וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה נגד קמפיין "השתולים": "הסתה שחוצה את הגבול"

17.12.2015 / 7:20

הארגון היהודי-אמריקני המוביל במאבק נגד אנטישמיות פרסם הודעת גינוי חריגה של הסרטון שפרסמה עמותת הימין "אם תרצו" והאשים אותה בפגיעה בדמוקרטיה. "מעשה שערורייתי וייתכן שהוא אף מהווה הוצאת דיבה"

עריכה: ניר חן

הליגה נגד השמצה, אחד הארגונים החשובים ביהדות ארצות הברית, תוקפת את תנועת "אם תרצו" ומאשימה אותה בהסתה: בהודעה שפורסמה אמש (רביעי) באתר האינטרנט של הארגון נכתב כי סרטון "השתולים" שפרסמה עמותת הימין הקורא להוציא את פעילי השמאל מחוץ לחוק, מהווה הסתה חמורה. הארגון אף קרא לעמותה להתנצל על הקמפיין שלה בנושא.

מדובר בהודעת גינוי חריגה יחסית, שכן הליגה נגד השמצה נחשבת לארגון מרכזי וא-פוליטי בשיח היהודי-אמריקני, שרוב פעילותו מוקדשת למאבק באנטישמיות וגזענות בתחומי ארצות הברית. הארגון מרבה לתמוך בישראל, ובמהלך הקיץ אף התגייס למאבק נגד הסכם הגרעין עם איראן. אלא שהסרטון של "אם תרצו", המציג פעילי שמאל כסייעני טרור וקושר ביניהם לבין פיגועי הדקירה, הצליח לעורר את זעמם של בכירי הארגון בשל הדמיון שלו להסתה שהארגון נאבק נגדה בארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
סרטון התגובה של "שוברים שתיקה": "אם תרצו" ממומנת בידי אנטישמים
ראש השב"כ לשעבר: "תרומתם של 'שוברים שתיקה' חשובה מאוד"
מנכ"ל אם תרצו: "זו לא הסתה; שה'שתול' יישא בתוצאות אם ייפגע"

הפגנה ליום הנכבה באוניברסיטת תל אביב, מאי 2015. תנועת "אם תרצו", מערכת וואלה! NEWS
"מתקפה בלתי מרוסנת". פעילי "אם תרצו" מפגינים נגד יום הנכבה, במאי/מערכת וואלה! NEWS, תנועת "אם תרצו"

בהודעה של הליגה נכתב כי "הסרטון המטריד מאוד של אם תרצו עושה שימוש בטקטיקות של הפחדה כדי להאשים פעילי זכויות אדם ישראלים באחריות לגל הטרור הפלסטיני. זהו סוג של הסתה שבבירור חוצה את הגבול". עוד נכתב כי "בין אם מסכימים או לא מסכימים עם הפעילויות של הארגונים המוזכרים בסרטון, להאשים אותם בתמיכה בטרור הפלסטיני, זהו מעשה שערורייתי וייתכן שהוא אף מהווה הוצאת דיבה". ראש הארגון, עורך הדין ג'ונתן גרינבלאט, הוסיף כי "אנו מאמינים ש'אם תרצו' צריכה להתנצל על המתקפה הבלתי מרוסנת שלה כלפי האישים והארגונים המוזכרים בווידאו".

הסרטון של "אם תרצו" עורר הדים שליליים בקהילה היהודית בארצות הברית, אולם עד כה הביקורת נגדו הגיעה בעיקר משורות השמאל, ולא מארגון מרכזי כמו הליגה נגד השמצה, שפועל רבות לחיזוק מעמדה של ישראל במדינה. בהודעה שפרסם הארגון, נכתב לבסוף כי חוקים להגבלת פעילותם של ארגוני זכויות אדם בישראל, כפי שמנסה לקדם "אם תרצו", בתמיכת שרים וחברי כנסת בקואליציה, יפגעו במסורת הדמוקרטית של ישראל, ולכן על הממשלה הישראלית לדחות אותם על הסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully