גלעד גרוסמן

7.9.2012 / 0:01

היועץ המשפטי לממשלה יצר משרה חדשה לעורך הדין המוערך ששימש בעבר כמשנה פרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים. בתפקידו הקודם, התעמת לא פעם ניצן עם הימין על רקע חקירות רבנים

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט להביא לאישור הממשלה את מינויו של עורך הדין שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ לתפקידים מיוחדים. מדובר בתפקיד חדש שנוצר עבור ניצן, שהיה בעבר המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים.

במשרד המשפטים אמרו אמש (חמישי) כי המשרה החדשה נוצרה לבקשת היועץ, על מנת לסייע לו לטפל במגוון נושאים רגישים המגיעים לפתחו ונובעים מהמציאות הביטחונית, המדינית והבינלאומית המורכבת של מדינת ישראל, לרבות ההתמודדות המשפטית בתחום הפעולות החבלניות ומערכות הביטחון.

בתחילת השנה, לאחר שסיים את תפקידו כמשנה לפרקליט המדינה, התמודד ניצן על תפקיד פרקליט מחוז ירושלים, אולם משך את מועמדותו. לאחר מכן היו דיווחים על כך שבכוונתו לפרוש מהפרקליטות. הוא היה בהמתנה לשיבוץ מספר חודשים, עד ההחלטה על המינוי החדש.

ניצן, פרקליט מוערך, היה אחראי בתפקידו הקודם על אכיפת החוק בשטחים, והתעמת פעמים רבות עם גורמים בימין בשל החלטותיו לפתוח בחקירה נגד רבנים ופעילי ימין. המצב הסלים עד כדי כך שלניצן הוצמדה אבטחה אישית.

גם המינוי החדש מותח ביקורת מימין. ח"כ מיכאל בן ארי אמר הערב כי "שוב הוכח שהשר נאמן הוא בובה של ווינשטיין וכנופיית שלטון החוק. ביצירתיות של כנופיה תפרו תפקיד שלא היה מעולם, לשי ניצן שהוכיח את עצמו כאויב מושבע של אנשי הימין וההתיישבות".
(עדכון ראשון:22:40)

עוד בנושא:
נאמן שוב הותקף מילולית בחברון: "פטר את שי ניצן"
הפרקליטים לשר המשפטים: "גנה המתקפה על שי ניצן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully