וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הווטרינר שהותקף בידי פעילי זכויות בעלי חיים: "שאלתי למה, ענו: 'רוצח'"

10.12.2015 / 13:02

הד"ר סיפר כי השלושה קראו לו על מנת לטפל בכלב פצוע - ואז החלו להכות אותו נמרצות, שברו את ידו ואת ארובת העין שלו. לדבריו, המניע המסתמן של החשודים כלל לא נכון לגביו. "אני לא מבצע ניסויים בבעלי חיים, אני מפקח עליהם כדי שלא יסבלו"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

(הארכת המעצר של השלושה, אתמול)

"שאלתי אותם למה הם מרביצים לי, הם צעקו 'אתה רוצח' בזמן המכות" – כך תאר הווטרינר שהותקף לפני כשלושה שבועות בידי שלושה חשודים, את הלילה שעבר עליו. לדבריו, קראו לו בלילה לטפל בכלב שנמצא נטוש וקשור באצטדיון כדורגל ישן בבית שמש. "אמרו לי שהוא גם פצוע. זה היה ב-01:30 בלילה", סיפר. "הגעתי למקום, חיכה לי שם בן אדם. ביקשתי ממנו שיראה לי איפה הכלב נמצא ולטפל בו – ומיד הוא התנפל עליי".

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי שלושת החשודים, פעילים למען זכויות בעלי חיים, התנפלו על הווטרינר בגלל מעורבותו בניסויים בבעלי חיים. לאחר האירוע, אושפז הקורבן בבית החולים בגלל פציעותיו – שברים בידיים ובארובת העין. "מיד אחרי זה הצטרפו שני אנשים נוספים שהכו אותי. התפתח בינינו מאבק. הייתה שם אבן גדולה שהם זרקו לי על הפנים והשתמשו בה בשביל לשבור לי את היד", שחזר. "כשכל העסק הזה נגמר, שמעתי אותם רצים ובורחים מהמקום. הצלחתי, איכשהו, להגיע לתחנת דלק קרובה. שם העובדים של התחנה התקשרו למשטרה ולאמבולנס ופינו אותי לבית חולים".

לדבריו, הוא אושפז למשך שבוע ועדיין מחלים מן התקרית. "נשארתי עם נזקים. פגיעה בעין ושני שברים בארובת העין, ושני שברים מרוסקים ביד שהיו צריכים לתקן אותם בניתוח", סיפר. כרגע אני מאוד מוגבל עם היד".

הארכת מעצר לפעיל טבעוני החשוד בהכאת ווטרינר שביצע ניסויים בחיות, בימ"ש השלום ירושלים. 9 בדצמבר 2015. יואב דודקביץ'
אחד החשודים בבית משפט השלום בירושלים אתמול/יואב דודקביץ'

הוא הוסיף כי באותם רגעים הוא לא הצליח לחשוב על המניע של התוקפים. "הייתי בהלם גדול מדי. אני מגיע לטפל בכלב שאומרים לי שהוא פצוע, וברור שלא תהיה לזה תמורה כלכלית אלא אני בא לטפל בבעל חיים חולה, ומוצא עצמי נאבק על החיים שלי", אמר. "לא התעסקתי עם הפרשנות, אלא הייתי עסוק בלהגן על החיים שלי. יצאתי מתוך הנחה שהם מסוגלים ללכת עד הסוף, התוקפים. אני לא יודע אם היו להם עוד כלים אבל את האבן שהם השתמשו בה להכות אותי ראיתי. זה לא משהו שברור שיוצאים ממנו בחיים".

בהתייחס למניע המסתמן מהחקירה לתקיפה, אמר כי הוא כלל לא מבצע ניסויים בבעלי חיים. "התפקיד שלי, כווטרינר, בעניין הזה, הוא לפקח על ניסויים שנעשים כמו שצריך ובצורה שממזערת נזק וסבל לחיות", אמר. "התפקיד שלי הוא לטפל באותם בעלי חיים במידת הצורך. אני לא מבצע ניסויים בבעלי חיים וזה לא נכון".

מוועד ראשי האוניברסיטאות גינה את גילויי האלימות נגד הווטרינר. מהוועד נמסר: "ועד ראשי האוניברסיטאות מגנה בכל תוקף את גילויי האלימות הקשים נגד חוקרים ואנשי אקדמיה, הפועלים והמסייעים להצלת חיים ולהקטנת סבלם של חולים באמצעות מחקר המתבסס, בין היתר, על ניסויים בבעלי חיים. ההסתה הפרועה הביאה לצערנו לפגיעה חמורה בגוף שעלולה הייתה להסתיים בפגיעה בנפש. על מערכות אכיפת החוק לפעול בנחישות ובאופן בלתי מתפשר כנגד קיצוניים אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully