וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "להתייחס בחומרה להטרדות המיניות ולהתייחסות לנשים כחפץ"

שר הביטחון אמר את הדברים בטקס הענקת אות אבירי איכות השלטון על רקע התלונות נגד השר סילבן שלום. אותות הוענקו בין היתר ליעלון, לח"כ לוי-אבקסיס ולאלוף במיל' לוקר. לפיד: "ההסתה נגד הנשיא עלולה להביא לאסון"

עריכה: מתן חדד

התנועה לאיכות השלטון קיימה היום (רביעי) את הטקס השנתי של הענקת אותות אבירי איכות השלטון בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בין מקבלי האות השנה היו המשנה לשעבר לנשיא בית המשפט העליון אליעזר ריבלין, השופטת בדימוס הילה גרסטל, שר הביטחון משה יעלון, ח"כ אורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו) ואלוף (מיל') יוחנן לוקר, לשעבר המזכיר הצבאי של ראש הממשלה ואמון על תכנון חיבור דוח ההמלצות התקציביות לצה"ל.

במהלך האירוע התייחסה שרת המשפטים איילת שקד ליעדיה בתפקידה. "אנחנו רוצים להרחיב את מערכות הגישור ואת סמכויותיהן. זה שדבר שיקל על האזרח. יהיה גם מוקד של תלונות פרטניות, שכל אזרח יוכל להגיש בו תצהיר. נעשה את זה בחקיקה כבר בקרוב. הקואליציה עובדת בעומס מאוד גדול", אמרה.

שקד הוסיפה: "אני מודעת לסחבת במערכת המשפט. מאז שפרקליט המדינה שי ניצן נכנס לתפקיד, מצב הסחבת ממש השתפר, המצב היום טוב בהרבה לעומת מה שהיה לפני שנתיים-שלוש. דווקא בגלל זה צריך גוף ביקורת שיאיר בזרקור על מה שצריך לתקן".

לקריאה נוספת:
בניגוד לדעת שופטי העליון: ילדיהם לא יוכלו לכהן כשופטים
נציב תלונות הציבור במערכת המשפט: "להבדיל בין דיבור לאלימות"
שופט במחוזי מחק פרוטוקול - הנהלת בתי המשפט לא נקטה צעדים נגדו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מערכת המשפט בישראל נמצאת בעומס אדיר". שרת המשפטים שקד, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריה, העומס הקיים בישראל הוא חריג בהשוואה לנעשה בחו"ל. "הפרקליטות עובדת בעומס בלתי מתקבל על הדעת - גם הפרקליטות וגם השופטים. מערכת המשפט בישראל נמצאת בעומס שאין לו אח ורע בעולם. יש בישראל ריבוי תיקים, הם נמצאים בעומס אדיר. זה נכון שכל העבודה מול הנציבות יוצרת עליהם עוד עומס. מנגד, מה שטוענים אנשים שחושבים שהגוף הזה נחוץ, ודרך אגב גם אני חושבת שהגוף הזה נחוץ - גוף הפרקליטות הוא מאוד חזק, עם המון כוח. סביר שעל גוף כל כך חזק תהיה ביקורת.

"צריך להגיד את האמת: הפרקליטות היא גוף שהציבור לא מאוד אוהב, אבל הם עושים עבודה מאוד טובה. אני עוברת בחודשים האחרונים בין כל הפרקליטויות בארץ, מדובר בפרקליטים מאוד מאוד מסורים שעושים עבודה יום ולילה עם שכר לא גבוה, יכולים להרוויח הרבה יותר במגזר הפרטי, על מנת להגן על כולנו.

שקד אמרה כי תפעל לעגן בחוק את המלצות ועדת גולדברג, בראשות מבקר המדינה לשעבר אליעזר גולדברג, על הנציבות. "היועץ המשפטי לממשלה ואנוכי קראנו את הדוח, ישבנו עם הצדדים והחלטנו ליישמו בחקיקה. אני חושבת שאין דרך אחרת - גוף כזה משמעותי חייב להיות בחקיקה, וגם כדי להפסיק את החיכוכים בין הצדדים. הוכן תזכיר במשרד המשפטים, כרגע עובדים על תיקונים אחרונים ואני מקווה שתוך שבוע-שבועיים התזכיר יפורסם ותוך כמה חודשים יהיה חוק ביקורת על הפרקליטות. אני מקווה שהחוק יהיה מאוזן וידע בעצם להכיל גם את הצרכים של הפרקליטות עצמה, ושהגוף הזה לא יהפוך את הפרקליטות לרופסת. אנחנו לא רוצים פרקליטות רופסת, אנחנו רוצים פרקליטות חזקה - אבל מבוקרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

יעלון: "במציאות המורכבת עלולה להתרחש פגיעה בבלתי מעורבים"

שר הביטחון יעלון, שקיבל אף הוא אות במהלך הטקס, התייחס בדברים שנשא לסוגיית ההטרדות המיניות. לדברי יעלון, "עלינו להתייחס בחומרה לתופעת ההטרדות המיניות וההתייחסות לנשים כאל חפץ, ולא לאפשר שהמתלוננת תיהפך למותקפת ולנאשמת". הדברים באו על רקע הטענות הקשות שעולות מצד כמה נשים שעבדו תחת השר סילבן שלום בגין עבירות מין.

בדברים שנשא התייחס יעלון גם לפרשת "שוברים שתיקה" ואמר כי "המציאות המורכבת איתה אנו מתמודדים בעתות לחימה היא מבחן חשוב עבורנו. הדילמות אינן פשוטות, והן שואבות מכולנו, העוסקים במלאכת ההגנה על ביטחונם של אזרחי ישראל, שעות ארוכות של התלבטויות והתחבטויות קשות בבואנו לקבל החלטות בהן עלולה להתרחש פגיעה בבלתי מעורבים. גם אז תופסים הערכים והמוסר היהודיים שלנו מקום ראשון בין שווים במערכת השיקולים".

מאוחר יותר, התייחס יעלון בחשבון הטוויטר שלו להסתה נגד הנשיא ראובן ריבלין. "חובתנו להוקיע את ההסתה נגד נשיא המדינה בפרט ונבחרי ציבור בכלל", כתב.

לפיד: "לא ייתכן שנתניהו שותק בזמן הסתה נגד הנשיא"

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בכנס כי "המסע נגד נשיא המדינה, ראובן ריבלין, חייב להיפסק לפני שיהיה פה אסון". לדבריו, "לא יכול להיות שראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא אומר מילה מול התקפה משולחת רסן שמתירה את דמו של נשיא המדינה".

האירוע נפתח בשעות הבוקר בסדרה של פאנלים בנושא שחיתות ציבורית ובסוגיית גוף הביקורת לפרקליטות המדינה. טקס הענקת אותות אבירי התנועה החל בשעה 19:00 בערב.

יאיר לפיד קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
"לא יכול להיות שנתניהו לא אומר מילה על המתקפה נגד הנשיא". לפיד/ראובן קסטרו

התנועה למען איכות השלטון הוקמה ב-1990 על רקע פרשת "התרגיל המסריח" של שמעון פרס, ומאז היא פעילה בכל הקשור לתחומי טוהר המידות ושמירה על שלטון החוק. מדי שנה היא מעניקה את אות האביר לאישים ופעילי ציבור שפעלו בשנה החולפת לקידום מטרות התנועה.

(עדכון ראשון: 09:20)

שר הביטחון משה יעלון בטקס הענקת אות אביר איכות השלטון. 16 בדצמבר 2015.. דיאנה חננשווילי, משרד הביטחון
יעלון בקבלת האות, הערב/משרד הביטחון, דיאנה חננשווילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully