וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט במחוזי מחק פרוטוקול - הנהלת בתי המשפט לא נקטה צעדים נגדו

10.12.2015 / 21:45

תלונה שהוגשה נגד השופט סאאב דבור ונמצאה נכונה פירטה כיצד מחק את הפרוטוקול וביקש להתחילו מחדש, לאחר שאמר לסנגורים כי "אם זה מה שיש לפרקליטות, אשחרר את הנאשם". הנהלת בתי המשפט הסתפקה בריענון הנהלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקש למחוק את הפרוטוקול. השופט סאאב דבור/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציבות תלונות הציבור על שופטים קבעה כי תלונה שהוגשה נגד שופט בית המשפט המחוזי בנצרת סאאב דבור מוצדקת – אך הנהלת בתי המשפט לא נקטה בצעדים נגדו. לפי התלונה, דבור הורה למחוק פרוטוקול של דיון משפטי ולפתוח אחד חדש.

התקרית אירעה במהלך דיון בעניין בקשה למעצר עד תום ההליכים, והמתלוננים היו סנגוריו של הנאשם. לטענתם, בתחילת הדיון אמר להם השופט כי "אם זה מה שיש לפרקליטות, אני משחרר את הלקוח שלכם". לאחר מכן, המשיכו הצדדים לטעון את טענותיהם, אך הדיון נפסק משום שנציגת הפרקליטות ביקשה לדחות אותו כדי שתוכל להתכונן כראוי וללמוד את התיק. בשלב זה, לפי התלונה, הורה השופט למחוק את הפרוטוקול ולהתחיל אחר.

נציב התלונות על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין, טען כי התלונה מוצדקת כי "הדין קובע את חובת רישומו של פרוטוקול, שישקף את כל הנאמר והמתרחש בדיון ואת כל הנוגע למשפט, לרבות שאלות והערות מצד בית המשפט". לפיכך, לדבריו, "אין מקום כי שופט יורה לקלדנית למחוק טיעונים שהשמיעו עורכי דין ונרשמו בו, אפילו אם היו בניגוד להנחייתו של בית המשפט. אדרבא, ראוי היה לתעד בפרוטוקול את הטיעונים שהושמעו ואת הערת השופט לעורכי הדין כפי שנטען בתלונה".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
ח"כ זועבי תודה בהעלבת עובד ציבור - ולא תואשם בהסתה ובאיומים
"מבטיחה שאני לא סובלת": נשים בזנות מעידות לטובת בית הבושת שלהן
הווטרינר שהותקף בידי פעילי זכויות בעלי חיים: "שאלתי למה, ענו: 'רוצח'"

נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט (בדימוס) אליעזר ריבלין, הגיש היום לנשיא בית המשפט העליון ולשרת המשפטים את הדו"ח השנתי לשנת 2013. נועם מושקוביץ
נציב תלונות הציבור על שופטים, אליעזר ריבלין/נועם מושקוביץ

דבור מצדו טען כי "חובתו של שופט לדאוג לכך שהפרוטוקול ישקף את הדיון, ואם אין הדבר כך, חובה עליו לתקנו בהתאם, וכך אירע במקרה זה". דבור טען כי הוא לא שכתב את הפרוטוקול או זייף אותו, אלא פעל פעולה שקופה בנוכחות שני הצדדים, שמטרתה הייתה להבטיח שהפרוטוקול ישקף את הדיון. עוד הוסיף כי "הפרקליטה טענה כי לא תוכל לאשר כי נמחקו עמודים רבים מהפרוטוקול, כפי שטענו הסנגורים, ושלא שמעה את דברי השופט לקלדנית". דבור אמר עוד כי "הפרוטוקול משקף את עיקרי הדיון שהתנהל".

ריבלין חלק גם על הטענה בדבר תיקון הפרוטוקול. "שלא כדעת השופט אינני סבור כי המחיקה מן הפרוטוקול נועדה לתקן תקלה בתיעוד מהלך הדיון, או על מנת שהוא ישקף את הדיון", אמר והוסיך כי "נהפוך הוא. על הפרוטוקול לשקף את כל קורות הדיון".

הנהלת בתי המשפט פרסמה הודעת ריענון לגבי נהלי רשימת הפרוטוקול לכל השופטים והרשמים במערכת המשפט, ומסרה: "מדובר בהוראה של השופט לקלדנית למחוק מהפרוטוקול קטעים שנרשמו בו. יודגש כי ההוראה ניתנה באולם, במהלך הדיון, בנוכחות הצדדים ובידיעתם. הפגם שמצא הנציב בהתנהלות השופט נגע לעצם המחיקה של דברים שכבר נרשמו בפרוטוקול ונמחקו ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully